اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

حذف نام فلسطین به سفارش رژیم صهیونیستی است/ آمریکایی ها با این اقدامات زمینه را برای مطرح شدن فلسطین در جهان فراهم می کنند

حذف نام فلسطین به سفارش رژیم صهیونیستی است/ آمریکایی ها با این اقدامات زمینه را برای مطرح شدن فلسطین در جهان فراهم می کنند
کارشناس مسائل بین الملل گفت: حذف نام فلسطین از لیست مناطق شناسایی غرب آسیا در وب ‌سایت وزارت خارجه آمریکا جزئی از سیاست کلی هم سویی با اسرائیل است و تجربه نشان داده است که هر جا آمریکایی ها تلاش کردند که موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود؛ نتیجه عکس گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قنادباشی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ در واکنش به حذف نام فلسطین از لیست مناطق شناسایی غرب آسیا در وب ‌سایت وزارت خارجه آمریکا گفت: دولت ترامپ در مقایسه با سایر دولت هایی که از ابتدای تشکیل آمریکا روی کار آمدند به صهیونیست ها نزدیک تر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

کارشناس برجسته مسائل بین الملل افزود: متاسفانه برخی از خویشاوندی هایی که بین ترامپ و صهیونیست ها وجود دارد کمک کرده است تا بسیاری از راه های کلیدی و گلوگاه های ساختاری در عراق در اختیار صهیونیست ها قرار گیرد و از آن بهره برداری کنند.

,

قنادباشی تصریح کرد: تعویض مهره ها در آمریکا و تغییر ساختار در شخصیت ها با سفارش صهیونیست ها صورت می گیرد و حتی برخی از اقدامات بین المللی آمریکا در دشمنی با ایران نیز به درخواست صهیونیست ها است.

,

وی به اقدام اخیر ترامپ در واگذاری بخشی از سوریه به اسرائیل اشاره و اظهار کرد: این اقدام ترامپ نادیده گرفتن مقررات بین المللی بود، البته این رویه در داخل کشور آمریکا نیز اجرا می شود و حذف نام فلسطین توسط وزارت خارجه آمریکا نیز جزئی از سیاست کلی هم سویی با اسرائیل است.

,

تحلیل گر مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: پمپمئو که رئیس سازمان CIA بود به سفارش صهیونیست ها به وزارت خارجه آمد و اکنون در راس دستگاهی قرار دارد که بسیار حساس است لذا جای تعجب نیست که اکثر اقدامات او به دستور یا سفارش رژیم غاصب صهیونیست باشد.

,

قناد باشی طرح معامله قرن را یکی دیگر از اقدامات آمریکا در کمک به صهیونیست ها عنوان کرد و گفت:  وزارت خارجه آمریکا در یک سال و نیم گذشته تلاش می کرد زمینه تحقق معامله قرن را در فلسطین فراهم کند تا موضوع فلسطین برای همیشه تمام شود اما هنوز موفق نشده است، بنابراین هدف اصلی آن ها تقویت و رسمیت دادن به صهیونیست ها است.

,

وی در ادامه یادآور شد: تجربه نشان داده است که هر جا آمریکایی ها تلاش کردند که موضوع فلسطین چه در داخل و چه در خارج از فلسطین به فراموشی سپرده شود، نتیجه عکس گرفتند چرا که با این اقدامات احساسات مردم فلسطین جریحه دار می شود و بیشتر از قبل در صحنه حضور پیدا می کنند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: در بعد جهانی نیز وقتی آمریکایی ها و صهیونیست ها با این اقدامات در مقابل قانون بین المللی مخالفت می کنند در واقع زمینه را برای مطرح شدن نام فلسطین فراهم می کنند و به دلیل همسویی ملت ها و دولت های مترقی، موضوع فلسطین نه تنها فراموش نمی شود بلکه بهانه ای برای گردهمایی ها و تقویت مبارزات فلسطینی می شود.

,

قنادباشی در پایان مطرح کرد: سرزمین مقدس فلسطین متعلق به مسلمانان است لذا با توجه به عمق فرهنگی و جایگاه فلسطین در بین کشورهای اسلامی، نه تنها آمریکایی ها بلکه هیچ کسی نمی تواند نام فلسطین را حذف یا کمرنگ کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه