اخبار داغ

وزیر نیرو:

حاضریم عملکرد دولت در حوزه آب و برق را با هر مجموعه‌ای در دنیا مقایسه کنیم/ پروژه مهم انتقال آب به شهرستان ماهنشان تا سال 1402 به بهره‌برداری می‌رسد

حاضریم عملکرد دولت در حوزه آب و برق را با هر مجموعه‌ای در دنیا مقایسه کنیم/ پروژه مهم انتقال آب به شهرستان ماهنشان تا سال 1402 به بهره‌برداری می‌رسد
وزیر نیرو با اشاره به عملکرد حوزه آب و برق کشور گفت: حاضریم آمار و عملکرد دولت در حوزه آب و برق را با هر مجموعه‌ای در دنیا مقایسه کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; رضا اردکانیان امروز در آئین افتتاح تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: امروز به اتفاق همکاران در خدمت مردم استان زنجان هستیم، خدمت گذاری به مردم توفیق بزرگی بوده که نصیب بنده و دیگر مسئولان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه توفیق خدمت آزمونی است تا مشخص شود که چطور از آن بهره می‌بریم، ابراز کرد: وقتی هفته گذشته هیئت دولت خدمت مقام معظم رهبری رسید، ایشان به دو نکته مهم اشاره داشتند و تاکید کردند که هفته دولت هفته‌ عرضه و ارزیابی عملکردها است.

,

وزیر نیرو با اشاره به اینکه نکته دوم و بسیار ظریف ایشان اشاره به دوران کوتاه صدارت امیرکبیر بود، خاطرنشان کرد: فرصت خدمت به عنوان وزیر، استاندار و ... فرصتهای کمی نیست و اگر آگاهانه استفاده کنیم و پای بندی ما به مبانی اصولی بوده و گرفتار حاشیه نشویم، این کشور با این ظرفیت منابع انسانی موفقیت‌های چشمگیری را به دست می‌آورد.

,

وی با بیان اینکه این دولت این توفیق را داشته که در حوزه آب و برق خدمات بزرگی را ارائه دهد، ادامه داد: این خدمات به نحوی بوده که امروز ما در این منطقه 226 مین تصفیه خانه آب کشور را افتتاح می‌کنیم.

,

اردکانیان بیان کرد: ما حاضریم آمار و عملکرد دولت در این بخش را با هر مجموعه ای در دنیای امروز مقایسه کنیم، ما در بازه 40 تا 45 روز یک تصفیه خانه فاضلاب را در طول این دولت به بهره برداری رساندیم.

,

وی با بیان اینکه امروز فاضلاب در دنیا با این لغت معرفی نمی‌شود و به عنوان آب خاکستری است، اظهار کرد: امروز حدود بیش از 20 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی در دنیا با پسابهای تصفیه شده آبیاری می‌شود و محصول غذایی آن نیز مورد تایید است.

,

وزیر نیرو با اشاره به اینکه فاضلاب تصفیه شده مطمئن ترین آب برای صنعت است، گفت: در شرایط کمبود آب ممکن است کشورها با مشکلاتی مواجه شوند که آب شرب در هر شرایطی از جمله واردات و آب بسته بندی تامین خواهد شد اما آنچه که مهم است این بوده که تا وقتی مصرف آب شرب داریم، فاضلاب هم داریم بنابراین آب تصفیه شده فاضلاب بهترین آب برای مصرف در صنعت است.

,

وی بیان کرد: یکی از شاخصهای توسعه یافتگی در دنیا سطح تحت پوشش قرار گرفتن شبکه‌های آب است.

,

اردکانیان با اشاره به اینکه امروز یک نیروگاه خورشیدی تجدیدپذیر 7 مگاواتی با اعتبار 78 میلیارد تومان افتتاح شد، ابراز کرد: این نیروگاه در سال از مصرف 4 میلیون مترمکعب گاز جلوگیری و خودش به تنهایی در سال از مصرف 3 هزار مترمکعب آب جلوگیری می‌کند و حدود 10 هزار تن گاز دی اکسید کرین نیز تولید نمی‌شود.

,

وی ادامه داد: ما امروز کلنگ زنی پروژه مهم انتقال آب به شهرستان ماهنشان و جبران کمبودهای شهرستان زنجان را هم داریم که امیدواریم تا سال 1402 به بهره برداری برسد که از سد مراش برای جمعیت 71 هزار نفری تامین آب خواهد شد.

,

وزیر نیرو گفت: پروژه تصفیه خانه ابهر و خرمدره نیز یک آب مطمئن و پایدار را از سد کینه ورس دریافت می‌کند که این سد در سال 90 افتتاح شده و علاوه بر تامین حق آبه‌ها برای آب شرب و صنعت نیز تخصیص داده شده است.

,

وی با بیان اینکه سد کینه ظرفیت خوبی را برای منطقه ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: این فرصت و امکان فراهم شد که پروژه انتقال نیز به شهرهای ابهر و خرمدره صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه