اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

گستردگی تخلفات عامل طولانی‌شدن روند تحقیق از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس بود/ در جریان بررسی فساد تهدید شدیم

گستردگی تخلفات عامل طولانی‌شدن روند تحقیق از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس بود/ در جریان بررسی فساد تهدید شدیم
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان بیشتر از حد تصوربود و به دلیل گستردگی تخلفات روند تحقیق از این صندوق در مجلس طولانی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خاورستان، به فساد صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: اطلاعاتی مبنی بر این‌که در صندوق ذخیره فرهنگیان فساد اقتصادی رخ داده است در اختیار داشتیم که چند نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مسئولیت تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را برعهده گرفته و دیگر نمایندگان نیز امضا کردند در کمسیون آموزش و تحقیقات و در صحن علنی مجلس نیز برای تحقیق و تفحص به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با , خاورستان، , خاورستان،, خاورستان،,  , به فساد صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: اطلاعاتی مبنی بر این‌که در صندوق ذخیره فرهنگیان فساد اقتصادی رخ داده است در اختیار داشتیم که چند نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مسئولیت تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را برعهده گرفته و دیگر نمایندگان نیز امضا کردند در کمسیون آموزش و تحقیقات و در صحن علنی مجلس نیز برای تحقیق و تفحص به تصویب رسید.,

وی خاطرنشان‌کرد: هیات تحقیق و تفحص هم مشخص شدند که بنده نیز یکی از اعضای تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان بودیم که سه ماه تحقیق و تفحص طول کشید و با استفاده از کارشناسان، افراد نخبه، دیوان محاسبات به این پی بردیم که مفاسد خیلی بیشتر است.

,

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: مدت تحقیق و تفحص سه ماهه دیگر هم تمدید شدکه در نهایت نه ماه تحقیق و تفحص طول کشید مفاسد بسیار بالا و بیش از حد تصور بود و تخلفات گسترده ای در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه که صندوق ذخیره فرهنگیان سهامدار عمده در این بانک بود صورت گرفت.

,

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: 15 هزار میلیارد تومان تخلف و اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته بود که کار بسیار گسترده ای بود و جزو کارهای ماندگار مجلس دهم است.

,

وی افزود: بعد از تحقیق و تفحص گزارشی از این تخلفات نوشته شد و در صحن مجلس قرائت شد و این گزارش به رای گذاشته شد و نمایندگان به این گزارش رای مثبت دادند این پرونده به قوه قضائیه رفت و زمانی که مجلس نتیجه تحقیق و تفحص را به قوه قضائیه فرستاد این قوه ورود کرد.

,

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: جلسات محاکمه متعددی برای فاسدان و متخلفان صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه صورت گرفت که از رسانه ملی پخش شد که بسیاری از این چهره‌ها پای میز محاکمه نشستند که بارها در جلسات ما حضور داشتند و اقدامات خود را توجیه می کردند که برای ما توجیه پذیرنبود.

,

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: خیلی خوشحالیم قوه قضائیه قاطعانه برخورد می‌کند و افرادی که در بانک سرمایه و هم صندوق ذخیره فرهنگیان تخلفات و یا اختلاس هایی انجام داده بودند محاکمه شدند و بحث های آن ادامه دارد.

,

وی تصریح کرد: پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان فساد بزرگی بود و ما قاطعانه با آن برخورد کردیم.

,

این عضو کمیسیون و تحقیقات مجلسگفت: علت طولانی شدن روند تحقیق و تفحض به خاطر گستردگی تخلفات و مفاسد بود به طوری که مجلس هم فکر نمی کرد به این اندازه فسادها گسترده باشد و زمان زیادی را از اعضای تحقیق و تفحص و کارشناسان گرفت.

,

حجت الاسلام عبادی اظهارکرد: مجلس به دلیل گستردگی نمی‌توانست همه زوایای این پرونده را در دست بگیرد و لازم بود که پرونده به قوه قضائیه ارجاع داده شد تا تمام زوایای این پرونده را موشکافی کرده و به دست بیاورد.

,

وی گفت: قوه قضائیه وقت و نیروی زیادی گذاشت تا برخورد کند و چون پرونده بزرگ بود زمان بیشتری را طی کرد تا دقت بیشتری در روند بررسی صورت پذیرد.

,

این نماینده مردم در خانه ملت  ادامه داد: روند رسیدگی پرونده‌های تحقیق و تفحص این است که بعد از پی بردن به اشکالات به قوه قضائیه ارجاع داده شود و این قوه با بازجویی و کارشناسی ابعاد فسادها را شفاف سازی می‌کند.

,

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: در بررسی صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه توسط برخی دست اندرکاران این فسادها تهدید هم شدیم که ما نادیده گرفته ایم.

,

وی افزود: خداروشکر اقدام بزرگی بود و ما به سرانجام رساندیم و تحویل قوه قضائیه دادیم و این قوه تاکنون به خوبی در این پرونده پیش رفته است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه