اخبار داغ

نرخ اقلام پرمصرف خانوار در بازار قزوین/ «گوشت قرمز» و «رب گوجه فرنگی» همچنان بر شیپور گرانی می‌دمند

نرخ اقلام پرمصرف خانوار در بازار قزوین/ «گوشت قرمز» و «رب گوجه فرنگی» همچنان بر شیپور گرانی می‌دمند
قیمت‌ها در آخرین ماه از فصل تابستان همچنان داغ است و با وجود ثبات قیمت برخی اقلام اما گوشت قرمز و رب گوجه فرنگی همچنان بر شیپور گرانی می‌دمند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، در روز‌های پایانی از فصل تابستان با توجه به نوسانات قیمت محصولات و کالاهای مصرفی مردم سری به بازار قزوین زدیم که طی بررسی‌هایی متوجه شدیم در بعضی از فروشگاه‌های بازار محصولاتی که در روزهای گذشته سیر صعودی داشته هم اکنون با قیمت کمتری به فروش می‌رسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

مرغ یکی از مایحتاج مردم است که طی ماه‌های اخیر ثبات قیمت نداشته و همین امر موجب شده‌ تا بعضی از مغازه‌ها مرغ را با قیمت کمتر و یا بیشتر به فروش برسانند؛ در هفته‌های گذشته شاهد سیر صعودی قیمت مرغ بودیم که هم اکنون مرغ و ران مرغ با قیمت ۱۳هزارو ۱۰۰ تومان، سینه مرغ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان الی ۲۰ هزار تومان و جگر مرغ ۴ هزار تومان عرضه می‌شود.

,

گوشت قرمز از بافت عضلانی حیوانات ساخته شده و حاوی پروتئین، آب، چربی، کربوهیدرات و سایر مواد مغذی است که از اقلام اصلی سبد غذایی مردم را تشکیل می‌دهد و طی بررسی قیمت‌ها در بازار قزوین متوجه شدیم هر کیلو گوشت گوسفندی با چربی با قیمت ۱۱۵ هزار تومان، بدون چربی ۱۲۰ هزار تومان، چرخ کرده کبابی ۷۵ هزار تومان و گوشت گوساله ۸۵ هزارتومان به فروش می‌رسد.

,

, ,

 

,

میوه‌های رنگارنگی در فصل تابستان باعث شده تا بازار قزوین عطر و بوی خاصی به خود بگیرد و میوه‌ها علاوه بر تامین نیازهای بدن موجب شادابی و طراوت پوست و پیشگیری از بیماری‌ها می‌شوند که قیمت انواع هر کیلو میوه‌های موجود در بازار را بررسی کردیم؛

,

*زغال اخته ۱۲ الی ۱۵ هزار تومان

,

*گلابی ۸ الی ۱۵ هزار تومان

,

*هلو انجیری ۳ هزار و ۵۰۰ الی ۷ هزارتومان

,

*سیب ۳ هزار و ۵۰۰ الی ۵هزارتومان

,

*طالبی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان

,

*انگورعسکری ۴ الی ۷ هزار تومان

,

*خیار سالادی ۱۰۰۰تومان

,

*خیار قلمی ۳ الی ۴ هزار تومان

,

*گوجه ۲ الی ۳هزار و ۵۰۰ تومان

,

*هلو زعفرانی ۴ الی ۶ هزار تومان

,

*شلیل ۴ الی ۱۰ هزار تومان

,

*خربزه ۱۳ هزار تومان

,

*موز ۱۲ هزار تومان

,

*هندوانه ۷۰۰ تومان

,

این روزها مردم گرایش بیشتری به مصرف چهارمغز برای درمان بیماری‌ها و تقویت بنیه بدن استفاده می‌کنند و از چهارمغز به عنوان دارویی در درمان بعضی بیماری‌ها در طب سنتی یاد می‌کنند که قیمت بادام دو پوست ۱۲ الی ۱۳ هزارتومان، بادام یک پوست ۲۵ هزار تومان، گردو دو پوست ۱۰ الی ۱۲ هزار تومان، گردو یک پوست ۶۰ هزار تومان، مغز گردو ۸۰ الی ۱۱۰ هزار تومان، فندوق دو پوست ۱۸ هزار تومان، پسته دو پوست ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

,

هویج برای تقویت سیستم دفاعی بدن بسیار مفید است و کاهو جزو یکی از سبزیجات پر خاصیت است که مصرف آن توسط افراد بسیار رایج است که هویج با قیمت کیلویی ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و کاهو ۳ هزار تومان عرضه می‌شود؛ بادمجان، کدو و فلفل دلمه با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و فلفل سبز بسته‌ای یک هزار تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است.

,

حبوبات هم از اقلام پرمصرف خانوارها در تهیه و پخت غذا است که همچنین برخی از این محصولات در استان قزوین توسط کشاورزان کشت می‌شود و بنا بر رصدی که در بازار قزوین داشتیم نیز قیمت این اقلام به شرح زیر است.

,

, ,

 

,

*هر کیلو نخود آبگوشتی ۹ هزار تومان

,

*عدس خارجی ۸ هزار تومان

,

*عدس ایرانی ۷ هزار تومان

,

*لپه ۱۰ الی ۱۲ هزار تومان

,

*لوبیا قرمز ۱۲ هزار تومان

,

*لوبیا چیتی ۱۳ الی ۱۵ هزار تومان

,

*سبزی خوردن ۵ الی ۶ هزار تومان

,

*لوبیا سبز ۳ الی ۴ هزار تومان

,

*کرفس ۵ هزار تومان

,

قیمت رب طی ماه‌های گذشته با موج گرانی شدیدی ظاهر شد که بیشتر مردم به دلیل گران بودن این محصول، به روش‌های سنتی پخت رب در منزل روی آوردند که این کار زحمت بسیاری را به همراه دارد که برای بررسی این موضوع سری به فروشگاه‌ها و مغازه‌های موجود در بازار قزوین زدیم که اکنون برخی فروشگاه‌ها با احتساب تخفیف هر قوطی رب را ۹ الی ۱۵ هزار تومان عرضه می‌کنند اما بعضی از مغازه‌ها همچنان با قیمت ۱۷ الی ۲۵ هزار تومان رب را به فروش می‌رساندند و همچنین تن ماهی با قیمت ۱۵ الی ۱۸ هزارو۵۰۰ تومان به فروش می‎رسد.

,

هم اکنون در بازار قزوین پیاز سفید با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان الی ۴ هزار تومان، پیاز زرد یک هزار و ۸۰۰ تومان و سیب زمینی ۳ الی ۳ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

,

روغن مایع با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان الی ۲۵ هزار تومان و روغن جامد با قیمت ۴۰ الی ۵۵ هزار تومان عرضه می‎شود؛ تخم مرغ دانه‌ای ۶۰۰ و شانه‌ای ۱۴ الی ۱۵ هزار تومان است.

,

 

,

 

,

برنج در اکثر نقاط جهان به‌عنوان بخش اصلی بسیاری از وعده‌های غذایی تعریف شده‌ است که بیش از نیمی از جمعیت جهان از این غله‌ی مهم تغذیه می‌کنند؛ از جمله خواص برنج برای سلامتی می‌توان به تأمین فوری انرژی، تنظیم و بهبود حرکات روده، تثبیت سطح قند خون و کاهش روند پیری اشاره کرد که این محصول هم از پرمصرف‌ترین اقلام در سفره ایرانی‌ها است و قیمت انواع برنج در بازار قزوین به شرح زیر است.

,

*هر کیلو برنج علی کاظمی ۲۰ هزار تومان

,

*صدری هاشمی ۱۹ هزار تومان

,

*صدری پاکستانی و لاشه هاشمی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان

,

*ممتاز گیلان ۱۷ هزار تومان

,

*نیم‌دانه هاشمی۱۱ الی ۱۲ هزار تومان

,

*نیم‌دانه کاظمی ۱۱ هزار تومان

,

*برنج کهنه طارم ۱۷ هزار تومان

,

*لاشه علی کاظمی ۱۲ هزار تومان

,

*هاشمی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان

,

*لاشه صدری هاشمی ۱۳ هزار تومان

,

*صدری محلی ۱۶هزار و ۵۰۰ تومان

,

*لاشه هاشمی ۱۵ هزار تومان

,

*نیم‌دانه هاشمی ۹ هزار و ۸۰۰ تومان

,

*سرلاشه کاظمی ۱۵ هزار تومان

,

*دانه بلند ۸ هزار تومان

,

*لاشه هاشمی دودی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان

,

*نیم دانه دودی ۵هزار تومان

,

*هندی دانه بلند ۸هزار تومان

,

*برنج عطری ۱۶هزار تومان

,

*ماکارانی با قیمت ۵ الی ۷ هزار تومان

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه