اخبار داغ

آب و فاضلاب خوزستان معضلی استانی، نیازمند نگاهی ملی

نگاه ویژه رهبر انقلاب به معضل زندگی میلیونها خوزستانی

نگاه ویژه رهبر انقلاب به معضل زندگی میلیونها خوزستانی
معضل آب شرب بی کیفیت که در شهرهای مرکزی، جنوبی و غربی خوزستان وجود دارد و در کنار آن مشکل جدی فاضلاب که در اغلب شهرهای خوزستان به صورت زیرساختی خودنمایی کرده، سالهاست زندگی چند میلیون خوزستانی را با اختلال جدی مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب ؛ بیش از یک دهه است که استان خوزستان و به ویژه شهرستان اهواز به عنوان مرکز این استان و یکی از 9 کلانشهر کشور، معضلی جدی در بحث آب شرب و فاضلاب دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب ,
 
,
معضل آب شرب بی کیفیت که در شهرهای مرکزی، جنوبی و غربی خوزستان وجود دارد و در کنار آن مشکل جدی فاضلاب که در اغلب شهرهای خوزستان به صورت زیرساختی خودنمایی کرده، سالهاست زندگی چند میلیون خوزستانی را با اختلال جدی مواجه کرده است.
,
 
,
دولت های مختلف با استانداران و مسئولان زیادی قول های چندساله و چندماه برای حل مشکلات آب و خوزستان به مردم دادند که عجیب ترین این وعده ها را حسن روحانی سال 92 و در جریان سفر استانی به اهواز داد و گفت آب شرب اهواز تا هفت روز آینده سالم خواهد بود.
,
 
,
اکنون بیش از 6 سال از این وعده روحانی گذشته است و کیفیت آب نه تنها بهتر نشده، بلکه بدتر نیز شده و مردم مجبور هستند هزینه های اضافی برای خرید آب شرب تصفیه شده پرداخت نمایند.
,
 
,
معضل فاضلاب در خوزستان نیز ریشه ای چندین ساله داشته و درحال حاضر یکی از فرسوده ترین زیرساخت های فاضلاب کشور را کلانشهر یک و نیم میلیون نفری اهواز دارد، معضلی که در هر فصل از سال و در کوچه پس کوچه های این شهر مشاهده می شود.
,
 
,
 
,
۲۰۰ کیلومتر نقطه فوق بحرانی در تأمین آب اهواز
, ۲۰۰ کیلومتر نقطه فوق بحرانی در تأمین آب اهواز,
 
,
صادق حقیقی پور، سرپرست سابق شرکت آب و فاضلاب اهواز در این خصوص گفت: تصفیه خانه ملی راه با عنوان تصفیه خانه شماره یک اهواز در سال ۱۳۴۴ احداث شده است که روزانه ۱۲۰ هزار مترمکعب توان تولید آب دارد و آب شرب مورد نیاز قسمت عمده‌ای از شمال شرق و شرق اهواز را تأمین می‌کند.
,
 
,
وی افزود: یکی از معضلات اساسی شهر اهواز فرسوده بودن تجهیزات و تأسیسات تصفیه خانه‌های آب است که امیدواریم برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان با کمک تمام مسئولان بازسازی شوند.
,
 
,
حقیقی پور خاطرنشان کرد: بیشتر تأسیسات تصفیه خانه‌های آب اهواز در قسمت شمال شرق قرار دارند از همین رو در جنوب و شرق اهواز به دلیل فاصله طولانی تا تصفیه خانه‌های آب احتمال افت فشار آب بیشتر است.
,
 
,
سرپرست سابق شرکت آب و فاضلاب اهواز عنوان کرد: ۲۰۰ کیلومتر نقطه فوق بحرانی در تامین آب آشامیدنی اهواز شناسایی شده که در صدد برگزاری مناقصه برای رفع این مشکلات هستیم.
,
 
,
 
,
تلاقی آب شرب و فاضلاب در 300 نقطه اهواز
, تلاقی آب شرب و فاضلاب در 300 نقطه اهواز,
 
,
حجت الاسلام موسوی فرد امام جمعه اهواز با اشاره به بیان مشکلات خوزستان در محضر رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: تامین آب آشامیدنی و فاضلاب اولویت نخست استان خوزستان هستند که رهبر معظم انقلاب دستور پیگیری برای رفع این مشکلات را صادر کردند.

وی مشکلات آب و فاضلاب اهواز را برشمرد و یادآور شد: در این شهر 300 نقطه تلاقی آب و فاضلاب وجود دارد که باید برای رفع آن چاره اندیشیده شود.
,
,
,
 
,
دستور رهبر انقلاب برای حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان
, دستور رهبر انقلاب برای حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان,
 
,
حجت‌الاسلام عبدالنبی موسوی‌فرد درحاشیه سومین نشست تخصصی کمیته بانوان شورای اسلامی شهر اهواز بیان داشت: سطح گسترده‌ای از فاضلاب سطح شهر اهواز را فراگرفته لذا در دیداری که بامقام معظم رهبری داشتم پیرامون مشکلات خوزستان از جمله مشکل شبکه آب و فاضلاب اهواز با ایشان صحبت کردم.
,
 
,
وی  افزود: رهبری فرمودند آیا راهکاری برای این مشکل دارید؟ که به طرح‌هایی که در خرمشهر اجرا شده بود اشاره شد لذا ایشان فرمودند همین مسیر را ادامه بدهید و قول پیگیری دادند؛ چند روز پیش از دفتر ایشان تماس گرفتند و اعلام کردند، رهبری به وزیر کشور ماموریت داده‌اند تا تحقیقات میدانی در این زمینه صورت بگیرد و نتیجه را به ایشان اعلام کنند.
,
 
,
 امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه رهبری در تاریخ 22 مرداد امریه‌ای به رئیس‌جمهور مبنی بر تامین اعتبار طرح فاضلاب اهواز صادر کردند تاکید کرد: صرف اینکه طرحی وارد بودجه شود به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کندکما اینکه طرح فاضلاب اهواز نیز در بودجه دیده شده ولی تا پیگیری جدی صورت نگیرد کار به سرانجام نمی‌رسد.
,
 
,
موسوی فرد بیان کرد: نماینده ولی فقیه برای کاهش مشکلات استان از ظرفیت‌های ممکن استفاده می‌کند.
,
 
,
معضل شبکه آب و فاضلاب اهواز از مشکلات زیرساختی این کلانشهر  است که اجرای طرح جامع آن به 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,

 
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه