اخبار داغ

معاون استاندار ساراتف روسیه خبر داد

راه‌اندازی گروه توریستی و گردشگری بین ایران و روسیه

راه‌اندازی گروه توریستی و گردشگری بین ایران و روسیه
معاون استاندار ساراتف روسیه گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و راه‌اندازی گروه توریستی به صورت آزمایشی میان دو کشور ایران و روسیه از برنامه‌های این استان در آینده نزدیک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آلکسی ولادیمیر ویچ استرلنیکوف معاون استاندار ساراتف روسیه در صدر یک هیات اقتصادی عصر امروز از قابلیت های بندری و لجستیکی بندرامیرآباد بازدید و در جلسه ای با مدیر بندر امیرآباد به بررسی راهکارهای موجود برای توسعه مناسبات اقتصادی فی مابین استان های مازندران و ساراتف با محوریت بندرامیرآباد پرداخت.

سیاوش رضوانی مدیر بندر امیرآباد در این جلسه ضمن تشریح امکانات بندرامیرآباد با بیان اینکه استان های مازندران و ساراتف از اراضی کشاورزی وسیعی برخوردار هستند بر استفاده از ظرفیت های کم نظیر این بندر برای توسعه مناسبات اقتصادی ، کشاورزی و گردشگری بین دو استان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه استان ساراتف در بین سه استان برتر تولید غلات در روسیه است اظهار داشت بندرامیرآباد با دارا بودن سیلوهای نگهداری غلات و پایلوت این محصول در شمال کشور ، می توان حجم مبادلات محصولات کشاورزی ، میوه و گوشت را میان دو کشور افزایش داد.

این مسئول با یادآوری اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا از آغاز سال میلادی جاری تا کنون با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید از سهم ۵۷ درصدی کشور روسیه در مبادلات تجاری با بندر امیرآباد به عنوان بیشترین مراودات اقتصادی با یک کشور ، در بین کشورهای حاشیه دریای خزر ، خبر داد.

مدیر بندر امیرآباد هدف از ارتباط و تعامل با کشورهای حاشیه دریای خزر را تسریع در فعال کردن گردشگری دریایی و افزایش ترانزیت کالا و تنوع آن در دریای خزر برشمرد و از بندرامیرآباد با هزار و ۶۰ هکتار اراضی پسکرانه ، محلی مناسب برای همکاری دوسویه با سرمایه گذاران استان ساراتف روسیه جهت سرمایه گذاری در بخش صنایع کوچک و بزرگ نام برد.

معاون استان ساراتف روسیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی مدیران بندرامیرآباد ، امکانات این بندر را کم نظیر توصیف کرد و بر مزایای منطقه ویژه اقتصادی آن برای سرمایه گذاری بازرگانان و تجار ساراتف در اراضی پسکرانه این بندر تأکید کرد.

استرلنیکوف با بیان اینکه استان ساراتف در بخش های گردشگری و کشاورزی از ظرفیت های بالایی برخوردار است گفت: توسعه زیرساختهای گردشگری و راه اندازی گروه توریستی به صورت آزمایشی میان دو کشور ایران و روسیه را از برنامه های این استان در آینده نزدیک برشمرد.

در پایان این جلسه هیات اقتصادی – بازرگانی روسی از قابلیت ها و توانمندی های بندری و لجستیکی بندرامیرآباد بازدید کردند.

گفتنی است استان ساراتف با مساحت ۳۷۸ کیلومتر مربع و حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت در کنار رودخانه ولگا دارای موقعیت تجاری معروف و رتبه سوم تولید غلات کشور روسیه را دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه