اخبار داغ

با حضور معاون منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح؛

دادسرای نظامی جنوب خراسان رضوی در تربت حیدریه راه‌اندازی شد

دادسرای نظامی جنوب خراسان رضوی در تربت حیدریه راه‌اندازی شد
دادسرای نظامی ناحیه تربت حیدریه با صلاحیت رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح 10 شهرستان جنوب خراسان رضوی صبح امروز با حضور معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح راه اندازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام علی اسماعیلی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان رضوی صبح امروز در آئین افتتاح دادسرای نظامی ناحیه تربت حیدریه که در محل سالن شهید تندگویان شرکت نفت این شهرستان و با حضور دکتر ابراهیم مهرانفر، معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مسافت شهرهای جنوبی خراسان رضوی تا مرکز استان و مشکلاتی که برای طرفین پرونده ها وجود داشت در خواست های مکرری مبنی بر دایر کردن یک ناحیه برای رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح ارسال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حجت الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: این موضوع در اولویت رسیدگی قرار گرفت و بر اساس آمار و تعدد نیروهای مسلح در این منطقه بنا براین شد تا دادسرای نظامی با صلاحیت رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح 10 شهرستان جنوب خراسان رضوی در تربت حیدریه راه اندازی شود.

,

وی یکی دیگر از دلایل تاسیس دادسرا در تربت حیدریه را پیگیری و وحدت رویه و همدلی مسئولان شهرستان تربت حیدریه عنوان کرد و گفت: امیدواریم این وحدت رویه همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم در توسعه عدالت و رسیدگی سهل و سریع به پرونده های قضایی نیروهای مسلح گام مهمی برداریم.

,

مهدی اخلاقی، دادستان نظامی خراسان رضوی نیز به ورود یک هزار پرونده از شهرهای جنوبی خراسان رضوی به سازمان قضایی نیروهای مسلح در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این در شرایطی است که طی پنج ماه ابتدایی امسال تاکنون 400 فقره پرونده وارد دستگاه قضایی نیروهای مسلح شده است.

,

اخلاقی بیان کرد: با توجه به مشکل رفت و امد نیروها و افراد مرتبط با پرونده ها و همچنین به دلیل اینکه بخش مهمی از نیروهای مسلح در نقاط مرزی مستقر هستند راه اندازی دادسرای نظامی در این منطقه  به 10 شهرستان تربت حیدریه، خواف، رشتخوار، مه ولات، زاوه، گناباد، بجستان، کاشمر، خلیل آباد و بردسکن نیز خدمات قضایی ارائه خواهد داد.

,

وی خاطر نشان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح بعنوان متولی امر حوزه قضا به جرایم و تخلفات رسیدگی می کند و راه اندازی دادسرای نظامی باعث حفظ اقتدار وتقویت بنیه نیروهای مسلح می شود.

,

علی رستمی، معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه در ادامه این آئین گفت: قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و مرکزیت منطقه تربت حیدریه اقتضا می کند تا در راستای تمرکز زدایی، عدالت و توجه به حقوق شهروندی بسیاری از اختیارات مرکز استان در کانون های جمعیتی تفویض شود.

,

رستمی افزود: راه اندازی دادسرای نظامی به قوام و استقرار امنیت و همچنین صیانت از نیروهای مسلح و تقویت حقوق شهروندی کمک خواهد کرد، لذا سعی کردیم تا از امکانات و منابع موجود شهرستان برای تقویت این نهاد استفاده کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه