اخبار داغ

رئیس قوه قضائیه:

ریشه‎کنی قاچاق سازمان‎یافته در کشور با جدیت دنبال می‌شود/ لزوم اصلاح ساختارهای فسادزا در کشور

ریشه‎کنی قاچاق سازمان‎یافته در کشور با جدیت دنبال می‌شود/ لزوم اصلاح ساختارهای فسادزا در کشور
رئیس قوه قضائیه در گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ساختارهای فسادزا در کشور باید اصلاح شود و علاوه بر این سیستم توزیع انرژی و یارانه باید تغییر پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی که در سالن غدیر سازمان تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز برای روحانیت در جامعه در سه محور مأموریت وجود دارد که باید آن‌ها عملیاتی شود.

وی گفت: محور اول توجه به دانش و علم‌آموزی است که امری بسیار ضروری و مهم است که باید در نظر گرفته شود.

رئیسی بیان داشت: امروز در جامعه فقه حکومت می‌کند و به همین علت سؤالات زیادی پیش رو است که باید حوزه‌های علمیه با تکیه‌بر همان اصول و مبانی پاسخ این سؤالات را بدهند.

وی افزود: اجتهاد تمدن‎ساز قطعاً پاسخ‌های مناسبی برای همه موارد دارد که باید در این زمینه کار شود و پاسخ‌های مردم داده شود.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: فقه می‌تواند در همه زمینه‌ها پاسخگوی نیازهای بشر باشد اما بااین‌حال برخی افراد فقه را برای زندگی فردی انسان می‌دانند که قطعاً صحیح نیست.

وی ادامه داد: در عرصه قوه قضائیه ما در قانون داریم که قاضی مکلف است برای یافتن جواب به قانون مراجعه کند و اگر در قانون آن را پیدا نکرد به فتواهای بزرگان مراجعه کند که باید این موارد در فتواها وجود داشته باشد.

رئیسی ابراز داشت: در حوزه‌های اقتصادی نیز سؤالات بسیار وجود دارد که باید تلاش و کارکرد و بزرگان حوزه در این زمینه قدم‌های مناسبی را بردارند تا گره‌گشای بسیاری از موضوعات باشند.

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

حوزه‌ها باید پشتوانه‌ای علمی مراکز مختلف باشد

, حوزه‌ها باید پشتوانه‌ای علمی مراکز مختلف باشد,

وی ادامه داد: در چهل سال گذشته کارهای زیادی شده است اما بازهم زمینه کار و تلاش وجود دارد و در این مسیر حوزه‌ها باید پشتوانه‌ای علمی مراکز مختلف باشد.

رئیسی بابیان این‌که دستگاه قضایی باید به‌روز و به هنگام باشد، گفت: برای عملی‎کردن این خواسته نیازمند همکاری نهادهای علمی مانند حوزه و دانشگاه با دستگاه قوه قضائیه است.

وی بیان داشت: کادرسازی نیاز و خواسته‌ای دیگری است که قوه قضائیه از حوزه‌های علمیه دارد و باید حوزه‌های علمیه در این زمینه احساس مسئولیت کرده و ورود پیدا کنند.

رئیسی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: راهبرد گام دوم انقلاب از سوی رهبری تبیین شده و این باور به وجود آمده است که شکل دادن کشوری بر اساس فقه و فرامین اسلامی کاملاً شدنی است.

وی محور دوم را تبلیغ دانست و بیان داشت: در شرایط کنونی رساندن مفاهیم و تعالیم اسلامی به مردم لازم و ضروری است.

رئیس قوه قضاییه افزود: مبلغین نیز همواره با موانعی روبرو هستند به همین دلیل کار دشواری دارند اما نباید در بیان واقعیت‌ها کوچک‌ترین تردیدی داشته باشند.

وی افزود: مبلغین باید در زمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر پیشتاز باشند و با یک به تو چه گفتن میدان را خالی نکنند چراکه امروز اگر انقلاب اسلامی ایران به این نقطه رسیده است ناشی از امربه‌معروف و نهی از منکر بزرگان انقلاب است.

رئیسی بیان داشت: اگر جامعه نسبت به منکرات و فساد حساس باشد قطعاً مفسدان و دشمنان خیال فساد و توطئه را از سر بیرون می‌کنند.

وی عنوان کرد: امروز یک منبری آسیب‌شناس و کار بلد می‌تواند با یک سخنرانی برای مردم تأثیرگذار و جریان ساز باشد به همین دلیل تبلیغ یک حرکت جهادی است که می‌تواند تا عمق دل مردم نفوذ کند.

رئیسی افزود: دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی با تبیین قیام امام حسین (ع) در جامعه رواج پیدا می‌کند که باید بیش‌ازپیش به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: امروز با دو جاهلیت قدیم و مدرن روبرو هستیم که باید شاخصه‌های جاهلیت مدرن به مردم تبیین شود امروز زشت‌ترین کارها به‌عنوان شاخصه‌های تمدن به مردم معرفی می‌شود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز با یک جاهلیتی روبرو هستیم که با یک امپراطور رسانه‌ای پشتیبانی می‌شود و با فنّاوری روز کار می‌کند

وی بابیان این‌که باید پیام انقلاب اسلامی برای جوامع تبیین شود، گفت: امتداد راهبردی جمهوری اسلامی ایران در یمن و آفریقا است و امتداد راهبردی دشمنان نظام در منطقه آل سعود و آل خلیفه است که باید در جامعه تبیین شود.

رئیسی تأکید کرد: امروز در جامعه باید به شبهات پاسخ‌داده‌شده و یک ظرفیت عظیمی در این زمینه ایجاد شود.

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

ظرفیت‌سازی نیاز امروز جامعه است

, ظرفیت‌سازی نیاز امروز جامعه است,

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌سازی را نیاز امروز جامعه می‌دانیم و یکی از بهترین‌ها زمان‌ها برای این کار ایام عزاداری سالار شهیدان است.

رئیسی به حادثه عاشور اشاره کرد و گفت: جریان عاشورا یک جریان انسان‌ساز است و باید عاشورا بماند چراکه عاشورا رمز ایستادگی در برابر دشمنان و دشمن‌ستیزی است.

وی ابراز داشت: محور سوم عمل و اجرا است به‌طوری‌که روحانیون باید وارد عمل شوند و در میدان عمل کارها را بر عهده بگیرند.

رئیس قوه قضاییه افزود: رهبر انقلاب پرچم‌دار اجرای دین در جامعه هستند و باید طلاب و روحانیون در این مسیر رهبر انقلاب را یاری کنند.

وی بیان داشت: خواست واقعی مردم اجرای دین است و باید این خواسته به‌خوبی در جامعه عملیاتی شود.

رئیس قوه قضاییه موفقیت‌های کنونی کشور را ناشی از حاکمیت دین در جامعه دانست و ابراز داشت: کاری است که امروز در حوزه دفاعی اجراشده است کار مثال‌زدنی است که هم دوست و هم دشمن آن را تأیید می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز دست بالا در منطقه را جمهوری اسلامی ایران دارد و هیچ کاری بدون خواست ایران اسلامی در منطقه محقق نمی‌شود.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: نباید انتظار یاری از بیگانگان و دشمنان نظام داشته باشیم بلکه باید با اتکای به درون مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: نباید فساد در سازمان‌های کشور لانه کند و باید ساختارها اصلاح شود به‌طوری‌که نظام مالیاتی و گمرک باید اصلاح شود تا پرونده‌ها به سمت میزهای دادگاه روانه نشود علاوه بر این امروز در کشور قاچاق سازمان‌یافته صورت می‌گیرد که باید با آن مقابله شود.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ساختارهای فسادزا در کشور باید اصلاح شود و علاوه بر این سیستم توزیع انرژی و یارانه باید تغییر پیدا کند.

وی با انتقاد از خصوصی‌سازی در کشور گفت: باید سخنان کارگران شنیده شود چراکه کارگران شرکت‌های مختلف که به بخش خصوصی واگذارشده است خون‌دل می‌خورند و از روند کارها انتقاد دارند، باید به درد و دل‌های آن‌ها گوش داد.

رئیسی افزود: در برابر این مردم و کارگران ما وظیفه‌داریم و قطعاً به پرونده این واگذاری‌ها ورود خواهیم کرد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه