اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

موافقت مشروط با طرح شفافیت آرای نمایندگان/ افزایش فشار بر وکلا در صورت علنی‎ شدن نظرات

موافقت مشروط با طرح شفافیت آرای نمایندگان/ افزایش فشار بر وکلا در صورت علنی‎ شدن نظرات
وحدتی گفت: با وجود موافقت کامل در خصوص شفافیت آرای نمایندگان فکر می‌کنم در برخی موارد نباید رای نماینده مشخص باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحدتی در گفت‌وگو با آناج درباره دلایل مخالفت نمایندگان مجلس با یک و دوفوریت شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: طرح شفافیت آرای نمایندگان از جمله طرح‌های بسیار خوبی است که معایبی نیز دارد و باید برطرف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج ,

وی ادامه داد: شفافیت در تمام زمینه‌ها باید صورت بگیرد و شفافیت در آرا باعث می‌شود تا مردم بر روی نمایندگان انتخابی خود و لوایحی که به آن رای مثبت یا منفی می‌دهد نظارت داشته باشند.

,

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: البته این طرح معایبی نیز دارد؛ به عنوان مثال نمایندگان در تمامی مصوبات خود صلاح مردم را در نظر می‌گیرند اما ممکن است برخی با فشار و رایزنی بخواهند رای نماینده را تغییر دهند و یا در برخی لوایح حساس که به تک‎رای‌ها نیاز است امکان دارد که فشار برای تغییر رای وجود داشته باشد.

,

وی افزود: به همین دلیل با وجود موافقت کامل در خصوص شفافیت آرای نمایندگان فکر می‌کنم در برخی موارد نباید رای نماینده مشخص باشد. همانطور که برخی مسائل در جلسات غیرعلنی مطرح شده و به دلیل آرامش جامعه در جلسات علنی گفته نمی‌شود.

,

وحدتی در پایان خاطرنشان کرد: شفافیت در تمام جامعه نیاز است و اجرای طرح دولت الکترونیک که از جمله خواسته‌های بنده می‌باشد نیز می‌تواند به شفافیت بیشتر در جامعه کمک کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه