اخبار داغ

ترکیه از روسیه سوخو-57 می‌خرد

ترکیه از روسیه سوخو-57 می‌خرد
رئیس‌جمهور ترکیه گفت که در صورت ممانعت آمریکا از فروش جنگنده اف-35، آنکارا به گزینه‌های دیگر روی خواهد آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد که این کشور با روسیه بر سر خرید جنگنده‌های نسل پنجم سوخو-۵۷ گفت‌و‌گوهایی را آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، او به خبرنگاران گفت: «مذاکرات در این خصوص آغاز شده و ادامه دارد و نمایندگان وزارتخانه‌های ما در روسیه حضور دارند؛ آن‌جا هنوز نمایشگاه «ماکس ۲۰۱۹» جریان دارد و ما موضوع تولید مشترک را در مذاکرات در نظر داریم.»
,
 
,
او افزود: اگر ایالات متحده آمریکا موضع خود را در خصوص صادرات جنگنده‌های اف-۳۵ تغییر ندهد، ما به سمت گزینه‌های دیگر خواهیم رفت.
,
 
,
او روز سه‌شنبه گذشته به هنگام سفر به مسکو در نمایشگاه بین المللی صنایع هوا-فضای «ماکس-۲۰۱۹» نیز حضور یافت و به همراه ولادیمر پوتین از آخرین مدل جنگنده سوخو-۵۷ دیدن کرد. او در این دیدار از تلاش برای خرید سوخو-۵۷ خبر داد و پوتین نیز از آن استقبال کرد.
,
 
,
آمریکا، ترکیه را از برنامه تولید جنگنده‌های اف-۳۵ به علت تصمیم آنکارا برای خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ کنار گذاشته و  «پاتریک شاناهان» سرپرست سابق پنتاگون پیش از این گفته بود: «اگر ترکیه تحویل اس-۴۰۰ را ادامه دهد، اف-۳۵ را دریافت نخواهد کرد».
,
 
,
اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله ادلب اشاره و اذعان کرد: «تحولات ادلب در مسیری که ما تمایل داریم پیش نمی‌رود.» او همچنین گفت که دو مقر دیده‌بانی ترکیه در ادلب در معرض برخی حملات قرار گرفته و پس از دیدار پوتین با وی در این خصوص گفت‌و‌گو کرده است.
,
 
,
رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از دیدار با ترامپ در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در آمریکا خبر داد و گفت که در خصوص تحولات سوریه با وی سخن خواهد گفت.
,
 
,
او در خصوص ایجاد منطقه امن در شمال سوریه نیز گفت که طرف آمریکایی خواسته است تا عمق منطقه امن کمتر از ۲۰ کیلومتر باشد و فعلا دو طرف در این خصوص توافق کرده اند.
,
 
,
منبع: فارس
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه