اخبار داغ

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اراک اعلام کرد؛

شناسایی ۱۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری در قالب بسته های مشخص در اراک

شناسایی ۱۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری در قالب بسته های مشخص در اراک
سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک گفت: ۱۰۰ پروژه سرمایه گذاری در قالب بسته های مشخص و همراه با تهیه طرح و مشخصات فنی پروژه ها شناسایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهاجرانی سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص وضعیت پروژه های سرمایه گذاری در شهر اراک گفت: در حال حاضر ۱۰۰ پروژه سرمایه گذاری در قالب بسته های مشخص و همراه با تهیه طرح و مشخصات فنی پروژه ها شناسایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مهاجرانی اظهار کرد: مجموعه این پروژه ها در هفت بخش و به صورت کوتاه، میان و بلند مدت در کتابچه ای با عنوان «فرصت های سرمایه گذاری شهر اراک» تهیه شده، که شامل شهر سالم ، تفریحی و گردشگری ، حمل و نقل و ترافیک ، محیط زیست ، تجارت و کسب و کار ، فرهنگ و هنر و فناوری اطلاعات است.

,

وی در خصوص آخرین پیگیری ها برای رفع مشکلات اجرای طرح سرمایه گذاری در «دره گردو» که حدود ۱۴ سال پیش به عنوان منطقه نمونه گردشگری مصوب شده، تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل بلاتکلیفی اجرای این طرح، بحث تحویل اراضی از سوی منابع طبیعی و راه و شهرسازی به شهرداری اراک برای انجام اقدامات بعدی است که با پیگیری های صورت گرفته و حمایت استاندار، مقرر شده تا کارگروه ویژه ای به منظور اجرای سرمایه گذاری در “دره گردو” به ریاست استاندار مرکزی و حضور ادارات کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی ، میراث فرهنگی و سایر دستگاه های ذیربط تشکیل شود ، تا مالکیت یا بهره برداری بلند مدت اراضی “دره گردو” به شهرداری اراک واگذار گردد.

,

مهاجرانی با اشاره به تصویب طرح این پروژه در کارگروه امور زیربنایی استان که البته به اصلاحاتی نیاز دارد ، ادامه داد: در صورت حل مشکل واگذاری اراضی ، چند سرمایه گذار برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده اند و پیگیری مراحل بعدی اجرای طرح ، در دستور کار شهرداری خواهد بود.

,

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک، طرح اجرایی با عنوان «بام اراک» با ارزش سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال را نیز از جمله پروژه های حوزه رفاهی و تفریحی نام برد و افزود: چندین پروژه در قالب این طرح تعریف شده، که باید اجرای هر یک از آن ها را به سرمایه گذار متخصص خود واگذار کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: درحال رایزنی و انجام هماهنگی با اداره راه و شهرسازی استان، به منظور واگذاری مالکیت ۱۵۰ هکتار از اراضی کوه مستوفی هستیم ؛ در همین راستا نیز تا کنون چند سرمایه گذار برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده و حتی طرح های مناسبی نیز ارائه داده اند که تمامی آن ها درحال بررسی و مذاکره است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه