اخبار داغ

با شکایت سهامداران منطقه ویژه اقتصادی جازموریان؛

پرونده کیفری معاون اول رئیس جمهور به دادگاه تهران ارجاع شد/ واگذاری غیرقانونی جازموریان به نماینده حزب کارگزاران توسط معاون اول رئیس جمهور

پرونده کیفری معاون اول رئیس جمهور به دادگاه تهران ارجاع شد/ واگذاری غیرقانونی جازموریان به نماینده حزب کارگزاران توسط معاون اول رئیس جمهور
سال ۸۴ کل سهام و دارایی های منطقه ویژه اقتصادی جازموریان به تمام عشایر ، روستاییان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی دهک های پایین درآمدی مردمان جنوب کرمان به مرکزیت رودبار جنوب واگذار شد اما جهانگیری معاون اول رییس جمهور این منطقه را به شرکت عمران کرمان، در واقع به سخنگوی حزب کارگزاران واگذار کرده‌ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سهام‌داران منطقه ویژه اقتصادی جازموریان از واگذاری غیرقانونی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان به سخنگوی حزب کارگزاران خبر دادند. براین اساس تعدادی از سهام داران سیستان بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در این زمینه شکایت کردند و پرونده اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و حسین مرعشی به دادگاه کیفری تهران ارجاع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

به گفته محمدرضا رفیعی و عبدالرضا بامری دو تن از شاکیان این پرونده به نیابت از دیگر شاکیان، واگذاری منطقه ویژه اقتصادی جازموریان به حسین مرعشی با امضا معاون اول رئیس جمهور غیرقانونی است؛ منطقه ویژه اقتصادی جازموریان با هدف اشتغال زایی، رشد اقتصادی و با سرمایه ۱۰ هزار میلیاردی ثبت و تصویب شده است این منطقه با ۱۴۰۰ هکتار زمین و چند حلقه چاه آب با مرکزیت جنوب کرمان و در حوزه فعالیت منطقه ویژه اقتصادی جازموریان سیستان بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان است.

,

منطقه ویژه اقتصادی منطقه ای است که در آن قوانین کسب و کار و تجارت با سایر نقاط کشور متفاوت است و به منظور تشویق برپایی کسب و کارها در این منطقه اقتصادی، سیاست های مالی تعریف می شود که این سیاست ها شامل سرمایه گذاری، مالیات، تجارت، سهمیه بندی، مقررات کاری و گمرکی است و جذب سرمایه گذار مستقیم خارجی است. سال ١٣٨۴ بند ج سیاست های کلی اصل ۴۴ از سوی رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه ابلاغ شد، از این رو پیشنهاد واگذاری این منطقه و همچنین واگذاری منطقه اتباع زهکلوت رودبار، زمین جنب یخدان مویدی و پایانه صادراتی هلیل را به مردم از استانداری درخواست کردیم.

,

از این رو کل سهام و دارایی‌های منطقه ویژه اقتصادی جازموریان به تمام عشایر، روستاییان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله دهک‌های پایین درآمدی مردمان جنوب کرمان واگذار شد.

,

محمدرضا رفیعی یکی از شاکیان این پرونده می‌افزاید: با پیگیری و تلاش اینجانب پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان در هیات وزیران تصویب و لایحه آن از سوی رئیس جمهور وقت جهت تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد که خوشبختانه مصوبه مجلس را گذراند و در نهایت با مرکزیت رودبار جنوب ایجاد شد  اما جهانگیری معاون اول رئیس جمهور این منطقه را به شرکت عمران کرمان در واقع به سخنگوی حزب کارگزاران واگذار کرد.

,

وی ادامه داد: از یک سال قبل صدها نفر از سهام‌داران اصلی و مردم با وکالت های عادی هر کدام جداگانه از ما خواستند که موضوع را به طور قانونی پیگیری و حقوق تضییع شده شان را برگردانیم، ما نیز در این زمینه به دادگاه شکایت کردیم و هم اکنون پرونده آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور و حسین مرعشی به دادگاه کیفری تهران ارجاع شده است.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه