اخبار داغ

حواشی چهاردهمین جشنواره خیابانی مریوان

مه‌لقا باقری در لباس کُردی یا القاعده؟!/ دبیر جشنواره استعفا داد

مه‌لقا باقری در لباس کُردی یا القاعده؟!/ دبیر جشنواره استعفا داد
پوشش ناهمگون مه لقا باقری یکی از داوران چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از نکات قابل توجه این جشنواره بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با معرفی برگزیدگان و تقدیر از دو چهره‌ فعال تئاتر خیابانی، شامگاه سه‌شنبه پنجم شهریور ماه به کار خود پایان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

چهاردهمین دوره این جشنواره اول شهریور ماه سالجاری ساعت ۱۸ با اجرای نمایش سولکس از ایتالیا در پارک شانو سنندج کار خود را آغاز کرد و در طول پنج روز ۸۵ نمایش در سطح شهرهای مریوان، سنندج و سروآباد و روستاهای مریوان به اجرا درآمد.

,

مه‌لقا باقر و مجید صالحی از چهره‌های آشنای تئاتر و بازیگری کشور به عنوان داور در این جشنواره حضور داشتند و در روز اختتامیه با لباس کردی در مراسم حضور پیدا کردند.

,

نکته‌ای که قابل توجه مراسم اختتامیه عدم همخوانی پوشش خانم باقری با پوشش کردی بود و بیشتر به پوشش مردان گروهک طالبان و القاعده شباهت داشت.

,

متأسفانه عدم آشنایی برخی سلبریتی‌ها با فرهنگ و آداب و رسوم اقوام و فرهنگ‌های مختلف کشور بعضاً باعث شده که اقدام آنها در پاسخ به ابراز محبت اقوام در مراسمات مختلف با فرهنگ آنها در تضاد باشد و موجب رنجش خاطر شود.

,

 

,

, ,

 

,

چندی پیش هم فاطمه معتمدآریا در یک جشنواره در استان کردنشین سلیمانه عراق با لباس کردی حاضر شده بود که واکنش منفی کابران فضای مجازی را به دنبال داشت. اغلب این افراد معتقد بودند که طرز پوششش خانم معتمدآریا توهین به فرهنگ و لباس کردی است.

,

گفتنی است، استقبال کمرنگ از چهاردهمین جشنواره مریوان موجب شده تا فاتح بادپروا دبیر جشنواره اعلام کند که دیگر وظیفه دبیری آن را بر عهده نمی‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه