اخبار داغ

سرپرست پلیس راهور استان یزد:

قصور مردان در حوادث ترافیکی یزد 4 برابر بانوان است/موتور راهکار یزدی ها برای رهایی از هزینه های سرویس مدرسه!

قصور مردان در حوادث ترافیکی یزد 4 برابر بانوان است/موتور راهکار یزدی ها برای رهایی از هزینه های سرویس مدرسه!
سرپرست پلیس راهور استان یزد گفت:از لحاظ جنسیت در حوادث ترافیکی 82درصد مربوط به جنس مذکر و مردان است که بیشترین مقصر را شامل می شوند و تنها 18 درصد حوادث مؤنث یا بانوان بوده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سرهنگ زارع سرپرست پلیس راهور استان یزد در نشستی با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت، هفته دولت با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم اظهار کرد: با توجه به آغاز ماه محرم و برگزاری مراسمات و هیئات های عزاداری در استان یزد به ویژه شهر دارالعباده یزد، پلیس راهور تلاش خود را برای بهبود و روانسازی ترافیک شهر به کار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

زارع با بیان اینکه مطمئنا حجم تردد در شب های عزاداری نسبت به روزها و شب های دیگر بیشتر است افزود: مردم و شهروندان یزدی در این شب ها باید سعی کنند در کنار پلیس با همت خود و رعایت نکات راهنمایی و رانندگی، ضمن روانسازی ترافیک در برخی نقاط پرتردد، مزاحمتی را در این شب ها برای سایر عزاداران ایجاد نکنند و خدای ناکرده موجب خسارت جانی و مالی هم نشوند.

,

***پلاک خودروها با سرنشینان بی حجاب در سیستم پلیس توقیف می شوند

, ***پلاک خودروها با سرنشینان بی حجاب در سیستم پلیس توقیف می شوند, ***پلاک خودروها با سرنشینان بی حجاب در سیستم پلیس توقیف می شوند,

سرپرست پلیس راهور استان یزد با بیان اینکه خوشبختانه با توجه به فرهنگ غنی مردم یزد از لحاظ حجاب و عفاف وضعیت مناسب تری نسبت به سایر شهرها وجود دارد تصریح کرد: با توجه به دارالعباده بودن شهر یزد حتی یک مورد بی حجابی و بی عفتی هم در شأن این شهر نیست.

,

, ,

سرهنگ زارع گفت: در موضوع برخورد با بی حجابی پلیس اطلاعات و راهور در کنار هم نسبت به خودروهایی که اقدام به بی حجابی می کنند برخورد جدی می کنند و اعمال توقیف را در دستور کار دارند به طوریکه پلاک خودرو متخلف در سیستم ناظر پلیس قرار می گیرد و توقیف سیستمی می شوند.

,

***افزایش 21درصد حوادث رانندگی در استان یزد

, ***افزایش 21درصد حوادث رانندگی در استان یزد, ***افزایش 21درصد حوادث رانندگی در استان یزد,

وی افزود: با توجه به گذشت 5 ماه از سال متاسفانه با رشد 21درصدی تصادف، افزایش 26 درصدی متوفیان و افزایش 28 درصدی حوادث جرحی روبرو بوده ایم.

,

زارع ادامه داد: از میان آمار افراد متوفی در حوادث رانندگی استان یزد 36 درصد مربوط به عابرین پیاده، 50 درصد راکبین موتورسیکلت و 14 درصد مربوط به راکبین دوچرخه سوار بوده است.

,

وی ابراز کرد: در بین آمار مجروحین حوادث ترافیکی، 16درصد مربوط به عابرین پیاده، 61 درصد موتورسواران و23 درصد مربوط به سرنشینان خودرو ودوچرخه سواران بوده است.

,

*** افراد مسن در معابر یزد با خطر بیشتری روبرو هستند

, *** افراد مسن در معابر یزد با خطر بیشتری روبرو هستند, *** افراد مسن در معابر یزد با خطر بیشتری روبرو هستند,

سرپرست پلیس راهور استان یزد تشریح کرد: در حوادث رانندگی منجر به فوق، متوفیان زیر 10 سال 2 درصد، بالای 50 سال 40 درصد بوده اند که این آمار نشان می دهد افراد مسن و کهن سال در معابر با خطر بیشتری روبرو هستند.

,

***قصور مردان در حوادث ترافیکی یزد 4 برابر بانوان است

, ***قصور مردان در حوادث ترافیکی یزد 4 برابر بانوان است, ***قصور مردان در حوادث ترافیکی یزد 4 برابر بانوان است,

وی با بیان اینکه بیشترین حجم تصادف استان یزد مربوط به موتورسواران است که متوفیان این حوادث را جوانان و نوجوانان 10 تا 30 سال شامل می شود تصریح کرد: از لحاظ جنسیت در حوادث ترافیکی 82درصد مربوط به جنس مذکر و مردان است که بیشترین مقصر را شامل می شوند و تنها 18 درصد حوادث مؤنث یا بانوان بوده اند.

,

, ,

وی با بیان اینکه در مرداد ماه حواث فوتی کاهش داشته است ادامه داد: متاسفانه در ماه مذکور حوادث جرحی افزایش داشته است اما سعی شده با اعمال قانون بیشتر آمارها روند کاهشی داشته باشد بطوری که در 5 ماهه گذشته تعداد 3 هزار و 300 دستگاه خودرو و 4 هزار و 300 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.

,

زارع تنها راه مقابله موثر در کاهش خطرات موتور در یزد را کار فرهنگی به ویزه در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار شهر یزد دانست و عنوان کرد: مناطق حادثه خیزی مانند محدود کشتارگاه به دلیل حضور اتباع ماهی یک حادثه منجر به فوت شاهد هستیم.

,

***موتور راهکار یزدی ها برای رهایی از هزینه های سرویس مدرسه!

, ***موتور راهکار یزدی ها برای رهایی از هزینه های سرویس مدرسه!, ***موتور راهکار یزدی ها برای رهایی از هزینه های سرویس مدرسه!,

این مسئول با اشاره به آغاز فصل مدارس اذعان کرد: برخی خانواده ها برای رهایی از پرداخت هزینه سوریس مدارس بی مهابا برای فرزند خود موتور خریداری می کنند و هیچ نظارتی هم بر ان ها نمی کنند که تاکنون منجر به حوادث دلخراش بسیاری شده است.

,

, ,

وی تاکید کرد: در هنگام فعالیت مدارس خانواده ها و مدارس با فرهنگ سازی، توجیه دانش اموز خود پلیس را در این امر یاری کنند.

,

زارع با اشاره به ایجاد ترافیک های سنگین در معابر یزد تنها بخاطر حوادث خسارتی گفت: طبق ماده 40 قانون بیمه در تصادفات خسارتی که طرفین دارای بیمه و گواهینامه هستند و مقصر حادثه هم مشخص است نیازی به حضور پلیس نیست و باید با مراجعه به مراکز بیمه خسارتشان را دریافت کنند.

,

متاسفانه توان پلیس یزد صرف رسیدگی به روزانه بیش از 100 حادثه خسارتی می شود!

, متاسفانه توان پلیس یزد صرف رسیدگی به روزانه بیش از 100 حادثه خسارتی می شود!, متاسفانه توان پلیس یزد صرف رسیدگی به روزانه بیش از 100 حادثه خسارتی می شود!,

سرپرست پلیس راهور استان یزد گفت: با توجه به محدود بودن نیروهای پلیس راهور و بروز روزانه بیش از 100 حادثه خسارتی در سطح شهر تمام نیروی پلیس باید صرف رسیدگی به حوادث خسارتی بعضا جزئی شود و همین امر علیرغم صرف وقت و هزینه پلیس، موجب می شود حضور نیروها در مناطق خطرساز کم رنگ تر شود.

,

وی با بیان اینکه استفاده از موتور سنگین بجز در موارد خاص برای عموم ممنوع است تاکید کرد: استفاده از موتورسنگین تنها برای ورزشکاران دارای مجوز، پلیس، اتش نشانی، اورژانس و هلال احمر ان هم با آموزش و صدور گواهینامه ویزه مجاز است و در صدور توقیف موتورهای غیر مجاز به هیچ وجه رفع توقیف نخواهد شد.

,

***افزایش 15 درصدی خودرو در یزد

, ***افزایش 15 درصدی خودرو در یزد, ***افزایش 15 درصدی خودرو در یزد,

زارع با بیان اینکه در 5 ماه سال 98  15 درصد به حجم خودروها و 10 درصد به حجم موتورسیکلت های استان اضافه شده است اظهار کرد: شبی نیست که در معابر یزد به ویژه  بلوار باهنر، بلوار پاکنژاد، زیرگذر مهدیه و بلوار شهید بهشتی شاهد تصادف های زنجیره ای نباشیم و دلایل ان هم حواس پرتی راننده، استفاده از تلفن همراه، عدم رعایت فاصله طولی، تخطی از سرعت مطمئنه است.

,

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد در پایان تصریح کرد: برخورد پلیس با ناهنجاری های اجتماعی مثل سگ گردانی مشهود است و مطمئنا طبق قانون با سگ گردانی چه داخل خودرو و چه پیاده برخورد می شود.

,

گفتنی است حجم ترافیک در بلوار طالقانی به دلیل وجود مطل پزشکان و یک طرفه شدن کوچه های این مسیر از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود که سرپرست راهور استان یزد بررسی بیشتر برای رفع معضلات این مسیر را دستور کار خود قرار داد.

,


انتهای یپام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه