اخبار داغ

برخورد قاطع دستگاه قضایی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در نهاوند/ تشکیل پرونده قضایی برای برخی روسای ادارات مقصر

برخورد قاطع دستگاه قضایی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در نهاوند/ تشکیل پرونده قضایی برای برخی روسای ادارات مقصر
دادسرای عمومی و انقلاب نهاوند در اطلاعیه ای از برخورد قانونی با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و اعلام کرد برای برخی از دستگاه‌ های مقصر پرونده قضایی تشکیل‌ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ با توجه به ساخت‌ و سازهای غیرمجاز و گلایه شهروندان از این وضعیت، دادسرای عمومی و انقلاب نهاوند اطلاعیه‌ای در مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز به شرح ذیل صادر کرد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

با توجه به تبصره ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، جهاد کشاورزی به‌عنوان ضابط خاص، مکلف است به‌محض ملاحظه تغییر کاربری از هرگونه عملیات غیرقانونی جلوگیری و رأساً نسبت به قلع‌ و قمع بنا اقدام و با تشکیل پرونده قضایی افراد متخلف را به مرجع قضایی معرفی نماید.

,

همچنین شهرداری مکلف است درباره مستحدثات واقع در حریم شهر، ضمن جلوگیری از عملیات اجرایی موضوع را از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ پیگیری و اداره منابع آب نیز نسبت به رفع تصرف از ساخت‌ و سازها تصرفات غیرقانونی در حریم رودخانه‌ ها رأساً اقدام نماید.

,

ساخت‌ و سازهای غیرمجاز انجام‌ یافته در سطح شهرستان که اخیراً گزارش گردیده، به لحاظ قصور و اهمال متولیان ذیربط ازجمله اداره جهاد کشاورزی در عدم جلوگیری از ساخت‌وساز و عدم ارائه گزارش به مقامات قضایی مشهود بوده که در این راستا پرونده قضایی هم علیه روسای ادارات مقصر در دادسرای نهاوند و دادسرای مرکز استان و هم علیه افراد متخلف در محاکم کیفری تشکیل که مورد اخیرالذکر در مرحله صدور رأی قرار دارد.

,

کلیه نیروهای اطلاعاتی و انتظامی آمادگی خود را جهت همکاری لازم با ضابطین خاص در این راستا اعلام داشته و دستگاه قضایی با عزم جدی نسبت به قصور ارگان‌های متولی رسیدگی و با افراد متخلف بر اساس موازین قانونی برخورد خواهد نمود.

,

از تمامی شهروندان نیز تقاضا می‌گردد در صورت ملاحظه هرگونه ساخت‌و ساز غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت به مسئولین ذیربط گزارش و موضوع را پیگیری نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه