اخبار داغ

دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام:

حوزه علمیه آمیر احمد تقوی باید ثبت ملی شود/ شباهت آیت الله تقوی به آیت الله حائری و امام موسی صدر

حوزه علمیه آمیر احمد تقوی باید ثبت ملی شود/ شباهت آیت الله تقوی به آیت الله حائری و امام موسی صدر
سلیمان ابید گفت: تمدن بلاد شاپور یا شهرقدیم دهدشت مخروبه شد اما یک تمدن ساز جدید آمد و خشتی را بر این تمدن گذاشت که باد و باران توان از بین بردن آن را نداشته باشد.ایشان شبیه آیت الله شیخ عبدالکریم حائری، موسس حوزه علمیه قم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای ماغر؛دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام در مراسم نکوداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله آمیراحمد تقوی در شهر لیکک گفت: خدمت خالصانه به دین و فرهنگ انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی یکی از شاهکارهای مرحوم آیت الله تقوی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر, شهر لیکک,

دکتر سلیمان ابید تصریح کرد: شما وقتی تمدن اسلامی را نگاه می کنید، معمارانی دارد و این معماران مصالح این تمدن را از جاهای مختلف می آورند ؛مرحوم آیت الله تقوی توانست از مکتب امام علی (ع) و از حوزه علمیه در نجف اشرف هم موارد علمی را در سینه خود ثبت کند و به ایران بیاورد و هم ذهن خود رامشغول طریقه انتقال این علم به مردم ایران کند.

شباهت آیت الله تقوی به آیت الله حائری و امام موسی صدر

ابید گفت:وقتی وارد ایران شد دغدغه اصلی ایشان این بود که بتوان موسس و آغازگر باشد ؛اگر بخواهیم ایشان را به شخصیتی تشبیه کنیم ایشان شبیه آیت الله شیخ عبدالکریم حائری، موسس حوزه علمیه قم هستند، ایشان اولین موسس حوزه علمیه در کهگیلویه بودند.

آمیراحمد تقوی بنیانگذار تمدن جدید بلادشاپور

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: تمدن بلاد شاپور یا شهرقدیم دهدشت مخروبه شد  اما یک  تمدن ساز جدید آمد و خشتی را بر این تمدن گذاشت که باد و باران توان از بین بردن آن را نداشته باشد.

ابید گفت:ایشان اولین کسی بود که توانست این کار را انجام دهد و بسیاری از فرصت های مادی و فرصت هایی را که در طول دوران اسلامی می توانست از آنها استفاده کند، به همه پشت پا زد و خودش را فدای مردم کرد.

با مردم تا آخرین لحظات زندگی

وی افزود: یعنی تنها روحانی بود که در شهر، در کوچ و در مهاجرت همراه مردم بود ؛از این لحاظ می توان ایشان را به امام موسی صدر تشبیه کرد که در میان مردم زیست، با مردم زیست و حتی در بیمارستانی که ضعیفت ترین طبقات جامعه در آن بستری می شدند، ایشان رحلت کردند که همین  موضع یکی دیگر از مصداق های فداکاری های ایشان در مردم دوستی بود.

دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام تصریح کرد:تمدنی که مرحوم آیت الله تقوی ساخت، نتیجه آن تربیت صدها طلبه ای است که در جاهای مختلف بعنوان سفیران بزرگ نظام و فرهنگ اسلامی از قبیل امام جمعه، قاضی و ده ها پژوهشگر و خطیبی که به جامعه کهگیلویه و بویراحمد و سایر مناطق کشور ارائه و در حال خدمت هستند.

ابید با بیان اینکه ایشان در منطقه ماند برای اینکه مردم را ترقی دهد، گفت: وقتی به تاریخ نگاه می کنیم، کسانی که می توانند تاریخ ساز باشند، محرکین تاریخند ؛ایشان یکی از کسانی است که تاریخ اسلام نامشان را بر صفحه زرین خود خواهد نوشت، ما به احترام مرحوم آیت الله تقوی به روانش درود می فرستیم و به روحشان صلوات.

برداشتن گام های صد ساله برای کهگیلویه

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: تاریخ به خود می بالد که تمدن کهگیلویه جدید با نام آمیر احمد تقوی ثبت شد، وقتی شما گام دوم را در تاریخ انقلاب نگاه می کنید می بینید که حضرت ایشان قبل از اینکه گام دومی در حوزه انقلاب مطرح شود، گام های سوم و چهارم و گام های چند ساله را از قبل برداشته بود و ایشان تقریبا می شود گفت که در دوران اول انقلاب یک گام 80 تا 100 ساله برای منطقه وکشور برداشت.

ابید افزود:ما الان در کشور با پدیده ای به نام ابر بُحران مدیرتی مواجه هستیم، شما وقتی نگاه می کنید مرحوم تقوی حوزه علمیه می سازد و وقتی می خواهد میدان به جوانان بدهد، خود کنار می رود و میدان را به جوانان می دهد.

وی گفت: ایشان از انقلاب و نظام و بسیاری از مسائل دیگر به نفع خود و فرزند و خانواده به هیچ وجه استفاده نکرد و تنها روحانی است که باعث عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام ادامه داد:وقتی تلویزیون تشییع جنازه مرحوم آیت الله تقوی را نشان می داد، یک فرهنگ جدیدی به نظام بین اللمل ارائه شد.

ابید افزود: وقتی عزاداری زنان کهگیلویه را از تلویزیون می دیدم در حوزه جامعه شناسی تاریخی به این مطالعه رسیدم که پژوهشی که جامعه شناسان فرانسوی در مورد مصیبت و آه و ناله و گریه ای که از مردم کهگیلویه و بویراحمد انجام می دهند، یکی از میراث بشری تاریخ است.

تشییع جنازه شگفتی ساز در تاریخ تشیع

وی با بیان اینکه این نوع سوگواری را در طول 50 سال در منطقه برای هیچ شخصیتی ندیدیم، خاطرنشان کرد: مردم آمدند، نوع سینه زنی که به دنیا معرفی شد، طوری بود که فرهنگ و تمدن کهگیلویه را با رحلت ایشان به جهان از طریق ابزار تبلیغاتی و دیپلماسی عمومی اعلان شد.

 استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: این نوع سبک از همراهی مردم با یک عالم بزرگ موجب افتخار است یعنی آدم وقتی نگاه می کرد و این مرحله را می دید، یک شگفتی بزرگی در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد و حتی در تاریخ تشیع و ایران بود.

ابید گفت: ما علمای زیادی را در نقاط مختلف تشییع کردیم، مردم فقط می آمدند در راهپیمایی بعنوان کسب تکلیف شرکت می کردند اما در مراسم عزاداری آیت الله تقوی، مردم با آه و ناله بر سر و صورت می زدند.

حوزه علمیه آیت الله آمیر احمد تقوی باید ثبت ملی شود

وی با بیان اینکه ، این اقدام مایه افتخار کهگیلویه وبویراحمد است، گفت:جا دارد مردم ولایتمدار این منطقه از خدمات ایشان به نحو احسن مراقبت و پشتیبانی کنند و حوزه علمیه که میراث فرهنگی ایشان است بایستی در میراث فرهنگ ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شود چون به غیر از ایشان کسی چنین کاری بزرگ را انجام نداده بود.

ابید در پایان سخان خود گفت: حتی عزاداری ایشان هم بایستی ثبت ملی شود، آفرین بر این مرد بزرگی که شاید تاریخ بتواند صدها سال دیگر چون ایشان را تکرار کند، البته تکرارش محال نیست چون ایشان فرزندان بسیار عزیز، ارجمند و با فرهنگی تربیت کرده که انشاالله میراث داران آنحضرت خواهند بود.

انتهای پیام/

,

دکتر سلیمان ابید تصریح کرد: شما وقتی تمدن اسلامی را نگاه می کنید، معمارانی دارد و این معماران مصالح این تمدن را از جاهای مختلف می آورند ؛مرحوم آیت الله تقوی توانست از مکتب امام علی (ع) و از حوزه علمیه در نجف اشرف هم موارد علمی را در سینه خود ثبت کند و به ایران بیاورد و هم ذهن خود رامشغول طریقه انتقال این علم به مردم ایران کند.

شباهت آیت الله تقوی به آیت الله حائری و امام موسی صدر

ابید گفت:وقتی وارد ایران شد دغدغه اصلی ایشان این بود که بتوان موسس و آغازگر باشد ؛اگر بخواهیم ایشان را به شخصیتی تشبیه کنیم ایشان شبیه آیت الله شیخ عبدالکریم حائری، موسس حوزه علمیه قم هستند، ایشان اولین موسس حوزه علمیه در کهگیلویه بودند.

آمیراحمد تقوی بنیانگذار تمدن جدید بلادشاپور

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: تمدن بلاد شاپور یا شهرقدیم دهدشت مخروبه شد  اما یک  تمدن ساز جدید آمد و خشتی را بر این تمدن گذاشت که باد و باران توان از بین بردن آن را نداشته باشد.

ابید گفت:ایشان اولین کسی بود که توانست این کار را انجام دهد و بسیاری از فرصت های مادی و فرصت هایی را که در طول دوران اسلامی می توانست از آنها استفاده کند، به همه پشت پا زد و خودش را فدای مردم کرد.

با مردم تا آخرین لحظات زندگی

وی افزود: یعنی تنها روحانی بود که در شهر، در کوچ و در مهاجرت همراه مردم بود ؛از این لحاظ می توان ایشان را به امام موسی صدر تشبیه کرد که در میان مردم زیست، با مردم زیست و حتی در بیمارستانی که ضعیفت ترین طبقات جامعه در آن بستری می شدند، ایشان رحلت کردند که همین  موضع یکی دیگر از مصداق های فداکاری های ایشان در مردم دوستی بود.

دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام تصریح کرد:تمدنی که مرحوم آیت الله تقوی ساخت، نتیجه آن تربیت صدها طلبه ای است که در جاهای مختلف بعنوان سفیران بزرگ نظام و فرهنگ اسلامی از قبیل امام جمعه، قاضی و ده ها پژوهشگر و خطیبی که به جامعه کهگیلویه و بویراحمد و سایر مناطق کشور ارائه و در حال خدمت هستند.

ابید با بیان اینکه ایشان در منطقه ماند برای اینکه مردم را ترقی دهد، گفت: وقتی به تاریخ نگاه می کنیم، کسانی که می توانند تاریخ ساز باشند، محرکین تاریخند ؛ایشان یکی از کسانی است که تاریخ اسلام نامشان را بر صفحه زرین خود خواهد نوشت، ما به احترام مرحوم آیت الله تقوی به روانش درود می فرستیم و به روحشان صلوات.

برداشتن گام های صد ساله برای کهگیلویه

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: تاریخ به خود می بالد که تمدن کهگیلویه جدید با نام آمیر احمد تقوی ثبت شد، وقتی شما گام دوم را در تاریخ انقلاب نگاه می کنید می بینید که حضرت ایشان قبل از اینکه گام دومی در حوزه انقلاب مطرح شود، گام های سوم و چهارم و گام های چند ساله را از قبل برداشته بود و ایشان تقریبا می شود گفت که در دوران اول انقلاب یک گام 80 تا 100 ساله برای منطقه وکشور برداشت.

ابید افزود:ما الان در کشور با پدیده ای به نام ابر بُحران مدیرتی مواجه هستیم، شما وقتی نگاه می کنید مرحوم تقوی حوزه علمیه می سازد و وقتی می خواهد میدان به جوانان بدهد، خود کنار می رود و میدان را به جوانان می دهد.

وی گفت: ایشان از انقلاب و نظام و بسیاری از مسائل دیگر به نفع خود و فرزند و خانواده به هیچ وجه استفاده نکرد و تنها روحانی است که باعث عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام ادامه داد:وقتی تلویزیون تشییع جنازه مرحوم آیت الله تقوی را نشان می داد، یک فرهنگ جدیدی به نظام بین اللمل ارائه شد.

ابید افزود: وقتی عزاداری زنان کهگیلویه را از تلویزیون می دیدم در حوزه جامعه شناسی تاریخی به این مطالعه رسیدم که پژوهشی که جامعه شناسان فرانسوی در مورد مصیبت و آه و ناله و گریه ای که از مردم کهگیلویه و بویراحمد انجام می دهند، یکی از میراث بشری تاریخ است.

تشییع جنازه شگفتی ساز در تاریخ تشیع

وی با بیان اینکه این نوع سوگواری را در طول 50 سال در منطقه برای هیچ شخصیتی ندیدیم، خاطرنشان کرد: مردم آمدند، نوع سینه زنی که به دنیا معرفی شد، طوری بود که فرهنگ و تمدن کهگیلویه را با رحلت ایشان به جهان از طریق ابزار تبلیغاتی و دیپلماسی عمومی اعلان شد.

 استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: این نوع سبک از همراهی مردم با یک عالم بزرگ موجب افتخار است یعنی آدم وقتی نگاه می کرد و این مرحله را می دید، یک شگفتی بزرگی در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد و حتی در تاریخ تشیع و ایران بود.

ابید گفت: ما علمای زیادی را در نقاط مختلف تشییع کردیم، مردم فقط می آمدند در راهپیمایی بعنوان کسب تکلیف شرکت می کردند اما در مراسم عزاداری آیت الله تقوی، مردم با آه و ناله بر سر و صورت می زدند.

حوزه علمیه آیت الله آمیر احمد تقوی باید ثبت ملی شود

وی با بیان اینکه ، این اقدام مایه افتخار کهگیلویه وبویراحمد است، گفت:جا دارد مردم ولایتمدار این منطقه از خدمات ایشان به نحو احسن مراقبت و پشتیبانی کنند و حوزه علمیه که میراث فرهنگی ایشان است بایستی در میراث فرهنگ ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شود چون به غیر از ایشان کسی چنین کاری بزرگ را انجام نداده بود.

ابید در پایان سخان خود گفت: حتی عزاداری ایشان هم بایستی ثبت ملی شود، آفرین بر این مرد بزرگی که شاید تاریخ بتواند صدها سال دیگر چون ایشان را تکرار کند، البته تکرارش محال نیست چون ایشان فرزندان بسیار عزیز، ارجمند و با فرهنگی تربیت کرده که انشاالله میراث داران آنحضرت خواهند بود.

انتهای پیام/

,

دکتر سلیمان ابید تصریح کرد: شما وقتی تمدن اسلامی را نگاه می کنید، معمارانی دارد و این معماران مصالح این تمدن را از جاهای مختلف می آورند ؛مرحوم آیت الله تقوی توانست از مکتب امام علی (ع) و از حوزه علمیه در نجف اشرف هم موارد علمی را در سینه خود ثبت کند و به ایران بیاورد و هم ذهن خود رامشغول طریقه انتقال این علم به مردم ایران کند.

شباهت آیت الله تقوی به آیت الله حائری و امام موسی صدر

ابید گفت:وقتی وارد ایران شد دغدغه اصلی ایشان این بود که بتوان موسس و آغازگر باشد ؛اگر بخواهیم ایشان را به شخصیتی تشبیه کنیم ایشان شبیه آیت الله شیخ عبدالکریم حائری، موسس حوزه علمیه قم هستند، ایشان اولین موسس حوزه علمیه در کهگیلویه بودند.

آمیراحمد تقوی بنیانگذار تمدن جدید بلادشاپور

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: تمدن بلاد شاپور یا شهرقدیم دهدشت مخروبه شد  اما یک  تمدن ساز جدید آمد و خشتی را بر این تمدن گذاشت که باد و باران توان از بین بردن آن را نداشته باشد.

ابید گفت:ایشان اولین کسی بود که توانست این کار را انجام دهد و بسیاری از فرصت های مادی و فرصت هایی را که در طول دوران اسلامی می توانست از آنها استفاده کند، به همه پشت پا زد و خودش را فدای مردم کرد.

با مردم تا آخرین لحظات زندگی

وی افزود: یعنی تنها روحانی بود که در شهر، در کوچ و در مهاجرت همراه مردم بود ؛از این لحاظ می توان ایشان را به امام موسی صدر تشبیه کرد که در میان مردم زیست، با مردم زیست و حتی در بیمارستانی که ضعیفت ترین طبقات جامعه در آن بستری می شدند، ایشان رحلت کردند که همین  موضع یکی دیگر از مصداق های فداکاری های ایشان در مردم دوستی بود.

دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام تصریح کرد:تمدنی که مرحوم آیت الله تقوی ساخت، نتیجه آن تربیت صدها طلبه ای است که در جاهای مختلف بعنوان سفیران بزرگ نظام و فرهنگ اسلامی از قبیل امام جمعه، قاضی و ده ها پژوهشگر و خطیبی که به جامعه کهگیلویه و بویراحمد و سایر مناطق کشور ارائه و در حال خدمت هستند.

ابید با بیان اینکه ایشان در منطقه ماند برای اینکه مردم را ترقی دهد، گفت: وقتی به تاریخ نگاه می کنیم، کسانی که می توانند تاریخ ساز باشند، محرکین تاریخند ؛ایشان یکی از کسانی است که تاریخ اسلام نامشان را بر صفحه زرین خود خواهد نوشت، ما به احترام مرحوم آیت الله تقوی به روانش درود می فرستیم و به روحشان صلوات.

برداشتن گام های صد ساله برای کهگیلویه

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: تاریخ به خود می بالد که تمدن کهگیلویه جدید با نام آمیر احمد تقوی ثبت شد، وقتی شما گام دوم را در تاریخ انقلاب نگاه می کنید می بینید که حضرت ایشان قبل از اینکه گام دومی در حوزه انقلاب مطرح شود، گام های سوم و چهارم و گام های چند ساله را از قبل برداشته بود و ایشان تقریبا می شود گفت که در دوران اول انقلاب یک گام 80 تا 100 ساله برای منطقه وکشور برداشت.

ابید افزود:ما الان در کشور با پدیده ای به نام ابر بُحران مدیرتی مواجه هستیم، شما وقتی نگاه می کنید مرحوم تقوی حوزه علمیه می سازد و وقتی می خواهد میدان به جوانان بدهد، خود کنار می رود و میدان را به جوانان می دهد.

وی گفت: ایشان از انقلاب و نظام و بسیاری از مسائل دیگر به نفع خود و فرزند و خانواده به هیچ وجه استفاده نکرد و تنها روحانی است که باعث عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام ادامه داد:وقتی تلویزیون تشییع جنازه مرحوم آیت الله تقوی را نشان می داد، یک فرهنگ جدیدی به نظام بین اللمل ارائه شد.

ابید افزود: وقتی عزاداری زنان کهگیلویه را از تلویزیون می دیدم در حوزه جامعه شناسی تاریخی به این مطالعه رسیدم که پژوهشی که جامعه شناسان فرانسوی در مورد مصیبت و آه و ناله و گریه ای که از مردم کهگیلویه و بویراحمد انجام می دهند، یکی از میراث بشری تاریخ است.

تشییع جنازه شگفتی ساز در تاریخ تشیع

وی با بیان اینکه این نوع سوگواری را در طول 50 سال در منطقه برای هیچ شخصیتی ندیدیم، خاطرنشان کرد: مردم آمدند، نوع سینه زنی که به دنیا معرفی شد، طوری بود که فرهنگ و تمدن کهگیلویه را با رحلت ایشان به جهان از طریق ابزار تبلیغاتی و دیپلماسی عمومی اعلان شد.

 استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: این نوع سبک از همراهی مردم با یک عالم بزرگ موجب افتخار است یعنی آدم وقتی نگاه می کرد و این مرحله را می دید، یک شگفتی بزرگی در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد و حتی در تاریخ تشیع و ایران بود.

ابید گفت: ما علمای زیادی را در نقاط مختلف تشییع کردیم، مردم فقط می آمدند در راهپیمایی بعنوان کسب تکلیف شرکت می کردند اما در مراسم عزاداری آیت الله تقوی، مردم با آه و ناله بر سر و صورت می زدند.

حوزه علمیه آیت الله آمیر احمد تقوی باید ثبت ملی شود

وی با بیان اینکه ، این اقدام مایه افتخار کهگیلویه وبویراحمد است، گفت:جا دارد مردم ولایتمدار این منطقه از خدمات ایشان به نحو احسن مراقبت و پشتیبانی کنند و حوزه علمیه که میراث فرهنگی ایشان است بایستی در میراث فرهنگ ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شود چون به غیر از ایشان کسی چنین کاری بزرگ را انجام نداده بود.

ابید در پایان سخان خود گفت: حتی عزاداری ایشان هم بایستی ثبت ملی شود، آفرین بر این مرد بزرگی که شاید تاریخ بتواند صدها سال دیگر چون ایشان را تکرار کند، البته تکرارش محال نیست چون ایشان فرزندان بسیار عزیز، ارجمند و با فرهنگی تربیت کرده که انشاالله میراث داران آنحضرت خواهند بود.

انتهای پیام/

,

دکتر سلیمان ابید تصریح کرد: شما وقتی تمدن اسلامی را نگاه می کنید، معمارانی دارد و این معماران مصالح این تمدن را از جاهای مختلف می آورند ؛مرحوم آیت الله تقوی توانست از مکتب امام علی (ع) و از حوزه علمیه در نجف اشرف هم موارد علمی را در سینه خود ثبت کند و به ایران بیاورد و هم ذهن خود رامشغول طریقه انتقال این علم به مردم ایران کند.

شباهت آیت الله تقوی به آیت الله حائری و امام موسی صدر

ابید گفت:وقتی وارد ایران شد دغدغه اصلی ایشان این بود که بتوان موسس و آغازگر باشد ؛اگر بخواهیم ایشان را به شخصیتی تشبیه کنیم ایشان شبیه آیت الله شیخ عبدالکریم حائری، موسس حوزه علمیه قم هستند، ایشان اولین موسس حوزه علمیه در کهگیلویه بودند.

آمیراحمد تقوی بنیانگذار تمدن جدید بلادشاپور

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: تمدن بلاد شاپور یا شهرقدیم دهدشت مخروبه شد  اما یک  تمدن ساز جدید آمد و خشتی را بر این تمدن گذاشت که باد و باران توان از بین بردن آن را نداشته باشد.

ابید گفت:ایشان اولین کسی بود که توانست این کار را انجام دهد و بسیاری از فرصت های مادی و فرصت هایی را که در طول دوران اسلامی می توانست از آنها استفاده کند، به همه پشت پا زد و خودش را فدای مردم کرد.

با مردم تا آخرین لحظات زندگی

وی افزود: یعنی تنها روحانی بود که در شهر، در کوچ و در مهاجرت همراه مردم بود ؛از این لحاظ می توان ایشان را به امام موسی صدر تشبیه کرد که در میان مردم زیست، با مردم زیست و حتی در بیمارستانی که ضعیفت ترین طبقات جامعه در آن بستری می شدند، ایشان رحلت کردند که همین  موضع یکی دیگر از مصداق های فداکاری های ایشان در مردم دوستی بود.

دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام تصریح کرد:تمدنی که مرحوم آیت الله تقوی ساخت، نتیجه آن تربیت صدها طلبه ای است که در جاهای مختلف بعنوان سفیران بزرگ نظام و فرهنگ اسلامی از قبیل امام جمعه، قاضی و ده ها پژوهشگر و خطیبی که به جامعه کهگیلویه و بویراحمد و سایر مناطق کشور ارائه و در حال خدمت هستند.

ابید با بیان اینکه ایشان در منطقه ماند برای اینکه مردم را ترقی دهد، گفت: وقتی به تاریخ نگاه می کنیم، کسانی که می توانند تاریخ ساز باشند، محرکین تاریخند ؛ایشان یکی از کسانی است که تاریخ اسلام نامشان را بر صفحه زرین خود خواهد نوشت، ما به احترام مرحوم آیت الله تقوی به روانش درود می فرستیم و به روحشان صلوات.

برداشتن گام های صد ساله برای کهگیلویه

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: تاریخ به خود می بالد که تمدن کهگیلویه جدید با نام آمیر احمد تقوی ثبت شد، وقتی شما گام دوم را در تاریخ انقلاب نگاه می کنید می بینید که حضرت ایشان قبل از اینکه گام دومی در حوزه انقلاب مطرح شود، گام های سوم و چهارم و گام های چند ساله را از قبل برداشته بود و ایشان تقریبا می شود گفت که در دوران اول انقلاب یک گام 80 تا 100 ساله برای منطقه وکشور برداشت.

ابید افزود:ما الان در کشور با پدیده ای به نام ابر بُحران مدیرتی مواجه هستیم، شما وقتی نگاه می کنید مرحوم تقوی حوزه علمیه می سازد و وقتی می خواهد میدان به جوانان بدهد، خود کنار می رود و میدان را به جوانان می دهد.

وی گفت: ایشان از انقلاب و نظام و بسیاری از مسائل دیگر به نفع خود و فرزند و خانواده به هیچ وجه استفاده نکرد و تنها روحانی است که باعث عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام ادامه داد:وقتی تلویزیون تشییع جنازه مرحوم آیت الله تقوی را نشان می داد، یک فرهنگ جدیدی به نظام بین اللمل ارائه شد.

ابید افزود: وقتی عزاداری زنان کهگیلویه را از تلویزیون می دیدم در حوزه جامعه شناسی تاریخی به این مطالعه رسیدم که پژوهشی که جامعه شناسان فرانسوی در مورد مصیبت و آه و ناله و گریه ای که از مردم کهگیلویه و بویراحمد انجام می دهند، یکی از میراث بشری تاریخ است.

تشییع جنازه شگفتی ساز در تاریخ تشیع

وی با بیان اینکه این نوع سوگواری را در طول 50 سال در منطقه برای هیچ شخصیتی ندیدیم، خاطرنشان کرد: مردم آمدند، نوع سینه زنی که به دنیا معرفی شد، طوری بود که فرهنگ و تمدن کهگیلویه را با رحلت ایشان به جهان از طریق ابزار تبلیغاتی و دیپلماسی عمومی اعلان شد.

 استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: این نوع سبک از همراهی مردم با یک عالم بزرگ موجب افتخار است یعنی آدم وقتی نگاه می کرد و این مرحله را می دید، یک شگفتی بزرگی در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد و حتی در تاریخ تشیع و ایران بود.

ابید گفت: ما علمای زیادی را در نقاط مختلف تشییع کردیم، مردم فقط می آمدند در راهپیمایی بعنوان کسب تکلیف شرکت می کردند اما در مراسم عزاداری آیت الله تقوی، مردم با آه و ناله بر سر و صورت می زدند.

حوزه علمیه آیت الله آمیر احمد تقوی باید ثبت ملی شود

وی با بیان اینکه ، این اقدام مایه افتخار کهگیلویه وبویراحمد است، گفت:جا دارد مردم ولایتمدار این منطقه از خدمات ایشان به نحو احسن مراقبت و پشتیبانی کنند و حوزه علمیه که میراث فرهنگی ایشان است بایستی در میراث فرهنگ ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شود چون به غیر از ایشان کسی چنین کاری بزرگ را انجام نداده بود.

ابید در پایان سخان خود گفت: حتی عزاداری ایشان هم بایستی ثبت ملی شود، آفرین بر این مرد بزرگی که شاید تاریخ بتواند صدها سال دیگر چون ایشان را تکرار کند، البته تکرارش محال نیست چون ایشان فرزندان بسیار عزیز، ارجمند و با فرهنگی تربیت کرده که انشاالله میراث داران آنحضرت خواهند بود.

انتهای پیام/

,

دکتر سلیمان ابید تصریح کرد: شما وقتی تمدن اسلامی را نگاه می کنید، معمارانی دارد و این معماران مصالح این تمدن را از جاهای مختلف می آورند ؛مرحوم آیت الله تقوی توانست از مکتب امام علی (ع) و از حوزه علمیه در نجف اشرف هم موارد علمی را در سینه خود ثبت کند و به ایران بیاورد و هم ذهن خود رامشغول طریقه انتقال این علم به مردم ایران کند.

,

شباهت آیت الله تقوی به آیت الله حائری و امام موسی صدر

, شباهت آیت الله تقوی به آیت الله حائری و امام موسی صدر,

ابید گفت:وقتی وارد ایران شد دغدغه اصلی ایشان این بود که بتوان موسس و آغازگر باشد ؛اگر بخواهیم ایشان را به شخصیتی تشبیه کنیم ایشان شبیه آیت الله شیخ عبدالکریم حائری، موسس حوزه علمیه قم هستند، ایشان اولین موسس حوزه علمیه در کهگیلویه بودند.

,

آمیراحمد تقوی بنیانگذار تمدن جدید بلادشاپور

, آمیراحمد تقوی بنیانگذار تمدن جدید بلادشاپور,

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: تمدن بلاد شاپور یا شهرقدیم دهدشت مخروبه شد  اما یک  تمدن ساز جدید آمد و خشتی را بر این تمدن گذاشت که باد و باران توان از بین بردن آن را نداشته باشد.

,

ابید گفت:ایشان اولین کسی بود که توانست این کار را انجام دهد و بسیاری از فرصت های مادی و فرصت هایی را که در طول دوران اسلامی می توانست از آنها استفاده کند، به همه پشت پا زد و خودش را فدای مردم کرد.

,

با مردم تا آخرین لحظات زندگی

, با مردم تا آخرین لحظات زندگی,

وی افزود: یعنی تنها روحانی بود که در شهر، در کوچ و در مهاجرت همراه مردم بود ؛از این لحاظ می توان ایشان را به امام موسی صدر تشبیه کرد که در میان مردم زیست، با مردم زیست و حتی در بیمارستانی که ضعیفت ترین طبقات جامعه در آن بستری می شدند، ایشان رحلت کردند که همین  موضع یکی دیگر از مصداق های فداکاری های ایشان در مردم دوستی بود.

,

دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام تصریح کرد:تمدنی که مرحوم آیت الله تقوی ساخت، نتیجه آن تربیت صدها طلبه ای است که در جاهای مختلف بعنوان سفیران بزرگ نظام و فرهنگ اسلامی از قبیل امام جمعه، قاضی و ده ها پژوهشگر و خطیبی که به جامعه کهگیلویه و بویراحمد و سایر مناطق کشور ارائه و در حال خدمت هستند.

,

ابید با بیان اینکه ایشان در منطقه ماند برای اینکه مردم را ترقی دهد، گفت: وقتی به تاریخ نگاه می کنیم، کسانی که می توانند تاریخ ساز باشند، محرکین تاریخند ؛ایشان یکی از کسانی است که تاریخ اسلام نامشان را بر صفحه زرین خود خواهد نوشت، ما به احترام مرحوم آیت الله تقوی به روانش درود می فرستیم و به روحشان صلوات.

,

برداشتن گام های صد ساله برای کهگیلویه

, برداشتن گام های صد ساله برای کهگیلویه,

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: تاریخ به خود می بالد که تمدن کهگیلویه جدید با نام آمیر احمد تقوی ثبت شد، وقتی شما گام دوم را در تاریخ انقلاب نگاه می کنید می بینید که حضرت ایشان قبل از اینکه گام دومی در حوزه انقلاب مطرح شود، گام های سوم و چهارم و گام های چند ساله را از قبل برداشته بود و ایشان تقریبا می شود گفت که در دوران اول انقلاب یک گام 80 تا 100 ساله برای منطقه وکشور برداشت.

,

ابید افزود:ما الان در کشور با پدیده ای به نام ابر بُحران مدیرتی مواجه هستیم، شما وقتی نگاه می کنید مرحوم تقوی حوزه علمیه می سازد و وقتی می خواهد میدان به جوانان بدهد، خود کنار می رود و میدان را به جوانان می دهد.

,

وی گفت: ایشان از انقلاب و نظام و بسیاری از مسائل دیگر به نفع خود و فرزند و خانواده به هیچ وجه استفاده نکرد و تنها روحانی است که باعث عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

,

دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام ادامه داد:وقتی تلویزیون تشییع جنازه مرحوم آیت الله تقوی را نشان می داد، یک فرهنگ جدیدی به نظام بین اللمل ارائه شد.

,

ابید افزود: وقتی عزاداری زنان کهگیلویه را از تلویزیون می دیدم در حوزه جامعه شناسی تاریخی به این مطالعه رسیدم که پژوهشی که جامعه شناسان فرانسوی در مورد مصیبت و آه و ناله و گریه ای که از مردم کهگیلویه و بویراحمد انجام می دهند، یکی از میراث بشری تاریخ است.

,

تشییع جنازه شگفتی ساز در تاریخ تشیع

, تشییع جنازه شگفتی ساز در تاریخ تشیع,

وی با بیان اینکه این نوع سوگواری را در طول 50 سال در منطقه برای هیچ شخصیتی ندیدیم، خاطرنشان کرد: مردم آمدند، نوع سینه زنی که به دنیا معرفی شد، طوری بود که فرهنگ و تمدن کهگیلویه را با رحلت ایشان به جهان از طریق ابزار تبلیغاتی و دیپلماسی عمومی اعلان شد.

,

 استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: این نوع سبک از همراهی مردم با یک عالم بزرگ موجب افتخار است یعنی آدم وقتی نگاه می کرد و این مرحله را می دید، یک شگفتی بزرگی در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد و حتی در تاریخ تشیع و ایران بود.

,

ابید گفت: ما علمای زیادی را در نقاط مختلف تشییع کردیم، مردم فقط می آمدند در راهپیمایی بعنوان کسب تکلیف شرکت می کردند اما در مراسم عزاداری آیت الله تقوی، مردم با آه و ناله بر سر و صورت می زدند.

,

حوزه علمیه آیت الله آمیر احمد تقوی باید ثبت ملی شود

, حوزه علمیه آیت الله آمیر احمد تقوی باید ثبت ملی شود,

وی با بیان اینکه ، این اقدام مایه افتخار کهگیلویه وبویراحمد است، گفت:جا دارد مردم ولایتمدار این منطقه از خدمات ایشان به نحو احسن مراقبت و پشتیبانی کنند و حوزه علمیه که میراث فرهنگی ایشان است بایستی در میراث فرهنگ ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شود چون به غیر از ایشان کسی چنین کاری بزرگ را انجام نداده بود.

,

ابید در پایان سخان خود گفت: حتی عزاداری ایشان هم بایستی ثبت ملی شود، آفرین بر این مرد بزرگی که شاید تاریخ بتواند صدها سال دیگر چون ایشان را تکرار کند، البته تکرارش محال نیست چون ایشان فرزندان بسیار عزیز، ارجمند و با فرهنگی تربیت کرده که انشاالله میراث داران آنحضرت خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه