اخبار داغ

گلایه عشایر از تاخیر18روزه در آبرسانی در منطقه مورک موگرمون و تکذیب مسئولان/ نیک آئین: عشایر باید تا 15شهریور ییلاق را ترک کنند

گلایه عشایر از تاخیر18روزه در آبرسانی در منطقه مورک موگرمون و تکذیب مسئولان/ نیک آئین: عشایر باید تا 15شهریور ییلاق را ترک کنند
گلایه برخی از عشایر در منطقه زیر مورک کوه سیاه در بخش موگرمون از توابع شهرستان لنده مبنی برعدم آبرسانی 18روزه باعث شد تا این مطالبه را پیگیری نماییم که رئیس اداره امور عشایری شهرستان لنده این صحت گفته های آنان را عملاً تکذیب کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، روز گذشته و در پی تماس برخی از عشایر در منطقه زیر مورک کوه سیاه از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده مبنی بر عدم آبرسانی به این عشایر در هجیده روز گذشته باعث شد تا این مهم از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری و نتایج آن به این عشایر اطلاع رسانی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده,

به همین منظور ابتدا با سید صفدر نیک آئین تماس گرفتم که وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با تسلیت سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به خدمات صورت گرفته در طول دوره تابستان جاری به عشایر در شهرستان لنده گفت: امسال با وجود همه کمبوداعتبارات و بهتربگویم نبود اعتبارات توانستیم حجم عظیمی از خدمات را به عشایر در مناطق حوزه استحفاظی شهرستان ارائه دهیم.

,

وی افزود: امسال در طول هر روز تانکر های آبرسانی اداره امورعشایری شهرستان لنده 9بار در طول روز اقدام به آبرسانی از منطقه موگرمون و دلی خیارکار به عشایر داشته اند که خود عشایر بهترین شاهدان عینی این حجم از خدمات هستند.

,

رئیس اداره امورعشایری شهرستان لنده تصریح کرد: در خصوص ادعای برخی از عشایر در منطقه زیر مورک در کوه سیاه به اطلاع می رساند که این تعداد که ادعا دارند عشایر هستند فقط زنبور داران و افرادی خوش نشین هستند که فاقد پروانه عشایری هستند ولی با همین اوصاف نیز بازهم به دلیل وجود تعداد اندک عشایر در بین آنان نیز آبرسانی می شدند و ادعای عدم آبرسانی در هیجده روز گذشته کذب محض است.

,

وی تاکیدکرد: متاسفانه در همین منطقه افرادی هستند که تانکرهای سه تا چهار هزار لیتری و گاهاً نیز تا هشت هزار لیتری دارند و برخی دیگر تنها یک تانکر یک هزار لیتری برای ذخیره آب دارند که این بی عدالتی است و ما ناچاراً باید به همه آبرسانی کنیم و از سال آینده برابر قانون تنها جایی که آب را ذخیره و تخلیه خواهیم کرد فقط مخازن ذخیره است که قبلا در منطقه ساخته شده است.

,

نیک آئین گفت: برابر مصوبه شورای تامین و اداری شهرستان لنده به خصوص تشکیل جلسه در کوه سیاه با حضور مدیران کل جهادکشاورزی و امورعشایری و رئیس دادگستری شهرستان لنده مقررگردید که آبرسانی فقط تا 10شهریور صورت گیرد و پس از آن عشایر باید تا 15شهریور باید منطقه را به دلیل احیاء اکو سیستم طبیعت و حفاظت محیط زیست باید ترک کنند و به قشلاق برگردند.

,

وی در ادامه تاکیدکرد: این حجم از خدمت رسانی در طول تابستان گذشته بدون داشتن یک ریال اعتبار فقط با حمایت مستقیم شخص مدیرکل امور عشایری استان بوده است که امسال توانستیم حجم عظیمی از خدمات را به عشایر بدون هیچ منتی ارائه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه