اخبار داغ

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد :

۲۵۰۰موسسه قرآنی در کشور فعالیت می‌کند/ وجود بیش از یک میلیون نفر حافظ اجزاء قرآن

۲۵۰۰موسسه قرآنی در کشور فعالیت می‌کند/ وجود بیش از یک میلیون نفر حافظ اجزاء قرآن
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: دو هزار و 200 موسسه فرهنگی قرآن و عترت که شعب متعددی هم بعضی از آن‌ها دارند نیز زیر نظر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالهادی فقهی‌زاده در گفت‌وگو با  شاخص، با اشاره به طرح نهضت قرآن آموزی و حافظان قرآن در کشور اظهار کرد: حفظ قرآن بدون شک یک کار ویژه اساسی در فعالیت‌های قرآنی است که با مفاهیم، شناخت و انس با قرآن ارتباط دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: ارگان‌های فرهنگی متعددی در کشور عهده‌دار طرح حافظان قرآن هستند که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد هم در قالب برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سطح ملی توجه خاصی به این جنبه دارد.

,

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: سالانه صدها تن از حافظان کل قرآن کریم و هزاران تن از حافظان اجزاء قرآن کریم در آزمون‌های ما امتحان می‌دهند و حائزین نمرات برگزیده مورد تشویق قرار می‌گیرند.

,

فقهی زاده ادامه داد: متصدی آمار طبق تصمیم جدیدی که در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گرفته شده نیز سازمان اوقاف و امور خیریه است، وزارت ارشاد سال گذشته در جریان برگزاری آزمون به ۷۰۰ نفر از حافظان قرآن کریم جایزه داد.

,

همه دستگاه‌های مربوطه در توسعه فرهنگی قرآنی تلاش کنند

, همه دستگاه‌های مربوطه در توسعه فرهنگی قرآنی تلاش کنند,

وی افزود: حدود ۴۰۰ نفر را در موسسه بیت‌الاحزان و ۱۲۰ نفر را در موسسه مهد قرآن تهران در حوزه حفظ قرآن تربیت کردیم.

,

این مسئول بیان کرد: دو هزار و ۲۰۰ موسسه فرهنگی قرآن و عترت که شعب متعددی هم بعضی از آن‌ها دارند نیز زیر نظر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت می‌کنند.

,

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری برای تربیت حافظان قرآن یک هدف متعالی است و ما داریم به ان سمت حرکت می‌کنیم.

,

فقهی زاده یادآور شد: آمار دقیقی از حافظان قرآن کریم در کشور نداریم چراکه برخی از این بزرگواران خود را معرفی نمی‌کنند اما بیش از یک میلیون نفر حافظ اجزاء قرآن کریم را در کشور داریم.

,

وی درباره هدف‌گذاری سال جاری گفت: ما تلاش می‌کنیم که همه ساله حافظان بیشتری را تشویق و تربیت کنیم و امیدواریم که به هدف‌گذاری مورد نظر برسیم و مسابقات بین‌المللی قرآن کریم همه ساله در پایان ماه شعبان برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه