اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه استان همدان مطرح شد؛

لزوم وجود تقوی سیاسی در دولتمردان/قیام امام حسین (ع) باید الگوی سیاست داخلی و خارجی ایران باشد

لزوم وجود تقوی سیاسی در دولتمردان/قیام امام حسین (ع) باید الگوی سیاست داخلی و خارجی ایران باشد
ائمه جمعه استان همدان رسیدگی به مشکلات مردم را مهمترین وظیفه دولت دانستند و بر لزوم وجود تقوی سیاسی در دولتمردان و جلوگیری از رفتن به حاشیه تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ نماز جمعه این هفته استان همدان به امامت ائمه جمعه این استان در شهرستانهای مختلف برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

امام جمعه همدان: هفته دولت فرصتی برای بازخوانی تجربه گذشته مسئولین

, امام جمعه همدان: هفته دولت فرصتی برای بازخوانی تجربه گذشته مسئولین, امام جمعه همدان: هفته دولت فرصتی برای بازخوانی تجربه گذشته مسئولین,

آیت الله حبیب الله شعبانی ، در خطبه های اول نماز جمعه شهر همدان با بیان اینکه یکی از آموزه های دینی در ادیان ابراهیمی دعوت به سوی دینداری و توحید بوده است گفت: در این دعوت ها چیزی که مشترک بوده استفاده از آیات، روایات و دلایلی بوده تا دعوت شدگان را به وسیله منطق و گفت و گو قانع کند.

,

وی با اشاره براینکه اگر زمانی طرف مقابل همچون فرعون دعوت به حق را به علت غرور و دلایل دیگر نپذیرفت و استدلال عقلانی را قبول نکرد باید مباهله انجام شود افزود: در ادیان به ویژه اسلام مسئله مباهله مرسوم بوده است که البته شرایط خاصی همچون روزه و نماز و دعا دارد و پس آنکه دوطرف یکدیگر را نفرین میکنند طرفی که حق نبوده از بین میرود.

,

امام جمعه همدان، با بیان اینکه در قران نیز آیاتی داریم که اگر مخالفان شما حرف حق را نپذیرفتند انها را به مباهله دعوت کنید یادآور شد: زمانی که مسیحیت سخنان علی ابن ابی طالب را نپذیرفت امام آنهارا دعوت به مباهله کرد و قرار شد هردوطرف به همراه فرزندان و همسران خود برای مباهله حاضر شوند و زمانی که اما به همراه حسنین و زهرای مرضیه آمدند، مسیحیت گفتند اگر اینها ما را نفرین کنند تا اخر دنیا یک مسیحی هم روی زمین باقی نمی ماند.

,

وی با تاکید براینکه جریان مباهله یکی از اعیاد مهم اسلام خوانده میشود تصریح کرد: متاسفانه این عید آنطور که باید مورد توجه نیست در حالی که اگر بیشتر از غدیر مهم نباشد کمتر هم نیست.

,

آیت الله شعبانی، با بیان اینکه عید غدیر ولایت امام علی(ع) را در ظاهر ثابت میکند گفت: عید مباهله این ولایت را به صورت باطنی به اثبات می رساند و درجریان مباهله همه صفات و عظمت علی ابن ابی طالب دیده میشود.

,

وی، با اشاره به اینکه از نظر یکی از برگان اهل سنت نیز دلایلی مبنی براینکه امام علی(ع) مقامی بالا تراز نوح و ابراهیم و موسی و عیسی دارد بیان میشود افزود: در این اسناد گفته میشود اگر کسی میخواد تمام صفات ابراهیم و نوح و موسی و عیسی را ببیند باید علی (ع) را ببیند چرا که دارای تمام صفات انبیا است.

,

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه، ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان گفت: تقوی سیاسی دولتمردان مورد مهمی است که باید توجه داشته باشند به حاشیه نرود.

,

ایت الله  شعبانی، با اشاره براینکه اگر دولت مردان به جای پرداختن با حواشی اولویت خود را مشکلات اساسی مردم قرار دهند افزود: هفته دولت به یاد شهیدان رجایی و باهنر نام گذاری شده و آن ها افرادی مردم دار و ساده زیست بودند و هیچگاه فریب مقام را نخورده و دچار غرور نشدند.

,

وی با تاکید براینکه مسئولین یک قشر جدا از مردم نیستند و باید بین مردم باشند تصریح کرد: هفته دولت فرصتی است تا مسولین با بازخوانی تجربه گذشته، برنامه مناسبی برای اینده داشته باشند.

,

آیت الله شعبانی، با اشاره بر اینکه دولتمردان باید اتفاقات را بازخوانی کنند و عوامل موفقیت و عدم موفقیت را شناسایی کنند اظهار کرد: دولت توانسته طی ماه های اخیر نوسان ارز را کنترل کند که اتفاق خوبی است و تقریبا قیمت ها کمی کنترل شده البته هنوز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم حل شود.

,

وی، با بیان اینکه بعداز خروج آمریکا از برجام، توجه دولت به نیروی جوان و شرکت های دانش بنیان بیشتر شد افزود: هرچند با خروج آمریکا، دولت نیز از برجام خارج شد اما اتظار می رود این خروج را با قدرت بیشتری اعلام کنند.

,

آیت الله شعبانی، با تاکید براینکه اتفاقات تلخی نیز بعداز 6 سال شاهد بودیم گفت: باید از این اتفاقات تلخ درس گرفت، به علت نگاه دولت به بیرون از کشور پس از مذاکرات برجام اقتصاد داخل آسیب زیادی دید.

,

وی، با اشاره براینکه اگر اقتصاد مقاومتی به شکل جدی تری مورد توجه قرار می گرفت تجربه های تلخ اتفاق نمی افتاد افزود: برجام انگونه بود که آنطرف دنیا یک تصمیم سیاسی می گرفتند و آن تصمیم تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد ما می گذاشت.

,

امام جمعه همدان، با بیان اینکه امروزه افرادی دوباره بر طبل مذاکره می کوبند گفت: چرا آقایان نمی خواهند از تجربیات درس بگیرند؟ منطق کشور ما مذاکره است اما شروطی دارد و طرف مقابل نیز باید پایبند به مذاکره باشد و مغرور و زیاده خواه نباشد.

,

وی با تاکید براینکه آمریکا به دنبال تسلیم ایران است نه مذاکره تصریح کرد: تجربه ثابت کرد مذاکره دیروز اقتصاد ما را از بین برد و مذاکره فردا امنیت ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

,

آیت الله شعبانی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جلسه ای که به مناسبت هفته دولت با دولتمردان داشت بیان کردند از حاشیه‌ها دوری کنید و اولویت ها را درنظر بگیرید افزود: اولویت اول امروز مردم اشتغال و اقتصاد است اما برخی رسانه های وابسته درحالت حاشیه سازی هستند.

,

وی، با اشاره به همایشی که در هفته دولت صورت گرفت و متولیان از زنان و دخترانی که تقریبا کشف حجاب کرده بودند استفاده کردند اظهار کرد: در شان رئیس جمهور یک کشور اسلامی نیست در چنین همایشی تصور داشته باشد و ما منتظر برخورد محکم و قاطع رئیس جمهور با متولیان این همایش هستیم.

,

امام جمعه همدان، با اشاره به برخی دیگر از حواشی در این هفته از جمله مذاکره مجدد و دوچرخه سواری خانم ها گفت: با وجود همه مشکلات بزرگ در کشور نباید گرفتار این چنین حواشی شد.

,

وی،در ادامه با بیان اینکه در آستانه ماه محرم هستیم گفت: باید مواظب حق الناس در این ماه بود و دسته های عزاداری که تا آخر شب هستند به همسایگان ازار نرسانند.

,

آیت الله  شعبانی، با تاکید براینکه در هیات ها باید حرمت ماه محرم نگه داشته شود و فلسفه قیام امام حسین(ع) به خوبی بیان شود افزود: امام خمینی ره میفرمودند دراین ماه روضه بخوانید و مردم را به فداکاری دعوت کنید و این فداکاری تمام فهم دقیق از فلسفه عاشوراست.

,

 

,

امام جمعه  اسدآباد:برپایی هیأت مذهبی بدون روحانی چراغ ندارد/استاندار امور فرهنگی را در اسدآباد تقویت کند

, امام جمعه  اسدآباد:برپایی هیأت مذهبی بدون روحانی چراغ ندارد/استاندار امور فرهنگی را در اسدآباد تقویت کند, امام جمعه  اسدآباد:برپایی هیأت مذهبی بدون روحانی چراغ ندارد/استاندار امور فرهنگی را در اسدآباد تقویت کند,

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر اسدآباد با تأکید نمازگزاران بر دوری از گناهان و رعایت تقوای الهی، به ویژگیهای توبه اشاره کرد و اظهار داشت: اشک دیده یکی از شرایط توبه است و اگر دل شکسته شود و اشک جاری شد، آن توبه پذیرفته خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه ۸ شهریور با عنوان روز مبارزه با تروریست نامگذاری شده است، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۷ هزار شهید در سطح کشور ترور شدند که دو نفر از انان در جایگاه رئیس جمهور و نخست وزیر به شهادت رسیدند.

,

امام جمعه اسدآباد با گرامیداشت هفته دولت، گفت: آقای شاهرخی استاندار همدان افتخار استان است و امروز در بین نمازگزاران اسداباد حاضر شدند.

,

وی با اشاره به احیا دوباره بیمارستان امیرالمؤمنین ع گفت: ۳۷ پروژه عمرانی خدماتی در اسدآباد به بهره برداری رسید که امروز ۲۴ پروژه با حضور استاندار افتتاح شد.

,

امام جمعه اسداباد با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب، گفت: ایشان فرمودند که دولت خود را دچار حاشیه نکند، و ما شاهدیم که استاندار همدان جز استاندارانی است که دنبال حاشیه نیست.

,

حسینی به تدوین برنامه های استاندار در استان اشاره کرد و گفت: در این برنامه همه حوزه های مختلف دیده شده است.

,

وی با اشاره به آغاز دهه محرم، گفت: باید پیام امام حسین ع را در روز عاشورا احیا کنیم و به آن بپردازیم.

,

امام جمعه اسدآباد گفت: هیأت های عزاداری بدون روحانی چراغ ندارد و باید در هر هیأت از روحانیت استفاده شود و نماز اول وقت به پا داشته شود.

,

 

,

امام جمعه بهار: به جوانان شهرستان توجه بیشتری شود

, امام جمعه بهار: به جوانان شهرستان توجه بیشتری شود, امام جمعه بهار: به جوانان شهرستان توجه بیشتری شود,

نماز جمعه این هفته شهر بهار به امامت حجت الاسلام محمدعلی ارزنده امام جمعه جدید شهر بهار اقامه شد.

,

حجت الاسلام ارزنده در خطبه های نماز جمعه این هفته، شهر بهار را شهر عالم بزرگ شیخ محمد بهار خواند و گفت: به واسطه این عالم بزرگ و تعداد زیاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس وقتی اسم بهار آورده می شود، دیانت مردم دومین کلمه ای است که از مردم بهار به ذهن متبلور میشود.

,

وی ادامه داد: در شهر بهار کسی به دنبال علافی نیست و مردم بهار همه افرادی زحمتکش و کارکن هستند و این سومین مشخصه بهاری ها در ذهن مردم است.

,

امام جمعه شهرستان بهار اظهار داشت: آنچه که شما از بنده به عنوان برادر کوچک خود و آنچه که بنده از شما مردم بهار انتظار دارم ایجاد همدلی و انسجام و وفاق به دور از اختلافات است؛ چرا که امام جمعه مربوط به جناح و گروه خاصی نیست و من نیز متعلق به گروه و جناح خاصی نیستم و تنها اطاعت بی چون و چرا از ولایت و رهبری دارم و تابع هیچ حزب و گروهی نیستم.

,

وی ادامه داد: درب دفتر امام جمعه به روی همه احزاب  و گروهها باز است و با روی باز از همه استقبال میکنم  و اگر کسی بخواهد از این چارچوب خارج شود مقابلش می ایستم.

,

حجت الاسلام ارزنده رضایت خداوند را بالاتر از رضایت مردم دانست و به نمازگزارن توصیه کرد که غیبت کسی را پیش وی نبرند و انتظار این را نداشته باشند که همه مشکلات شهر از تریبون نماز جمعه بیان شود.

,

وی محل حل مشکلات شهر را اتاق های جلسه عنوان کرد و گفت: باید به جوانان شهر توجه ویژه ای شود؛ چرا که این جوانان مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته اند و ما باید تلاش کنیم که جوانان را به مساجد و نماز جمعه بیاوریم.

,

وی در آخر با بیان این مطلب که من از امروز یک بهاری هستم گفت: از امروز مرا از خودتان بدانید و در خوشی هایتان خوش و در ناراحتی هایتان ناراحت خواهم شد.

,

 

,

امام جمعه بخش گل تپه : قیام امام حسین (ع) باید الگوی سیاست داخلی و خارجی ایران باشد

, امام جمعه بخش گل تپه : قیام امام حسین (ع) باید الگوی سیاست داخلی و خارجی ایران باشد, امام جمعه بخش گل تپه : قیام امام حسین (ع) باید الگوی سیاست داخلی و خارجی ایران باشد,

حجت الاسلام ابراهیم موسوی امام جمعه گل تپه در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به ارتباط عمیق بین عاشورای حسینی و ظهور امام زمان(عج) اظهار داشت:ایام محرم و صفر و مجالس روضه و عزای سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) و اباالفضل العباس(ع)، بهترین فرصت برای زمینه شازی ظهور است و باید جامعه اسلامی را به سرحد آمادگی برای ظهور برسانیم که تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام محرم و صفر این موقعیت را برای ما فراهم کرده است.

,

وی با اشاره به تبعیت از فرهنگ ناب اسلامی افزود : هر کس بخواهد تابع فرهنگ اهل بیت(ع) باشد باید روحیه شهادت طلبی در او موج بزند، این رمز موفقیت ملت به پا خواسته ایران اسلامی است که در امتداد مسیر عزتمندانه خود باید به آن تمسک بجوید.

,

موسوی در خصوص الگوی سیاست خارجی کشور گفت: توجه به روح قیام امام حسین (ع) به خوبی می تواند فهرست سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل دهد.

,

وی با توجه دشمنی استبدادگران جهان با کشور ما اضافه کرد: دشمن ما را با تحریم، دوره کرده و خیانت‌های فراوانی علیه ملت ما داشته که اینها چیز جدیدی نیست و آمریکایی‌ها از روز اول با ملت ما دشمن بودند اما این دولت و رئیس‌جمهور احمق آنها، دشمنی و چهره واقعی آمریکا را برای همگان عیان کردند.

,

خطیب  نماز جمعه گل تپه ادامه داد: دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند انقلاب اسلامی را ساقط کنند اما ایستادگی ملت انقلابی ما موجب شد هیمنه آمریکا فرو بریزد.

,

وی با اشاره به مسائل اقتصادی کشور هم خاطر نشان کرد: امسال، سال رونق اقتصاد و تولید نامگذاری شده است اما زیر ساخت های آن باید تامین بشود. یکی از آنها احترام به پول ملی و بالابردن ارزش پول ملی است. با این قیمت ارز صادرات انجام می‌شود ولی ارزش افزوده ندارد و صادرات مفید برای کشور نیست. برای رونق تولید باید این قیمت را با نظر کارشناسان کاهش داد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه