اخبار داغ

وزیر سابق ارتباطات در کرج:

عاملان حذف صفحات سپاه در شبکه های اجتماعی سر در آخور آمریکا دارند/ رشد آمار جرائم اینترنتی نگران کننده است

عاملان حذف صفحات سپاه در شبکه های اجتماعی سر در آخور آمریکا دارند/ رشد آمار جرائم اینترنتی نگران کننده است
رضا تقی پور گفت: امروز تاسف برانگیزترین مسئله برای متولیان فضای مجازی در کشور این است که حذف صفحات سپاه و شهدا در شبکه های اجتماعی به دست شرکتی رقم می خورد که سر در آخور آمریکا دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، عصر روز پنج شنبه اختتامیه بزرگترین دوره سواد رسانه ای البرز با همت سازمان فضای مجازی بسیج در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
در این مراسم رضا تقی پور عضو شورای عالی فضای مجازی کشور که وزیر اسبق ارتباطات بود نیز حضور داشت و در مورد تهدیدات و فرصت های فضای مجازی به ایراد سخنرانی پرداخت.
,
 
,
وی دولت را موظف به برقراری امنیت ملی در فضای مجازی دانست و با تاکید بر اینکه باید زیر ساخت های لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن فراهم شود، گفت: امروز تاسف برانگیزترین مسئله برای متولیان فضای مجازی در کشور این است که حذف صفحات سپاه و شهدا در شبکه های اجتماعی به دست شرکتی رقم می خورد که سر در آخور آمریکا دارد. 
,
 
,
تقی پور رشد آمار جرائم اینترنتی را نگران کننده عنوان کرد و با اشاره به حذف سلیقه ای صفحات اینستاگرامی توسط دشمن، افزود: جبهه های معارض داخلی و خارجی از فتنه 88 تا کنون شبکه های محتوایی – عملیاتی را در قالب نرم افزارهای ارتباطی و رویدادهای اجتماعی در دستور کار قرار داده است و متاسفانه این فضا روز به روز قدرتمندتر می شود. 
,
 
,
وی به تسخیر بیش از 90 درصد پهنای باند کشور توسط پیام رسان های خارجی برای بهره برداری اطلاعاتی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این روند تسلط فرهنگی و  تهدید حاکمیت و امنیت ملی را به دنبال خواهد داشت و در نهایت سبک زندگی مردم را تغییر می دهد، اظهار داشت: تبدیل ایران به یک قدرت سایبری در جهان هدفی است که رهبر معظم انقلاب همواره آن را یادآوری کرده و مد نظر دارند. 
,
 
,
تقی پور در خاتمه با اشاره به اینکه دعوای امروز بر سر قدرت سایبری است، تصریح کرد: پیش از این ظرفیت سنجی بر اساس قدرت های سخت بود اما امروز این قدرت به سمت فضای سایبری گرایش پیدا کرده است و فضای مجازی بزرگترین ابزار و وسیله ای است که می تواند در جنگ نرم نقش آفرینی کند در حالی که پیش از این تسلط بر دیگر کشورها با قدرت نظامی ممکن بود.  
 
 
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه