اخبار داغ

در گفتگو با فعال بازار مسکن عنوان شد؛

تورم، گره کوری که بازار مسکن را به رکود کشاند/ بازار مسکن در ۲ سال آینده توان همراهی با تورم را ندارد

تورم، گره کوری که بازار مسکن را به رکود کشاند/ بازار مسکن در ۲ سال آینده توان همراهی با تورم را ندارد
سلطان محمدی فعال بازار مسکن گفت: بررسی چشم انداز آینده بازار مسکن نشان می دهد که در ۲ سال آتی قیمت ها ثابت می ماند و توان همراهی با تورم را ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی سلطان محمدی فعال بازار مسکن در ارتباط با رکود این بازار به خبرنگار راه آرمان گفت: رکود بازار مسکن از دیدگاه های مختلف، معانی متفاوتی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی عنوان کرد: رکود در بازار مسکن از دیدگاه سیاست گذاران به معنی کاهش میزان ساخت و ساز است در این صورت تولید مسکن با مشکل رو به رو خواهد شد.

,

این فعال بازار مسکن افزود: از دیدگاه واسطه گران مسکن، رکود به معنی کاهش تعداد معاملات مسکن است و برخی دیگر رکود را به معنی کاهش قیمت و عدم تمایل خریدار برای خرید می دانند.

,

پیش بینی ثبات قیمت مسکن در ۲ سال آینده

, پیش بینی ثبات قیمت مسکن در ۲ سال آینده,

سلطان محمدی اظهار داشت: بررسی چشم انداز آینده بازار مسکن نشان می دهد که در ۲ سال آتی قیمت ها ثابت می ماند و رشد قابل توجهی نخواهد داشت، طبیعتا در این شرایط میزان علاقه سازندگان به ساخت و ساز نیز کاهش می یابد.

,

وی مطرح کرد: شرایط پیش رو از دیدگاه خریدار مطلوب است اما از دیدگاه سیاست گذاران شرایط نا به سامانی است که باید در جهت رفع آن چاره اندیشی هایی صورت گیرد بنابراین دولت باید با تزریق منابع به بازار و تقویت عرضه، وضعیت بازار را کنترل کند.

,

این فعال بازار مسکن ادامه داد: باید توجه داشت مسئله مسکن راه حل کوتاه مدت ندارد ضمن اینکه برای همه نقاط کشور هم نمی توان یک نسخه واحد در نظر گرفت.

,

سلطان محمدی یادآور شد: در کلان شهر های بزرگ نمی توان سیاست گذاران را تشویق به عرضه بیشتر مسکن کرد بنابراین باید سیاست ها به گونه ای باشد که جذب جمعیتی به سمت مناطق جانبی و حاشیه ای شهر ها انجام شود.

,

وی بیان داشت: اگر دولت بتواند در مناطق جانبی شهرها آماده سازی بیشتری انجام دهد، می تواند تا حد زیادی مشکلات بخش مسکن را برطرف کند بدین معنی که زیر ساخت ها را فراهم آورد، شبکه های ارتباطی با کلان شهر برقرار شود و زمین های بیشتری برای عرضه در اختیار سازندگان قرار گیرد.

,

اعطا تسهیلات مناسب به مردم در راستا توسعه شهرهای کوچک و روستاها

, اعطا تسهیلات مناسب به مردم در راستا توسعه شهرهای کوچک و روستاها,

این فعال بازار مسکن تصریح کرد: در شهرستان های کوچک و روستاها، سازندگان عمدتا مردم هستند از این رو باید وام های مناسب در اختیار آن ها قرار گیرد و عملیات ساخت مسکن به خانوارها یا بخش خصوصی واگذار شود.

,

سلطان محمدی افزود: راه حل بنیادی برای کنترل قیمت مسکن، کنترل تورم است، در بازه های زمانی که تورم بالا است روند افزایش قیمت مسکن سیر صعودی پیدا می کند و رشد قیمت ها از تورم پیشی گرفته در نتیجه رکود ایجاد می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: در برخی دوره ها نیز به دنبال کاهش تورم، رشد قیمت ها کنترل شده، بر این اساس در ۲ سال آینده مسکن توانایی همراهی با تورم را ندارد.

,

این فعال بازار مسکن ابراز داشت: در دراز مدت بازار مسکن خود را تا حد زیادی با تورم منطبق می کند بنابراین لازمه کنترل قیمت مسکن و رفع نگرانی خانورها کنترل تورم است.

,

سلطان محمدی ادامه داد: مادامی که تورم کنترل نشود نه تنها در دراز مدت نمی توان قیمت ارز را کنترل کرد بلکه قیمت مسکن و سایر کالاها نیز متلاطم خواهد بود.

,

وی در خاتمه یادآور شد: ریشه تورم در اقتصاد ما رشد نقدینگی است و تلاطم در میزان تورم بر روی همه بازار ها تاثیر می گذارد بنابراین دولت باید اقدامات لازم را در جهت کنترل و بهبود وضعیت اقتصادی انجام دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه