اخبار داغ

مدیر مستعفی و ناموفق کشتیرانی‌ کاندیدای ریاست یک سازمان مهم تجاری

مدیر مستعفی و ناموفق کشتیرانی‌ کاندیدای ریاست یک سازمان مهم تجاری
شنیده‌ها حاکی است مدیرعامل مستعفی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با سابقه‌ای ناموفق، به عنوان گزینه تصدی ریاست سازمان توسعه تجارت مطرح شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان توسعه تجارت در یک‌سال گذشته تغییر و تحولات مدیریتی زیادی را به خود دیده و همین موضوع سبب شده این سازمان روزهای آشفته‌ای را پشت سر بگذارد. آبان ماه سال گذشته، در پی اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و رفتن مجتبی خسروتاج از این سازمان، با حکم محمد شریعتمداری، وزیر وقت صمت، محمدرضا مودودی سرپرست شد، ولی با آمدن رضا رحمانی به وزارت صمت و در حالی که 9 ماه از سرپرستی مودودی می‌گذشت، سوم شهریور حمید زادبوم به عنوان سرپرست جدید سازمان توسعه تجارت ایران منصوب گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ادامه این آمد و رفت‌های مدیران، این بار گمانه‌های دیگری درباره ریاست احتمالی این سازمان به گوش می‌رسد که شائبه انتصابات سیاست‌زده و به‌کارگیری مدیران ناکارآمد را تقویت کرده است. بر اساس شنیده‌ها، محمد سعیدی، مدیرعامل مستعفی شرکت ملی کشتیرانی که طی مدیریت کلان خود در چند دهه گذشته سابقه درخشانی بر جای نگذاشته، به عنوان کاندیدای تصدی ریاست سازمان توسعه تجارت مطرح
شده است.
هر چند درباره سوابق مدیریتی سعیدی در سال‌های دور ابهامات زیادی وجود دارد، اما عملکرد اخیر وی به عنوان ریاست شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی که به استعفای وی نیز ختم شد به شدت مورد انتقاد بوده است. محمد سعیدی که دوم شهریورماه ۱۳۹۴ با حکمی از سوی محمد شریعتمداری وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، به عنوان مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منصوب شده بود یک ماه قبل (6 مرداد) استعفا کرد.
با انتشار متن استعفای سعیدی، خبرگزاری آنا گزارش داد که «از عوامل استعفای سعیدی از کشتیرانی انتصابات فامیلی، احتمال تخلفات ساخت‌وساز در مجموعه شیان، بدهی سنگین نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به بانک‌های تجارت و سپه، عدم سوخت‌رسانی به کشتی‌های ایرانی و غرق شدن دو کشتی ایرانی در دریای خزر یاد می‌شود. همچنین عدم فعالیت عملیاتی سایت سوخت‌رسان قشم پس از افتتاح توسط ربیعی وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ازدیگر دلایل استعفای سعیدی
است».‌
دو روز بعد از این استعفا، پایگاه خبری مشرق هم نوشت «برخی گمانه‌زنی‌ها، رویدادهای منجر به توقیف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی انگلستان و همچنین در توقیف نگه داشتن نفتکش ایرانی در جده عربستان را از دلایل فشار بر سعیدی برای استعفاء دانسته‌اند... اما گمانه بسیار مهم دیگری هم که درباره دلیل کناره‌گیری سعیدی وجود دارد، انتشار فهرستی از مسئولان است که ظن دوتابعیتی بودن ایشان وجود دارد و نام سعیدی نیزدر این فهرست قرار دارد. محمدجواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس و از پیگیران اصلی مسئله مسئولان دوتابعیتی در مجلس، روز دوشنبه (۷ مرداد) مدعی شد که سعیدی دارای تابعیت دوگانه ایرانی-اتریشی است».
گفتنی است سازمان توسعه تجارت در حالی دچار بی‌ثباتی مدیریتی شده که اهداف مهمی از جمله گسترش تجارت خارجی‌، بازاریابی‌، تبلیغ و گسترش بازارهای جهانی کالا و خدمات صادراتی کشور، فراهم‌آوردن موجبات توسعه بنگاه‌های تجاری را بر عهده‌دارد. سازمان مذکور، مجموعه‌ای دارای اهمیت در ساختار اقتصادی کشور است که از ادغام مرکز «توسعه‌صادرات ایران» و مرکز «تهیه و توزیع کالا» تشکیل شده است.

,
,
,
,
,
,
,

منبع: کیهان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه