اخبار داغ

معاون ارتباطات آستان قدس رضوی در تبریز:

بسیاری از مسئولین درک درستی از آرایش صحنه ندارند/ تحولات اخیر در فضای مجازی بسیج، بسیار مبارک است

بسیاری از مسئولین درک درستی از آرایش صحنه ندارند/ تحولات اخیر در فضای مجازی بسیج، بسیار مبارک است
موسوی معاون ارتباطات آستان قدس رضوی با بیان این که بسیاری از مسئولین درک درستی از آرایش صحنه ندارند، گفت: عنصر و روش مهم در تقابل با جنگ شناختی، مدیریت رهیافت‌ها و برداشت‌های مردم و مسئولین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سید نظام الدین موسوی معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در دومین دوره توانمندسازی شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی اظهار داشت: زمان‌شناسی، عرصه شناسی و آینده سنجی از لوازم فعالیت برای نیروهای مومن انقلاب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

 

,

وی گفت: رزمندگان دفاع مقدس با عرصه شناسی مبتکرانه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند، علی رغم تاکیدات مکرر رهبرانقلاب، بسیاری از مسئولین فهم و درک درستی از آرایش صحنه ندارند. نیروهای مومن باید قدرت درک و القای عرصه‌شناسی به مردم و مسئولین را داشته باشند.

, .,

 

,

موسی خاطرنشان کرد: عرصه‌های اقتصادی، امنیتی و فضای مجازی بسترهایی است که دشمن علیه کشورمان آرایش گرفته است.عرصه فضای مجازی کمتر از عرصه اقتصادی و امنیتی نیست. باید در این عرصه هم گارد منطقی و مقاوم داشته باشیم.

, .,

 

,

مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس تصریح کرد: دشمن همواره در حال جنگ شناختی است تا در تصمیمات و رفتارهای مسئولین ما تغییر ایجاد کند. عنصر و روش مهم در تقابل با جنگ شناختی، مدیریت رهیافت‌ها و برداشت‌های مردم و مسئولین است. مدیریت فهم بسیار مهم تر از عملیات‌های روانی است.

, .,

 

,

وی ادامه داد: قلعه حیوانات یک کتاب با معرفی نظامی کمونیستی است که پس از تصاحب قدرت سخترین بلا را بر سر حیوانات آوردندعناصر علوم روانشناسی، سیاسی، علوم رسانه و... در کنار هم قرار داده‌اند تا بتوانند ادراک جوامع هدف را تغییر و دستکاریی کنند. این روش و مدل پیچیده ابتدا از داخل آمریکا آغاز شدجریان سرمایه داری آمریکا این تغییر در ادراک را از داخل خاک آمریکا شروع کردند. این را در جریان وال استریت همگان دیدند.

, .,

 

,

موسی اضافه کرد: نمونه دیگر مدیریت ادراک در آمریکا در بحث شکست جنگ ویتنام بود به طوری که پس از آن شکست تصمیم گرفتند که آمریکا را به عنوان هژمون مقابله با ظالمان و زورگویان معرفی کردند. نتیجه این تغییر در ادراک به جنگ عراق و افغانستان ختم شدقبل از حمله به عراق و افغانستان، cnn را تاسیس کردند و معروف است که عراق قبل از فتح تپسط سربازان آمریکایی توسط cnn فتح شد این مدیریت ادراک را در ایران نیز عملی کردند.

, cnn , cnn , .,

 

,

معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به موضوع پرونده هسته ای بیان داشت: در سال ۸۰ در قضییه هسته‌ای به گونه‌ای تغییر ادراک کردند که نماینده مجلس ایران پشت تریبون اعلام کرد که ما دنبال سلاح اتمی بودیم! تغییر ادراک در آن سال‌ها به روزنامه‌ها هم کشیده شد و بسیاری از جمله حجاریان در روزنامه‌های خود اعلام کردند ما وقتی نفت داریم چرا به دنبال صنعت هسته‌ای برویم. در سال ۸۵ نظرسنجی‌ها در خصوص شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» از رضایت ۷۰ درصدی مردم حکایت داشت اما مدیریت ادراک در تا سال ۹۲ کار را به جایی رساند که مردم دیگر به موضوع هسته‌ای اهمیت ندادند.

, .,

 

,

وی ابراز کرد: مدیریت ادراک کار را به جایی میرساند که اولا برخی از مسئولان میگویند ما نمیتوانیم دربرابر تحریم‌ها بایستیم و در مرحله بعد دور زدن تحریم را غیر اخلاقی میداند. بعضی از مسئولین ما به پهپادهای انسانی اهداف دشمن تبدیل شده‌اند وقتی مقام مسئول کشور را دشمن میتواند تا این حد ادراک سازی کند، چه انتظاری از جوانان ۲۰ ساله داریم.

, .,

 

,

موسوی ادامه داد: ترامپ اخیر توئیتی زده و نوشته بود گوگل در ۲۰۱۶ آرای هیلاری کلینتون را ۲.۵ درصد دستکاری کرده بود. منظور این نیست که گوگل به صورت سخت افزاری در انتخابات دستکاری کرده بلکه ادراک مخاطبان را تغییر و مدیریت کرده بود .در قضییه برجام نیز، این معاهده استثنایی است برای تحریم ایران!در آمریکا قانونی برای برجام وجود نداشت به همین خاطر به راحتی آمریکاییان از برجام خارج شدند.

, .,

 

,

این فعال رسانه ای تاکید کرد: مهمترین عرصه در فضای مجازی شناخت عرصه و تولید محتواست. اگر نتوانیم عرصه را بشناسیم و به اقتضای آن تولید محتوا نکنیم به مشکل خواهیم خورد.همه معاندین و مخالفین نظام جمهوری اسلامی همه تلاششان را بر این گذاشته‌اند که به مردم نشان دهند وضعیت داخلی کشور ایران خراب است. در قضییه افسردگی جوری ادراک ساری کرده‌اند که بگویند مردم ایران افسرده‌اند در حالی که در رنکینگ افسردگی آمریکا جایگاه ۲۳ و ایران رتبه ۱۵۰ را دارد اما بگونه‌ای ادراک سازی میکنند که همه چیز برعکس دیده شود

,

 

,

وی در پایان تحولات رخ داده در بخش فضای مجازی را مبارک دانسته و با تاکید بر ضرورت تداوم این برنامه ها، گفت: زمانی یک گروه سیاسی با این برنامه که حرفشان را با زبان سلبریتی بزنند وارد عرصه سیاسی کشور شدند و توانستند موج سازی کنند اما امروز دوران سلبریتی ها در حال افول است و باید به فکر اثر سازی باشیم.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه