اخبار داغ

برای نخستین بار ؛

بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی منطقه ای در گلستان برگزار می‌شود

بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی منطقه ای در گلستان برگزار می‌شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از برگزاری بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی منطقه ای با حضور شرکت‌کنندگانی از هفت استان خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست؛ محبوبه رجب‌ نسب  امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:: استان گلستان تا کنون میزبانی جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای نبود. مرکز با درخواستی که استان ارائه داد موافقت کرد و تابستان امسال گلستان میزبان هفت استان در این جشنواره خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلاس بیست؛ ,

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های فیلم 90 ثانیه‌ای، قصه‌گویی صحنه‌ای و بخش علمی که شامل ارائه مقاله‌ها و پوسترهاست، برگزار می‌شود.

,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  تصریح کرد: محوریت این جشنواره « قصه زندگی من» است که به مرکز پیشنهاد دادیم با توجه به اتفاق تلخی که اوایل امسال در گلستان و برخی استان‌های دیگر رخ داد، موضوع سیل استان هم به این جشنواره اضافه شود.

,

وی  به تشریح بحش های مختلف جشنواره پرداخت و بیان کرد: در بخش فیلم 90 ثانیه‌ای، شرکت‌کنندگان روایتی مستندگونه از امیدها، شادی‌ها و آرزوهای زندگی خود را ارائه خواهند داد و اصحاب رسانه نیز می‌توانند شیرینی‌ها و تلخی‌های کار خود را در بخش قصه 90 ثانیه‌ای ارائه دهند.

,

رجب‌ نسب خاطرنشان کرد: در شیوه قصه‌گویی صحنه‌ای نیز در بخش سنتی، قصه‌هایی از روزگاران کهن، تاریخ، سنت‌ها، مذهب، آداب، قهرمانی‌ها و غیره با استفاده از منابع شفاهی یا کتبی بدون هیچ ابزاری اجرا می‌شود.

,

وی اضافه کرد: در بخش نوآورانه نیز قصه‌هایی به صورت گفت‌وگو، ترانه، آواز با موسیقی یا بدون آن، با تصویر و سایر ابزارهای خلاق و از منابع شفاهی و کتبی از سوی قصه‌گو اجرا خواهد شد.

,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در خاتمه گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا 17 شهریورماه آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه