اخبار داغ

معضل جدید شهر بهار؛ مهاجرت سرمایه‎داران از شهر

معضل جدید شهر بهار؛ مهاجرت سرمایه‎داران از شهر
آنچه که در سالهای اخیر شاهد آن در بهار بوده ایم مهاجرت سرمایه داران و نخبگان از شهر بهار به همدان و دیگر شهرهای کشور است که همین باعث مسائل فراوان برای شهر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ باید بدانیم علت رکود شهر بهار در همه زمینه ها و علی الخصوص بی ارادگی و تسلیم در برابر هجوم مدیران و کارکنان اداری غیر بومی به بهار طوری که این شهر حیات خلوت مرکز استان شده است، خروج و سکنی گزیدن همشهریانی است که دستشان به دهانشان می رسد و سمت و سوی هزینه کردن سرمایه هایشان در خرید ملک در بالاشهر همدان و سرمایه گذاری در ساخت و ساز و آبادانی همدان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

تاثیر منفی این مهاجرت و عدم سرمایه گذاری و ساخت و ساز در بهار و در عوضش آبادتر کردن بالاشهر همدان، تبدیل شدن بهار به زادگاه این به اصطلاح باکلاسهای بالاشهر همدان نشین اهل بهار به منطقه ای شبیه روستاهای حاشیه ای همدان است که به مدیران همدانی اجازه می دهد به شهر ریشه دار بهار همان نگاهی را داشته باشند که به روستاهای حاشیه شهر همدان و شهرکهایش دارند.

,

قیمت زمین در بهار را مقایسه کنید با مناطق حاشیه شهر همدان تا به عمق فاجعه پی ببرید.

,

وقتی ثروتمندان در بهار سرمایه گذاری نکنند و به شکل جمعی اقدام به ساخت و ساز و سرمایه گذاری در بهار نکنند، چهره این شهر هر روز فرسوده تر و مخروبه تر به نظر می رسد و زمینهایش ارزانتر می شود و مهاجرت پذیری ناخواسته ای برایش اتفاق می افتد که بافت ساکنین این شهر رفته رفته تغییر خواهد کرد تا روزی که دیگر جایی برای سکونت بهاری ها در شهر آیت الله بهاری نباشد.

,

در برابر این مهاجرت متاسفانه بقیه همشهریان به جای قبیح و نازیبا دانستن این رفتاری که ضربه مهلکی بر پیکره این شهر زده است، در تکریم و بزرگداشت بهاری های ثروتمندی که در استادان همدان و در تهران خانه خریده و ساکن شده اند، کم نمی گذارند که منجر به تشویق سایرین می شود که اگر ثروتمند شدند سریعا بروند و در مناطق به اصطلاح بالاشهر همدان خانه بخرند و به دیگران بخاطر این بی وفائیشان فخر بفروشند.

,

در حالیکه باید زشت و نازیبا بودن این بی وفایی آن ثروتمندان به خاک شهرشان که نان و ثروتشان را از آن دارند، باید با رفتار سایر مردم بهار با ایشان به آنها گوشزد شود.

,

البته کسانی که بخاطر فوریت شغلی و تحصیلی در شهرهای دیگر مجبور به سکونت موقت هستند مدنظر بنده و این نوشته نیست.

,

در مقابل با کمال افتخار همشهریانی را داریم که حتی با داشتن امکانات برای خرید ملک و سکونت در بهترین نقاط کشور و پایتخت اما در بهار ساکن مانده اند و در آباد کردنش حتی با ساختن خانه های زیبای شخصی که شهر را زیباتر می کند، همت کرده و می کنند و حقیقتا باید از آنان تشکر کرد و به آنها آفرین گفت که نسبت به نام شهرشان غیرت دارند.

,

اگر بهاری های ثروتمند بیایند و بهار را مرکز توجه و سرمایه گذاری کنند، همین شهرک صنعتی سمی و متعفن و خائن به سلامت بهاری ها را جاروب میکنند و به جایش مجتمع و هولدینگ بزرگ صنایع تبدیلی و یا مراکز بزرگ گردشگری و تفریحی و با هایپرمارکتهایی را احداث می کنند که هم گردشگر را از سراسر کشور و حتی بیرون از آن که با خود پول می آورد جذب می کنند و هم مردم از مرکز استان و سایر شهرهای اطراف برای خرید به اینجا هجوم می آورند.

,

پویشی مردمی لازم است که سکونت و سرمایه گذاری در بهار که میتواند نگین گردشگری سبز این منطقه باشد را تکریم و تبلیغ کند و در مقابل، هر بی وفایی و پشت کردن به این شهر را که باعث ظلم پذیری و مخروبه شدنش بخاطر فرار سرمایه ها می شود، سیاه و زشت بداند تا ارزش کار آنهایی که مانده اند بیش از پیش معلوم شود و همینطور غیرقابل قبول بودن کار آنها که از این شهر ثروتمند شدند و مرکز استان را آباد کرده اند گوشزد کنند و آنان را به بازگشت به این شهر تشویق نمایند.

,

با صاحبان سرمایه که در بهار مانده اند باید گفتگوهایی انجام شود و رسانه ای گردد تا این پویش هرچه سریعتر بتواند کارکرد خود را در آستانه پائیز امسال و هم اکنون که ثروت زیادی به بهار خواهد آمد و وسوسه ای بزرگ است برای خرید خانه در بالاشهر همدان توسط کسانی که امسال ثروتمند خواهند شد، به نحو احسن انجام دهد.

,

یوسف عبدی نژاد

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه