اخبار داغ

به بهانه مناسبت تاریخی "روز قزوین"؛

برنامه‌های "هفته فرهنگی قزوین"؛ آئینه تمام‌نمای تاریخ فرهنگ و هنر استان نبود/ ظرفیت‌های بومی که فدای سلبریتی‌های دست چندم تهرانی شد!

برنامه‌های "هفته فرهنگی قزوین"؛ آئینه تمام‌نمای تاریخ فرهنگ و هنر استان نبود/ ظرفیت‌های بومی که فدای سلبریتی‌های دست چندم تهرانی شد!
براستی گذشته تاریخی و پرافتخار و موثر قزوین در تاریخ معاصر تا زندگینامه شهدا و ایثارگران بی بدیل قزوین و علما و صاحبان خرد و مورخین بنام قزوین در سده‌های گذشته تا حال، کجای برنامه ریزی‌های مسئولین مدیریت شهری قزوین جای دارد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

یکی از شگردهای تبلیغ و معرفی تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌های تاریخی برای مخاطب، اختصاص یک روز یا هفته به آن موضوع و مکان مشخص است. 23 اردیبهشت (روز یزد)، یک آذر(روز اصفهان)، 5مرداد (روز کرمانشاه)، 15 اردیبهشت(روز شیراز)، 8اردیبهشت(روز مشهد) و 12 دی ماه (روز رشت) و 9شهریور (روز قزوین) از جمله این روزهاست که هریک بنا به وقایع تاریخی یا هنری به یکی از شهرهای کشور منتصب شده اند.

,

انتخاب نهم شهریورماه (سالروز برگزیدن قزوین به پایتخت سیاسی دولت شاه طهماسب صفوی) بعنوان روز قزوین، نویدبخش محیاشدن بستری برای معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، علمی و هنری و سیاسی قزوین بود، اما متأسفانه با گذشت چندسال، بنظر می‌آید اهداف اصلی معرفی روز قزوین در پس  بی تدبیری مسئولین شهری رنگ باخته است.

,

, ,

اکنون پس از گذشت چندسال از انتخاب روز قزوین، مسئولان شهری درصدد هستند تا با برگزاری برنامه‌های دست چندمی و صرفاً شادی محور و گذرا و برگزاری چند کنسرت و دعوت از چند سلبریتی و هنرمند سینما و تلویزیون، از زیر فشار ناشی از انتظارات به حقی که توسط جامعه هنری و فرهنگی قزوین ایجاد شده است، شانه خالی کنند.

,

 

,

اندوهبار است اینکه می‌بینیم چشم مسئولین امر به دلیل سیاسی کاری و نگاه‌های مشمئزکننده جناحی و حزبی به ظرفیت‌های بی بدیل کهن شهر قزوین بسته است و جوانان و نخبگان و داشته های حقیقی این پهنه مینودری قربانی نابخردی و بی تدبیری‌های برخی مسئولین شده و راهی به جلسات تصمیم گیری برنامه‌های فرهنگی روز قزوین ندارند.

,

, ,

هفته فرهنگی قزوین در حالی رو به پایان است که آیینه تمام نما و ویترین پر زرق و برق و البته پرهزینه آن، برنامه‌های جُنگ شادی و حضور خوانندگان دست چندمی و هنرمندان نه چندان مطرح سینما و تلویزیون و حضور مسئولین پارلمان شهری قزوین به نوبت و در فواصل مختلف روی استیج جشن سرای سعدالسلطنه قزوین بود!

,

براستی گذشته تاریخی و پرافتخار و موثر قزوین در تاریخ معاصر تا زندگینامه شهدا و ایثارگران بی بدیل قزوین و علما و صاحبان خرد و مورخین بنام قزوین در سده‌های گذشته تا حال، کجای برنامه ریزی‌های مسئولین مدیریت شهری قزوین جای دارد؟

,

ضمن تشکر از کارکنان و عوامل اجرایی مجموعه‌هایی چون شهرداری و صدا و سیمای مرکز قزوین برای پوشش برنامه‌های هفته قزوین، اما سوال اصلی و مطالبه کارشناسان از تصمیم ساطان و مدیران قزوین این است که با پایان یافتن هفته فرهنگی قزوین، برنامه‌های پیش بینی شده و اجرا شده در این هفته که توأم با صرف وقت و هزینه بسیار بوده است تا چه میزان توانسته معرف فرهنگ و پیشینه تاریخی و ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری و تاریخی قزوین به نسل جدید، دانش آموزان، دانشجویان و نیز گردشگران غیربومی قزوین باشد؟

,

 

,

در سال‌های گذشته با نزدیک شدن به روز قزوین، تغییرات محسوسی در مبلمان شهری و تبلیغات گسترده در فضاهای عمومی و البته  بهره گیری از جلوه‌های بصری جهت اطلاع رسانی این روز دیده می شد که امسال تا حد قابل توجهی از حجم آن کاسته شده بود و این خود دلیلی برای به انزوا رفتن برنامه‌های فرمایشی و نه چندان موثر این ایام بود.

,

قبل تر هم انتخاب عنوان (پایتخت خوشنویسی ایران) برای قزوین این فرصت را ایجاد کرده بود تا با بهره گیری از ظرفیت‌های هنری قزوین، زمینه معرفی این هنر اصیل و بی بدیل ایرانی بیش از پیش محیا شود؛ اما بنا به نظر کارشناسان این رشته هنری، آنچنان که شایسته آن بوده است، تا بحال اقدامی برای این مهم نیز صورت نپذیرفت.

,

, ,

براستی چند درصد اهالی شهر قزوین از برنامه‌های برگزار شده در این ایام بازدید کردند؟ چند جوان نخبه دانشگاهی و مخترع و مبتکر و کارآفرین برتر به جامعه معرفی شد؟ چند سمینار تخصصی و علمی برای نجات باغات سنتی قزوین برگزار شد؟

,

 

,

چند جلسه علمی و تخصصی برای رفع معزل بیکاری و نجات شهرصنعتی قزوین که روزگاری یکی از بزرگترین و پررونق ترین شهرک‌های صنعتی کشور محسوب می شد ولی امروزه گرفتار بی تدبیری مسئولین استان است برگزار شد؟ چند کارگاه علمی و کارآمد در راستای ترویج و رفع موانع کشاورزی قزوین برگزار شد؟ در هفته قزوین چه راهکارهایی برای مشکل رفع معظل کم آبی قزوین احصا شد؟

,

در هفته قزوین، چه اقدامی برای بهبود وضع بهداشت استان که روز به روز به نقطه بحرانی خود نزدیک می‌شود، اندیشیده شد؟ آیا مشکل مردم قزوین فقط خندیدن و شرکت در کنسرت‌های پلی بک خوانندگان بی نام و نشان و پرهزینه تهرانی است؟؟؟

,

, ,

این موارد نه تنها سوال که می‌بایست اولویت‌های اصلی مدیران ارشد و میانی قزوین برای خدمت رسانی واقعی به مردم نجیب قزوین باشد.

,

 

,

انتظار می‌رود مدیران قزوین هم مثل استان‌های دیگر از ظرفیت نامگذاری یک روز از سال بنام خود، بهترین بهره را ببرند و با بسیج امکانات و توانمندی‌های بومی بی نظیر قزوین در جهت رشد همه جانبه و توسعه واقعی استان گام بردارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه