اخبار داغ

خدمات چهل ساله نظام در سیستان وبلوچستان بی‌نظیر است/از گازرسانی و جاده سازی تا تبدیل چابهار به کریدور تجاری کشور

خدمات چهل ساله نظام در سیستان وبلوچستان بی‌نظیر است/از گازرسانی و جاده سازی تا تبدیل چابهار به کریدور تجاری کشور
جمعی از فرمانداران سیستان و بلوچستان با تاکید بر بی نظیر بودن خدمات 40 ساله نظام در استان، اقدامات زیربنایی و خدمات رفاهی اجتماعی انجام شده در پهناورترین استان کشور را غیرقابل انکار دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، پس از انقلاب یکی از مهمترین اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور بود که در طول چهل سال گذشته بسیاری از این مناطق رشد و پیشرفت چشم گیری داشته اند.

از این رو برخی از مناطق همانند استان سیستان و بلوچستان نیز با توجه به وسعت زیاد و تعداد بالای روستاها و شهر در این استان باعث شده تا برخی از مناطق این استان همواره با برخی از کمبودات دست و پنجه نرم کنند.

از طرفی مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران نیز همواره با تخصیص اعتبارات و همچنین توجه بیشتر نسبت به سایر مناطق کوشیده اند تا برخی از این کمبودات مرتفع گردد.

در همین راستا هفته دولت فرصت ارزشمند و مغتنمی برای بیان دستاوردها، اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای نظام جمهوری اسلامی و دولت و زمینه ای برای تقویت روحیه امید و نشاط در دل تمامی ایرانیان به ویژه جوانان است که این کار مثل همیشه می تواند دشمنان زبون و ایادی آنان را از تحقق تصورات خام خود مایوس کند.

اقدامات بی نظیر نظام در سیستان
پروژه گازرسانی به زابل را شاید بتوان آرزوی دیرینه ای برای بسیاری از شهروندان سیستانی دانست که در سال گذشته به بهره برداری رسید و بسیاری از خانواده های سیستانی از نعمت گاز شهری برخوردار شدند.

غلامرضا گنجی، فرماندار شهرستان زابل در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا گفت: هم اکنون با توجه به مخازن موجود زابل می توان به ۴ هزار خانوار به صورت شبانه روز گاز رسانی انجام داد که در این زمینه مبلغ ۵ میلیون وام قرض الحسنه نیز به متقاضیانی که اقدام به گازکشی منازل خود کنند توسط دولت اهدا خواهد شد تا افراد در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری گازکشی کل شهرستان زابل به اتمام خواهد رسید، افزود: از ۷۰ واحد تولیدی موجود در زابل ، ۴۰ کارگاه فعال، و تعداد ۲۰ واحد دیگر نیز نیمه فعال است که کلوچه پزی، پخت آجر و ... عمده فعالیت این کارگاه های تولیدی می باشد.
 
خدمات نظام اسلامی در منطقه دلگان بی نظیر بوده است
شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان از جمله مناطقی در کشور است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات گسترده ای از سوی نظام اسلامی در آن ارائه شده است.

منطقه ای که در دوره پهلوی خبری از کوچکترین خدمات دولتی در آن نبوده، به طوری که گلمورتی مرکز آن یک روستای بدون کوچکترین امکانات بوده است، اکنون به برکت نظام اسلامی پیشرفت های زیادی داشته است هر چند خدمات رسانی نسبت به سایر نقاط کشور کندتر بوده ولی نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک امام جمعه موقت دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به خدمات ۴۰ ساله نظام اسلامی، بیان کرد: در نخستین ماه های پس از پیروزی انقلابو اسلامی، جهادسازندگی و سپاه پاسداران نیروهایی برای خدمات رسانی به این منطقه محروم اعزام کرده اند.

وی گفت: جهادگران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آن چنان خدمات گسترده و کم نظیری در این منطقه ارائه دادند که اهالی این منطقه گلمورتی مرکز شهرستان دلگان را با اسم «جهاد» می شناسند.

امام جمعه موقت دلگان تصریح کرد: در دوران پهلوی حتی یک متر از جاده های این شهرستان آسفالت نبوده ولی به برکت نظام اسلامی بیش از ۸۰۰ کیلومتر از جاده های دلگان آسفالته است.

شیبک ادامه داد: در دوران پهلوی هیچ گونه بیمارستان، مرکز بهداشت و درمانگاه در دلگان نبوده است ولی اکنون تعداد بسیار زیادی مرکز بهداشت، درمانگاه و یک بیمارستان ساخته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین هیچ کدام از اهالی این شهرستان از آب آشامیدنی بهداشتی و سالم برخوردار نبودند اما اکنون تقریبا اغلب روستاها دارای آب لوله کشی هستند.

امام جمعه دلگان افزود: آمار تحصیل کرده های شهرستان دلگان نسبت به دوران پهلوی که انگشت شمار بوده، اکنون رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, اقدامات بی نظیر نظام در سیستان,
,
,
,
,
,
,
, خدمات نظام اسلامی در منطقه دلگان بی نظیر بوده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
‌بندر چابهار نماد توسعه محروم‌ترین استان ایران در انقلاب اسلامی
بندر چابهار در حالی یکی از مهمترین چهارراه های کریدورهای شمال و جنوب بازرگانی جهانی به شمار می رود که پس از انقلاب، سازندگی و سرمایه گذاری های فراوانی در بخش زیرساخت های آن انجام شد.

پس از انقلاب، سازندگی و سرمایه گذاری های فراوانی در بخش زیرساخت های چابهار صورت گرفت که ساخت اسکله و افزایش گنجایش بارگیری کشتی های اقیانوس پیما، ساخت راه آهن به سوی آسیای میانه و احداث فرودگاه بین المللی از جمله آن است.

امروز بندر چابهار با عملیاتی کم‌نظیر برای توسعه‌اش و با راهبردی جامع برای افزایش سهم ایران در تجارت دریایی، رقابت‌پذیری کالاهای صادراتی و کاهش‌ هزینه‌های وارداتی، نماد توسعه در محروم‌ترین استان ایران در انقلاب اسلامی ایران است.
, ‌بندر چابهار نماد توسعه محروم‌ترین استان ایران در انقلاب اسلامی,
,
,
,
,
,

از گسترش مساجد و مراکز دینی تا ثبت جهانی محصولات ارگانیک زادگاه خورشید ایران
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و روی کار آمدن یک نظام اسلامی در ایران، توجه به نقاط محروم کشور دو چندان شد به طوریکه که محرومیت زدایی و زودودن غبار محرومیت در کشور در اولویت قرار گرفت.
 
سیستان و بلوچستان یکی از استان های محروم کشور است که وسعت زیاد آن باعث شده تا خدمات رسانی در آن کمی با مشکل مواجه شود اما باز هم مسئولین و دست اندر کاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای آبادانی این استان از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

احداث مدارس، دانشگاه، بیمارستان، مراکز درمانی و بهداشتی، احداث مساجد و حوزه های علمیه، راه سازی، برق رسانی، آب رسانی از جمله خدماتی که در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان سراوان پس از انقلاب اسلامی ایران انجام شده است.
 
شهرستان سراوان در جنوب شرق ترین نقطه کشور دارای پنج دانشگاه علمی و کاربردی، پیام نور، ملی، آزاد و فرهنگیان است که این امر موجب شده تا هزینه تحصیل برای شهروندان کاهش یابد.
 
همچنین احداث دومین بیمارستان شهرستان مرزی سراوان و احداث و افتتاح مراکز بهداشتی و خانه بهداشت ها در روستاهای صعب العبور یکی دیگر از خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دورترین نقطه کشور یعنی زادگاه خورشید ایران است.
 
علیرضا شهرکی، فرماندار شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون بیان کرد: خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست به طوریکه در هفته دولت سال جاری در شهرستان سراوان 74 پروژه افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که آب رسانی به روستاهای صعب العبور، بهسازی معابر روستایی، افتتاح مدرسه و بهسازی قنوات از جمله مهم ترین پروژه های شهرستان سراوان در راستای خدمات رسانی بهتر و محرومیت زدایی در شهرستان به شمار می رود.
 
انتهای پیام/
,
, از گسترش مساجد و مراکز دینی تا ثبت جهانی محصولات ارگانیک زادگاه خورشید ایران,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه