اخبار داغ

وضعیت بارش‌ باران در مهر و آبان ۹۸

وضعیت بارش‌ باران در مهر و آبان ۹۸
سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی گفت: بارش باران در شهریور و مهر در محدوده نرمال خواهد بود اما در آبان‌ ماه بارش‌ها نسبت به بلندمدت کمی بیشتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایمان باباییان با اشاره به نتایج آخرین نتایج مدل‌های هواشناسی، وضعیت بارش و دمای کشور را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد و اظهارکرد: بارش باران طی شهریور و مهر در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود البته در این مدت بارش در استان‌های ساحلی خزر از جمله گیلان و بخش‌هایی از شمال غرب مثل اردبیل گرایش به کمتر از نرمال دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه دمای کشور در شهریورماه به‌طور کلی در محدوده نرمال خواهد بود، تصریح کرد: با این وجود بخش‌هایی از نوار غربی و جنوبی کشور با حدود یک درجه تا دو درجه سانتیگراد افزایش دما مواجه خواهند شد.
,
 
,
به گفته این اقلیم‌شناس، در مهر ماه میانگین دمای کشور حدود یک درجه سانتیگراد بیش از نرمال خواهد بود که این مقدار در شرق کشور به حدود دو درجه سانتیگراد می‌رسد.
,
 
,
باباییان در ادامه با اشاره به وضعیت بارش و دمای کشور در ماه دوم فصل پاییز اظهارکرد: انتظار می‌رود بارش آبان ماه در محدوده نرمال تا بیش از نرمال باشد. دمای هوا نیز در آبان قدری تعدیل می‌شود و وضعیت دما نسبت به میانگین بلندمدت در محدوده نرمال خواهد بود.
,
 
,
وی تأکید کرد که در ماه‌های شهریور تا آبان بارش در کشورهای همسایه ایران بیشتر در محدوده نرمال است و تنها در بخش‌هایی از ترکیه و قفقاز بارش‌ها کمتر از نرمال خواهد بود.
,
 
,
سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی در پایان با اشاره به اینکه بارش سال زراعی جاری تاکنون در سطح کشور نسبت به بازه زمانی مشابه بلندمدت ۸۷ میلی‌متر بیشتر بوده است، گفت: از آغاز سال زراعی جاری (مهرماه ۹۷) تاکنون در استان‌های ایلام، لرستان و گلستان بیشترین افزایش بارش را نسبت به نرمال داشتند. 
,
 
,
منبع: ایسنا 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه