اخبار داغ

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان:

بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان وظایف خود را برای مقابله با فقر انجام نداده اند

بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان وظایف خود را برای مقابله با فقر انجام نداده اند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان گفت :اگر بنگاه‌های اقتصادی که از بستر این استان به درآمدهای بالایی می‌رسند وظایف اجتماعی خود را انجام می‌دهند فقر از بین می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل هرمز علی الهیاری،مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان صبح  امروز در نشست خبری با اشاره به پیرامون برگزاری مرحله اول جشن عاطفه ها اظهار کرد: تاکنون توجه ما به جاده و کارخانه بوده اما به بنیان خانواده و مسائل اجتماعی توجهی نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,  ,

وی افزود: اگر در حوزه اجتماعی سرمایه‌گذاری بهتری انجام می‌دادیم امروز آمار فقر و طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی این‌قدر بالا نبود، در هشت سال دفاع مقدس خون دادیم و امروز آیا نمی‌توانیم ایثارگری کوچکی داشته و مشکل فقر را حل کنیم؟

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان تصریح کرد: اگر بنگاه‌های اقتصادی که از بستر این استان به درآمدهای بالایی می‌رسند وظایف اجتماعی خود را انجام می‌دهند فقر از بین می‌رود.

,

الهیاری عنوان کرد: اگر بتوانیم دوره  خوبی را به مسئله تحصیلی و توسعه انسانی بپردازیم توسعه خوبی را در استان هرمزگان شاهد خواهیم بود و کلیدی‌ترین ارگان در این زمینه آموزش‌وپرورش است.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف جشن عاطفه‌ها برقراری عدالت اجتماعی برای فقرایی که توانایی ایجاد بستر آموزشی برای فرزندان خود را ندارند.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان بیان کرد: با حرکتی که مردم و خیرین انجام می‌دهیم امیدواریم برای دانش‌آموزان مستعد شرایطی فراهم سازیم و کرسی‌های موفقیت‌های تحصیلی که فرزندان خانواده‌های متمکن می‌گیرند را به خانواده‌های نیازمند اختصاص دهیم.

,

وی افزود: در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ خیلی از افراد از ضعفای جامعه به جایگاهی رسیدند اما برای بچه‌های دهه ۸۰ و ۹۰ این امیدواری را نداریم چراکه دسترسی خانواده‌های نیازمند به تجهیزات آموزشی کمتراست و این باعث می‌شود از کرسی‌های تاپ دانشگاه فاصله بگیرند و این امر موجب تسلسل فقر خواهد شد.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان عنوان کرد: تا اجرای کامل یک برنامه توانمندسازی جامعه فاصله زیادی داریم و نیاز به مشارکت عمومی برای درمان فقر در جامعه هستیم.

,

این مسئول  اظهار کرد: اگر امروز در جامعه اسلامی تنها زکات خود را پرداخت کنیم فقر وجود نخواهد داشت، امیدوارم در آستانه سال تحصیلی و جشن عاطفه‌ها مشارکت خوبی در جهت تأمین نیازهای آموزشی خانواده‌های نیازمند در هرمزگان صورت بگیرد.

,

الهیاری افزود: با همت خیرین و مردم در هرمزگان آثار فقر در ترک تحصیل فرزندان را به حداقل رساندیم اما برای توسعه دسترسی فرزندان به موقعیت‌های تحصیلی بالاتر نیاز به برقراری عدالت اجتماعی داریم.

,

وی تصریح کرد: روز پنج‌شنبه و جمعه هفت و ۸هشت شهریور جشن عاطفه‌ها با ایجاد پایگاه‌ها در سراسر استان و با شعار “با رنگ مهر رؤیایی را بسازیم” برگزار می‌شود، البته جشن عاطفه‌ها یک پویش است و از ابتدای شهریور تا دهم مهر جاری است.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان ادامه داد: همچنین مردم می‌توانند از طریق تلفن گویای ۳۲۸۸ و یا نصب اپلیکیشن ناب با ارسال عدد ۱۰۰ به شماره ۳۰۰۰۷۶ ۳۹ و یا واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۰۱۶۹ و شماره‌حساب ۰۱۱۱۱۱۶۰۶۰۰۰۸ بانک ملی کمک‌های نقدی خود را ارسال کنند.

,

الهیاری عنوان کرد: مردم در سال گذشته سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در جشن عاطفه‌ها کمک کردند، ما نیز بسته‌های آموزشی را بین دانش‌آموزان تحت پوشش به‌خصوص در مناطق محروم توزیع کردیم.

,

وی خاطرنشان کرد: حداقل هزینه یک دانش‌آموز در سال تحصیلی یک‌میلیون تومان می‌شود و ما با کمک‌های جمع‌آوری‌شده تنها ۱۰۰ هزار تومان را می‌توانیم پرداخت کنیم.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان بیان کرد: در سال گذشته از محل صدقات  چهار  میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در هرمزگان درآمد داشتیم و این درآمد صرفاً در زمینهٔ امور فقرا در هر محل هزینه می‌شود.

,

الهیاری با اشاره به اینکه دولت و نظام توجه خاصی به استان هرمزگان دارد، عنوان کرد: در سال گذشته مبلغ کمک به فقرا در هرمزگان ۴۰۰ میلیارد تومان بوده و این مبلغ امسال به ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، چهار میلیارد تومان خدمات دانشجویی، پنج میلیارد تومان کمک‌هزینه دانش‌آموزی، ۲۵ میلیارد تومان هزینه درمان، ۱۸ میلیارد تومان درزمینهٔ مسکن، ۸۵ میلیارد تومان درزمینهٔ اشتغال، درزمینهٔ معیشت ۱۸۰ میلیارد تومان کمک‌ها صورت گرفته است.

,

وی افزود: ۸۸ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان هرمزگان هستند؛ جمع مستمری ماهانه خانواده‌های تک نفره ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان، خانواده‌های دو نفره ۲۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان، خانواده‌های سه نفره ۳۶۰ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۴۶۶ هزار ۵۰۰ تومان، خانواده‌های پنج نفره و بالاتر ۵۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان خاطر نشان کرد: در سال گذشت ۶۵ میلیارد تومان کمک مردمی داشتیم و این کمک‌ها ۲۲ میلیارد تومان در طرح اکرام و ایتام، ۱۰ میلیارد تومان از طریق زکات، چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از طریق صدقات، جشن عاطفه‌ها نیکوکاری مسکن نیازمندان و … بوده است.

,


انتهای پیام

,
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه