اخبار داغ

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی مسکن شهری بنیاد مسکن کشور اعلام کرد:

مهلت 5 روزه ثبت‌نام در طرح ملی مسکن

مهلت 5 روزه ثبت‌نام در طرح ملی مسکن
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن کشور با اشاره به طرح اقدام ملی گفت: بر اساس سرشماری سال 95 تعداد 13 هزار و 700 خانوار فاقد مسکن در استان کرمان وجود دارد و طبق سهمیه‌بندی، 70 شهر از استان کرمان در برنامه ما قرار دارند و حدود 2000 واحد برای این استان به جز شهر کرمان پیش‌بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "اباذر جابری" ظهر امروز ششم شهریورماه در مراسم رونمایی از سامانه طرح اقدام ملی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کرمان اظهار کرد: بنیاد مسکن متولی ساخت 100 هزار واحد از 400 هزار واحد اقدام ملی است و از امروز به صورت عملیاتی ثبت نام این طرح در کرمان به عنوان استان پایلوت آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: برنامه‌ریزی شده با حداقل مراجعه حضوری مردم و معطلی در ادارات، بتوانند با دسترسی اینترنتی ثبت‌نام را انجام بدهند و با در دسترس بودن اطلاعات، ثبت‌نام حداکثر در 10 دقیقه انجام می‌شود.
,
 
,
جابری با تاکید بر اطلاع‌رسانی به همه مردم درباره طرح اقدام ملی گفت: مهلت ثبت نام در طرح اقدام ملی پنج روز است و از امروز آغاز شده و در مدت 5 روز ثبت نام به اتمام می رسد.
,
 
,
این مسئول عنوان کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه آباد بنیاد مسکن در این طرح ملی ثبت نام کنند و برای جلوگیری از مشکلات و خطای سرور، ثبت نام هر استان را به ترتیب انجام می دهیم.
,
 
,
وی در ادامه با تشریح کلیات طرح اقدام ملی بنیاد مسکن بیان کرد: زمستان سال گذشته از بنیاد مسکن برنامه ای درخواست شد که با توجه به ظرفیت کاری و برنامه ها، پیشنهاد طرح 100 هزار واحد را در قالب برنامه 400 هزار واحد مسکن وزارت راه ارائه کردیم.
,
 
,
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن کشور گفت: محدوده فعالیتی ما شهرهای کشور با اولویت شهرهای زیر 100 هزار واحد بوده و کلانشهرها، مراکز استان و شهرهای جدید مد نظر ما نبود.
,
 
,
وی افزود: برنامه ما در کشور برای فاقدین مسکن است، کسانی که سرپرست خانوار یا متاهل هستند می‌توانند ثبت نام کنند، به شرط اینکه سکونت پنج سال اخیرش در آن شهر مسجل شود می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
,
 
,
جابری اظهار کرد: برای آن دسته از فاقدین مسکن که زمین دارند، می توانیم از مزیت مسکن مهر که بخش خودمالکین بود، استفاده کنیم و در این راستا تسهیلات می دهیم تا در زمین خودشان مسکن بسازند و مبنای طرح براساس مشارکت مردم است.
,
 
,
وی تصریح کرد: تسهیلات 75 میلیون تومانی ساخت برای کسانی که دارای زمین هستند، با نرخ 18 درصد برای دوره مشارکت مدنی پرداخت می کنیم و در حال رایزنی برای دریافت یارانه تسهیلات هستیم و پس از پایان دوره ساخت این تسهیلات تبدیل به فروش اقساطی 10 ساله با نرخ 18 درصد می شود.
,
 
,
جابری بیان کرد: متقاضی باید توان بازپرداخت اقساط تسهیلات را داشته باشد زیرا مبلغ اقساط از یک و نیم میلیون تومان آغاز می‌شود.
,
 
,
وی تصریح کرد: این طرح برای اقشار متوسط جامعه تعریف شده و برای دو دهک پایین جامعه متولیان و سازمان‌های حمایتی بحث مسکن را انجام می‌دهند.
,
 
,
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی مسکن شهری بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه 1224 شهر در حوزه فعالیت بنیاد مسکن است، گفت: براساس محاسبات شاخص امید به تملک مسکن وضعیت کرمان نسبت به سایر استان‌ها مناسب‌تر است و دو تا سه دهک متوسط استان ضرورت مداخله و کمک دارند.
,
 
,
جابری در ادامه با بیان اینکه ساخت 100 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن 10 درصد نیاز کشور را پوشش می‌دهد، افزود: زمان اجرای طرح دو ساله است و براساس زمان بندی، پایش و ... پیش می رویم و در واقع ما هدایت و راهبری را انجام می‌دهیم و ظرفیت ما محدود است.
,
 
,
منبع: ایسنا
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه