اخبار داغ

در نشست شورای شهر تربت حیدریه مطرح شد؛

حاشیه‌نشینی معضل جدی تربت حیدریه/ ساخت و سازهای غیرمجاز ساماندهی شود

حاشیه‌نشینی معضل جدی تربت حیدریه/ ساخت و سازهای غیرمجاز ساماندهی شود
رئیس شورای شهر تربت حیدریه حاشیه‌نشینی را معضل جدی و چالش اساسی شهر تربت حیدریه عنوان کرد و گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز که عموما در این مناطق انجام می‌شود باید ساماندهی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد امانی، رییس شورای شهر تربت حیدریه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: راه ساختن شهر و پیشرفت و آبادانی فقط انتقاد نیست بلکه در کنار آن ارائه راهکار و مشارکت مردم و شفافیت، بخش مهمی از مشکلات مدیریت شهری را حل خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با انتقاد از اینکه در کشور مردم شورای شهر را فقط بعنوان شورای شهرداری می شناسند، افزود: همه مردم و مسوولان کمک کردند که شورا در همان حد شورای شهرداری بماند، و این در حالی است که شورای شهر باید در همه ابعاد و حوزه های مختلف ورود داشته باشد.

,

امانی خاطر نشان کرد: اغلب مردم شفافیت را فقط از شهرداری و شورای شهر می خواهند و این بخاطر آن است که عملکرد ما دائم در معرض دید و این حق طبیعی آنهاست.

,

رییس شورای شهر در خصوص دو ابهام موجود مبنی بر تخلف در شهرداری و موضوع قیر های مفقود شده گفت: پرونده تخلف شهرداری از حوزه شهرستان خارج و در مرکز استان توسط دستگاههای نظارتی در حال بررسی است و موضوع قیرها مرتبط با خیلی از شهرهای کشور است و توسط سازمان بازرسی در دست پیگیری است.

,

وی حاشیه نشینی را معضل جدی و چالش اساسی شهر تربت حیدریه عنوان کرد و افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز که عموما در این مناطق انجام می شود باید ساماندهی شوند.

,

بدهی ۲۰۰ میلیاردی شهرداری

, بدهی ۲۰۰ میلیاردی شهرداری,

رییس کمیسیون اقتصاد شورای شهر در این نشست از بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری خبر داد و افزود: مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان آن مربوط به بافت فرسوده و بدهی به بانک شهر است که چنانچه برای آن تدبیری نشود این بدهی که روزی ۵۰ میلیارد تومان بود و اکنون به ۱۶۰ میلیارد رسیده در اینده بیشتر خواهد شد.

,

نادر سلیمانی در پیوند با این موضوع خاطر نشان کرد: این در حالی است که شهرداری ۱۳۵ میلیارد تومان از ادارات دولتی و سازمانها و همچنین حدود ۱۰۰ میلیارد تومان املاک در بافت فرسوده دارد که اگر درست مدیریت شود بخش مهمی از این بدهی ها پرداخت می شود.

,

هزینه های سریع و درآمدهای لاک پشتی

, هزینه های سریع و درآمدهای لاک پشتی,

وی در خصوص بدهی ادارات گفت: ادارات در عمل پولی به شهرداری نمی دهند و طبق برنامه دولت این بدهی ها با تهاتر شهرداری ها از طریق اوراق مشارکت در یک پروسه چهار ساله تسویه می شود.

,

سلیمانی با بیان اینکه اولویت نخست با پرداخت حقوق پرسنل شهرداری است، گفت: در حال حاضر ۶۹۹ نفر پرسنل شهرداری سالانه ۲۷ میلیارد تومان حقوق دریافت می کنند و این بدان معناست که تقریبا نیمی از بودجه شهرداری صرف حقوق می شود.

,

رییس کمیسیون اقتصاد شهری ادامه داد: بودجه سالجاری شهرداری ۷۰ میلیارد تومان براورد شده که از این مبلغ ۲۷ میلیارد تومان صرف حقوق و مزایا، ۹ مبلیارد تومان در سازمان حمل و نقل و ۶ میلبارد تومان در حوزه های عمرانی هزینه می شود.

,

سلیمانی از مخالفت اعضای شورای شهر با مکان یابی پردیس سینمایی خبر داد و افزود: به جهت ابنکه رویکردمان مبنی بر تمرکز زدایی است اعضای شورا با احداث پردیس سینمایی در باغملی به دلیل مکان یابی نامناسب مخالفت کرده و چند پیشنهاد دیگر را برای آن نیز ارائه داده است.

,

وی از بوستان مینو در شهرک ولی عصر (عجل الله) وپارک ملت بعنوان دو مکان پیشنهادی یاد کرد و افزود: قرار است مکان های پیشنهادی مجدد مورد بازدید قرار بگیرد و امورات توسط نماینده مجلس در تهران پیگیری شود.

,

فعالیت های فرهنگی رضایت بخش نیست

, فعالیت های فرهنگی رضایت بخش نیست,

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: متاسفانه فعالیت های فرهنگی شهرداری و شورای شهر در حد و قواره این شهر نیست و سالانه کمتر از ۳۰ درصد بودجه فرهنگی شهرداری نیز محقق می شود.

,

احمد وطندوست افزود: امسال قرار است با مشارکت یک موسسه فرهنگی هنری همایش نکوداشت اخوند ملاعباس راشد تربتی که به حق از علما و اندیشمندان جهان اسلام است در مهرماه برگزار شود.

,

با راه اتدازی ۲۰ متری نفت، محل تردد نفتکش ها از این مسیر خواهد بود

, با راه اتدازی ۲۰ متری نفت، محل تردد نفتکش ها از این مسیر خواهد بود,

رییس کمیسیون خدمات شهری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا هنوز نفتکش ها از داخل شهر تردد می کنند، افزود: اختلاف نظرهایی در خصوص بازگشایی ۲۴ متری نفت وجود داشت که با تقلیل ان به ۲۰ متری این اختلافات اندک نیز برطرف و با بازگشایی آن مسیر تردد نفتکش ها از این مسیر خواهد بود.

,

مهدی وقفی بیان کرد: متاسفانه ناوگان حمل و نقل در خور شان مردم این شهر نیست و مکاتباتی برای خرید اتوبوس های بیشتر انجام گرفته تا سرویس دهی به همشهریان به صورت مناسب و بهتر انجام شود.

,

وی در خصوص تفکیک زباله ها گفت: شهرداری در حال انعقاد قرارداد با سازمان همیاری شهرداری هاست تا موضوع تفکیک زباله از مبدا انجام شود تا شاهد زباله گردها در سطح خیابان ها و کوچه ها نباشیم.

,

فقدان پارکینگ، هسته مرکزی شهری را با بحران مواجه کرده است

, فقدان پارکینگ، هسته مرکزی شهری را با بحران مواجه کرده است,

الله یاری دیگر عضو شورای شهر تربت حیدریه به مزیت ها و ظرفیت های موجود تربت حیدریه اشاره کرد و افزود: متاسفانه آنطور که باید از این ظرفیت ها استفاده نشده و این در حالی است که مدیریت درست در استفاده از این مزیت ها بخش مهمی از مطالبات و مشکلات را برطرف می کند.

,

وی به چالش های پیش روی شهر اشاره و بیان کرد: تمرکز در هسته مرکزی شهر و فقدان پارکینگ این قسمت از شهر را باچالش مواجه کرده که اگر برای آن تدبیری نشود تبدیل به بحران می شود.

,

الله‌یاری از فقدان طرح های مطالعاتی، اصلاح ساختار مبلمان شهری و حمل و نقل عمومی بعنوان دیگر چالش ها یاد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه