اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد؛

رشد ۲.۵ برابری تسهیلات اشتغال کمیته امداد خراسان رضوی

رشد ۲.۵ برابری تسهیلات اشتغال کمیته امداد خراسان رضوی
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال کمیته امداد این استان در سال جاری حدود 400 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته بیش از 2.5 برابر رشد داشته است، گفت: مشارکت های مردمی در 4 ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه بیش از 30 درصد رشد داشته و این نشان دهنده دغدغه مردم نسبت به نیازمندان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب‌الله آسوده در گفتگو با خبرنگار صبح توس، اظهار داشت: پروژه های مسکن و اشتغال کمیته امداد به مناسبت هفته دولت در اکثر شهرستان های استان افتتاح و کلنگ زنی شد و در 38 اداره کمیته امداد خراسان رضوی پروژه های عمرانی و اشتغال در برنامه ریزی فرمانداری ها گنجانده شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه عمده پروژه های ما مددجویی بود و پروژه حمایتی نداشتیم، خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغال کمیته امداد خراسان رضوی در سال جاری حدود 400 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته بیش از 2.5 برابر رشد داشته است.

,

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با تأکید بر اینکه امیدواریم در بحث اشتغال تحولات خوبی را در کسب و کارهای خرد برای نیازمندان اتفاق بیفتد، تصریح کرد: خروج مدد جویان از چرخه حمایت کمیته امداد وابسته به مؤلفه های اقتصادی و ثبات بازار است.

,

وی همچنین ادامه داد: تسهیلات اشتغال که داده می شود نگران هستیم که نمی خواهیم در بدو پرداخت تسهیلات اشتغال افراد را از تحت پوشش خارج کنیم اما سیاست جدی ما در حوزه اشتغال این است که زمانی که تسهیلات اشتغال داده می شود در مسیر توانمندسازی قرار می گیرد و وقتی به یک حد کافی از درآمد رسید از تحت پوشش خارج می شود ولی الآن به دنبال این هستیم که طرح های اشتغال را در یک ثبات قرار دهیم که دچار رکود نشویم و تنش مضاعفی به کسب و کار های خورد وارد نشود.

,

آسوده با اشاره به برنامه های کمیته امداد به عنوان معین اقتصادی شهرستان خلیل آباد، اذعان کرد: برنامه محوری و توانمندسازی از نوع اقتصادی با دو مؤلفه زکات، فرهنگ زکات و جمع آوری زکات و اتصال اغنیاء با فقرا و مردمی کردن از جمله برنامه های کمیته امداد در خلیل آباد است که با محوریت ایجاد مراکز نیکوکاری کارآفرین و توانمندسازی در سطح شهرستان است تا بتوانند مردم خود در حوزه کاهش فقر و کمک به فقرا پیش قدم باشند.

,

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال و مسکن و آموزش های توانمند سازی و سواد اقتصادی، بهداشت و سلامت خانواده های روستاهای هدف برنامه داریم و اعتبار خوبی برای این موضوع پیش بینی شده است، عنوان کرد: بسته ای از مؤلفه های توانمندسازی را در شهرستان خلیل آباد به صورت ویژه طراحی کرده ایم که گام به گام اجرا می شود.

,

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با تأکید بر اینکه گروه هایی تشکیل می شود و به صورت مردم پایه این کار پیش خواهیم برد، تشریح کرد: خوشبختانه علی رغم شرایط سخت اقتصادی که وجود دارد اما مردم در فرهنگ انفاق و نیکوکاری هنوز پیش رو هستند و در خیرات سبقت گرفته اند.

,

وی همچنین ادامه داد: مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی در 4 ماهه اول سال نسبت به 4 ماهه مشابه در سال گذشته بیش از 30 درصد رشد داشته و این نشان دهنده دغدغه مردم نسبت به نیازمندان است.

,

آسوده در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که توانایی مالی دارند هم‌وطنان خود را فراموش نکرده اند که از این بابت از همه مردم نیکوکار و خیرین تشکر می کنم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه