اخبار داغ

اختتامیه هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق در کاشمر+ عکس

اختتامیه هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق در کاشمر+ عکس
آیین اختتامیه هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق با معرفی نفرات و گروه‌های برتر نمایشی در کاشمر برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق که به‌صورت منطقه‌ای با حضور گروه‌های نمایشی 7 استان کشور از 31 مردادماه به میزبانی کاشمر آغاز شده بود، امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی با معرفی نفرات و گروه‌های برتر نمایشی به‌کار خود پایان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

علی توکلی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشمر در این مراسم با بیان اینکه هنر تئاتر به عنوان یک عنصر فرهنگی و منطبق بر شرایط اجتماعی بدون شک یکی از تاثیرگذارترین و زنده ترین هنرهای جهان به شمار می رود، اظهار داشت: هنر تئاتر نقش بی بدیلی در داد و ستد فرهنگی نواحی مختلف می تواند داشته باشد و به عنوان یک هنر زنده و پویا، جوهره ذاتی خود را از فرهنگ و زبان و آداب و رسوم نواحی مختلف کشور می گیرد.

,

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از وجوه اصلی تئاتر، وجه اجتماعی آن است که سبب زنده بودن و به روز بودن این هنر و شباهت بسیار زیادی به رویدادهای روزمره زندگی ما دارد و می توان از این هنر کارکرد های متفاوتی را متصور بود.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشمر با بیان اینکه تئاتر به عنوان یکی از هنرهای مردمی هنری است که به تمامی مردم تعلق دارد، تصریح کرد: ما به عنوان برنامه ریز برنامه های فرهنگی و هنری باید به گونه برنامه ریزی کنیم که جایگاه و نقش تئاتر در کشور به یک ضرورت فرهنگی تبدیل شود.

,

وی اذعان کرد: مقام معظم رهبری هنرهای نمایشی را از ابزاری برای بیان مفاهیم حقیقی اسلام دانستند و خواستار بیان رساترین هنرها با زبان هنر تئاتر شدند که این خود اهمیت و جایگاه این هنر را نشان می دهد.

,

توکلی با تاکید بر اینکه یکی از وجوه برنامه ریزی فرهنگی و هنری تلاش برای تهیه و تولید تئاترهای متناسبت با سیاست های محوری کشور است، عنوان کرد: این موضوع در دستور کار مدیریت فرهنگی کشور به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات شهرستان نیز قرار گرفته است.

,

وی با بیان اینکه تولید تئاتر های متناسب به شعارهای محوری و سیاست های کلان کشور همیشه مدنظر برنامه ریزان فرهنگی بوده است، تشریح کرد: یکی از راه های اصلی برای شناسایی و بروز و ظهور استعداد ها و پتانسیل های هنری نیز تولید آثار نمایشی مناسب و با کیفیت و برگزاری جشنواره های مختلف هنری است.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره های منطقه ای تئاتر فرصت بسیار خوبی را برای هنرمندان به وجود می آورد تا از فضای کلی تئاتر در سایر کشور آگاه شوند، بیان کرد: از طریق برگزاری جشنواره های تئاتر می شود زمینه هم فکری و تبادل نظر در حوزه نمایش را میان همه هنرمندان نواحی مختلف کشور فراهم کرد و قطعاً این مهم در راستای ارتقاء فرهنگی شهرستان اثرگذار خواهد بود.

,

وی با تاکید بر اینکه امکان تماشای نمایش دیگر نواحی و استان های کشور برای علاقه مندان و هنرمندان هر شهرستانی به سادگی فراهم نیست، ابراز کرد: ولی در جشنواره های منطقه ای بهترین های تئاتر هر استان کشور در کاشمر حضور پیدا می کنند این امکان را فراهم می کند.

,

توکلی در ادامه با اشاره به تاریخچه برگزاری جشنواره میثاق، تاکید کرد: جشنواره منطقه ای میثاق ترشیز در سال 1390 به همت هنرمندان حوزه نمایش شهرستان کاشمر با موضوعات میثاق، شهادت و دفاع مقدس با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و کانون بسیج هنرمندان بر همین مبنا پایه گذاری و ساماندهی شده است.

,

وی عنوان کرد: به دلیل استقبال خیلی خوبی که در آن سال از این جشنواره به عمل آمد در سال های بعد نیز این کار استمرار پیدا کرد و گسترش این کار از کاشمر به منطقه ترشیز بزرگ افزایش یافت و به طبع به سایر نواحی و استان ها رسید.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره میثاق از سال 97 به صورت منطقه ای و با حضور 5 استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد و سیستان و بلوچستان برگزار می شود و نمایش ها علاوه بر شهر کاشمر در شهر خلیل آباد بر روی صحنه رفت، تصریح کرد: در سال 98 نیز دو استان سمنان و کرمان به جشنواره اضافه شدند و این جشنواره با حضور 7 استان کشور با کیفیت خوبی برگزار شد.

,

وی ادامه داد: 85 اثر نمایشی در مهلت قانونی برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند که ایثار و شهادت، دفاع مقدس، ارزش های والای انسانی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، اسیب های اجتماعی و فضای مجازی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ... از موضوعات این جشنواره بود.

,

توکلی در پایان با بیان اینکه 8 اثر به عنوان آثار منتخب جشنواره توسط گروه بازبینی انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: از 31 مرداد تا 4 شهریور این جشنواره در شهرهای کاشمر و خلیل آباد با حضور هنرمندان استان های مختلف کشور و هیئت داوران جشنواره برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه