اخبار داغ

تخلفات پیاپی مدیرکل رسیدگی می خواهد؛

بی‌بند‌وباری ناتمام در حوزه فرهنگی آذربایجان‌غربی/ پس از حضور مدیرکل در رقص مختلط نوبت به صدور مجوز برای ضدفرهنگ‌ها رسید/ اکران نمایشی که از صدر تا ذیل مشکل‌دار است

بی‌بند‌وباری ناتمام در حوزه فرهنگی آذربایجان‌غربی/ پس از حضور مدیرکل در رقص مختلط نوبت به صدور مجوز برای ضدفرهنگ‌ها رسید/ اکران نمایشی که از صدر تا ذیل مشکل‌دار است
پس از آن‌که عدم آگاهی از جزئیات برنامه دلیل تماشای رقص مختلط توسط مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی عنوان شد، این بار نوبت به تماشای تئاتری رسید که در آن مرز تمام قبح‌شکنی‌ها توسط عده‌ای زن و مرد شکسته می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، پس از آن‌که ماجرای حضور اسفند سال گذشته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در برنامه رقص عده‌ای دختر و پسر در جریان جشنواره موسیقی بوکان با یک عذرخواهی ساده پایان پذیرفت، این بار نوبت به قبح‌شکنی در عرصه تئاتر آن‌هم با استدلال‌هایی مضحک و دلایلی خنده‌آور رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

حجت‌الاسلام خدایاری که از همان ابتدای حضورش در مسند مدیرکلی ارشاد اسلامی استان، دم از حرکات مثبت و قابل توجه در این حوزه می‌زد و نسبت به وضعیت فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی انتقادات جدی وارد می‌کرد، پس از مدتی با اقدامات خود باعث شد تا ضعف اساسی در حوزه فرهنگ هرروز بیش از گذشته مشهود باشد.

,

عدم برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی برای مناسبات دینی، نبود نگاه تخصصی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، پرداختن به حواشی موجود در عرصه‌های مختلف مرتبط با دستگاه زیرنظر و نیز ارائه مجوز و بدتر از آن حضور شخص مدیرکل در برنامه‌هایی با محتوای ضدفرهنگ اسلامی ـ ایرانی تنها گوشه کوچکی از اقدامات درخشان اوست که باعث شده تا انتقادات جدی به عملکردش وارد آید.

,

اگر عده‌ای در گذشته و بر اساس مصلحت‌اندیشی، برخی اقدامات این مدیرکل را ناشی از عدم تسلط بر دستگاه متبوعش دانستند، دیگر در شرایط فعلی نمی‌توان در برابر اتفاقات تلخ رخ داده در حوزه فرهنگ استان سکوت اختیار کرد و اجازه نگاه غربی به موضوع فرهنگ را داد.

,

اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به عنوان مسئول اصلی و متولی امورات فرهنگی استان، در نمایش تئاتر «از گوشه تبریز تا پرده‌های ترابزون» با محتوای ضدفرهنگی و مروّج فرهنگ غربی حاضر شود و با تشویق‌های خود به اعضای تیم اجرا دلگرمی دهد جای سوال دارد که این تشویق‌ها از روی نبود درک کافی است یا هدف این مسئول از چنین اقدامی چه بوده است؟!

,

, ,

اگر پاسخ این سوال، نبود درک کافی باشد که قطعا حضور چنین فردی در راس «فرهنگ و ارشاد اسلامی» یک استان از بیخ و بن دارای اشکال اساسی است و قطعا وجاهت قانونی برای این اقدام دولت در حوزه حساس فرهنگ وجود ندارد.

,

اگر هم اهداف خاصی در پس چنین اقدامات یک مدیرکل روحانی وجود دارد که بازهم حضور این گونه تفکر ضدفرهنگ اسلامی در راس یک مجموعه که باید مروج هنر و فرهنگ اسلامی در جامعه باشد با مشکل مواجه است.

,

تئاتری که مملو از بی حرمتی به حریم خانواده، اعتیاد زنان، ارتباط نامشروع با جنس مخالف، هتک حرمت همسر و نیز با پوشش نامناسب بازیگران زن آن است، چگونه می‌تواند مورد تشویق مدیرکلی واقع شود که خود از تبار روحانیت و فارغ‌التحصیل حوزه علمیه است؟!

,

, ,

اینکه مدیرکل ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر جلوگیری از ادامه اکران این تئاتر چنین عنوان کند که «ترجیح بنده این است که از ادامه اجرای تئاتر جلوگیری نشود و به نظرم جا دارد نشست نقد و آسیب شناسی آن برگزار شود.»، قطعا پیامی جز بی‌توجهی وی به جایگاه هنر اسلامی ندارد.

,

گویا از نظر مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی چنین حرکات سخیف و نیز حرمت‌شکنی‌ها شامل قبح‌شکنی شرعی در حوزه حجاب و عفاف و نیز اعتیاد زنان دلیلی بر جلوگیری از ادامه اکران این نمایش موهن نیست و هنوز جا برای نقد و بررسی این نمایش هم وجود دارد تا علاقمندان به ترویج ابتذال در جامعه هم نسبت به کرسی نشاندن آرای خود مجال صحبت و نظردهی داشته باشند!

,

هرچند در جریان ابتذال و بی‌بند‌وباری رخ داده در ماجرای رقص مختلط نوجوانان در برابر دیدگان مدیرکل ارشاد اسلامی استان، تاکید نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه‌های نماز جمعه مبنی بر عزل یا توبیخ مدیران حاضر در ماجرا از سوی استاندار مورد بی‌توجهی قرار گرفت، اما ادامه روند قبلی و بی‌توجهی صرف مدیرکل به فرهنگ اسلامی و دینی با حضور در برنامه‌هایی نظیر همین نمایش تئاتر اخیر نیازمند تجدیدنظر مقام عالی دولت در استان و برخورد جدی با چنین اقداماتی را می‌طلبد.

,

تصاویر زیر برشی از تیزر تئاتر «از گوشه تبریز تا پرده های ترابزون» است که در فضای مجازی منتشر شده است:

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه