اخبار داغ

مدیرکل نوسازی مدارس قزوین اعلام کرد

۲۴۰مدرسه استان نیازمند تخریب و بازسازی/ بخاری‌های نفتی از مدارس قزوین حذف می‌شود

۲۴۰مدرسه استان نیازمند تخریب و بازسازی/ بخاری‌های نفتی از مدارس قزوین حذف می‌شود
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از حذف بخاری‌های نفتی مدارس همزمان با شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: حدود ۲۴۰ مدرسه در سطح استان نیازمند تخریب و بازسازی بوده و نزدیک به ۲۱۰ مدرسه دیگر نیاز به مقاوم سازی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عسگرعلی جوانبخت در گفت‌وگو با صبح قزوین درباره شرایط مدارس استان قزوین اظهار کرد: تا پایان سال جاری در مجموع 275کلاس درس آماده واگذاری می‌شود که از این تعداد 165کلاس درس در مهرماه امسال همزمان با شروع سال تحصیلی تحویل داده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی در ادامه از حذف بخاری‌های نفتی مدارس خبر داد و افزود: 277کلاس درس در سطح استان استانداردسازی گرمایشی شده است و بطور کلی از ابتدای مهرماه امسال دیگر هیچ مدرسه دارای بخاری نفتی در سراسر استان نخواهیم داشت.

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرک مهرگان تصریح کرد: چهار واحد آموزشی برای مهرماه امسال در مهرگان آماده تحویل می‌شود که با احتساب این تعداد در مجموع  18مدرسه در مهرگان ساخته شده است.

,

مشکل کمبود فضای آموزشی در مهرگان نداریم

, مشکل کمبود فضای آموزشی در مهرگان نداریم,

وی عنوان کرد: همچنین مقرر شده که برای سال آینده در مهرگان احداث هشت واحد آموزشی توسط سازمان مسکن و شهرسازی استان تا 50درصد شروع شود که ادامه و تکمیل پروژه نیز توسط اداره‌کل نوسازی استان انجام می‌شود.

,

جوانبخت بیان کرد: با سکونت مردم در مسکن مهر مهرگان، حدود 100هزار نفر جمعیت ساکن این شهرک خواهند شد که با پیش‌بینی 20هزار دانش‌آموز و به ازای هرکلاس 30 نفر، 666کلاس درس در مهرگان نیاز خواهیم داشت که با احتساب هر مدرسه 12کلاس درس، در مجموع 57مدرسه باید در مهرگان ساخته شود که هم اکنون 18مدرسه در مهرگان احداث و واگذار شده است.

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین تاکید کرد: با توجه به اقدامات انجام شده برای سال تحصیلی جدید مشکل فضای آموزشی در مهرگان نداریم؛ چراکه به تدریج و با سکونت مردم و رشد جمعیت در این شهرک مدرسه احداث می‌شود.

,

وی با اشاره به کمبود واحد آموزشی در شهرک‌های اقماری استان عنوان کرد: ساخت دو واحد آموزشی در اقبالیه و یک واحد در شهرک دانش ناصرآباد شروع شده است؛ همچنین امسال احداث یک واحدآموزشی در شریف آباد در دستور کار قرار دارد.

,

تحقق 100درصدی تعهد خیرین مدرسه‌ساز استان

, تحقق 100درصدی تعهد خیرین مدرسه‌ساز استان,

جوانبخت تصریح کرد: هم اکنون در بیدستان، مسکن مهر الوند و محمودآباد هر کدام جداگانه به دو واحد آموزشی نیاز دارند که با تامین اعتبار در سال‌های آتی احداث خواهند شد.

,

وی با اشاره به فعالیت 2هزار و 200 واحد آموزشی در استان گفت: هزار و 700ساختمان آموزشی در استان وجود دارد که تاکنون 25درصد مدارس هوشمندسازی شده است.

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین بیان کرد: حدود 240مدرسه در سطح استان نیازمند تخریب و بازسازی بوده و نزدیک به 210مدرسه دیگر نیاز به مقاوم سازی دارند.

,

وی عنوان کرد: هم‌اکنون 75درصد مدارس استان دارای استحکام بوده و 25درصد دیگر به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی نیاز دارند.

,

جوانبخت در پایان با اشاره به تحقق تعهد خیرین مدرسه ساز استان گفت: سال گذشته خیرین مدرسه ساز 23میلیارد تومان تعهد داشتند که به صورت 100درصد تحقق یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه