اخبار داغ

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی اعلام کرد

دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی در معرفی اموال مازاد همکاری نمی‌کنند

دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی در معرفی اموال مازاد همکاری نمی‌کنند
مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت: پول حاصل از فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی در صورت فروش باید به حساب خزانه دولت واریز شود که همین مسئله موجب شده است تا دستگاه های اجرایی در اجرای این دستورالعمل همراهی لازم را نداشته باشند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید درخشانی، مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره مولدسازی اموال مازاد در خراسان شمالی اظهار کرد: اجرای این برنامه که امسال در دستور کار وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفته و به استان ها ابلاغ شده است که اجرای آن می بایست به دو صورت انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

به گفته درخشانی، طبق این دستورالعمل اگر اموال مازاد دستگاه های اجرایی قابلیت درآمدزایی و مولدسازی نداشته باشند یا باید به صورت اجاره بلند مدت به بخش خصوصی واگذار شوند و یا درصورتیکه اموال مازاد، قابلیت اجاره دادن نداشته باشند به بخش خصوصی فروخته شوند.

,

وی همچنین عنوان کرد: اموال مازاد دستگاه های اجرایی در صورتیکه فروخته شوند، پول آن باید به حساب خزانه دولت واریز شوند که همین مسئله موجب شده است تا دستگاه های اجرایی در اجرای این دستورالعمل همراهی لازم را نداشته باشند و از انجام آن  استقبالی نکنند

,

وی افزود: دستگاه های اجرایی استان عنوان می کنند که از محل فروش این اموال مازاد چیزی دست دستگاه های اجرایی را نمی گیرد.

,

درخشانی تصریح کرد: اداره کل اقتصاد و دارایی استان نیز درباره این مسئله، پیشنهاد تدوین سیاست های تشویقی برای همراهی کردن دستگاه های اجرایی برای اجرای این دستورالعمل را به وزارت اقتصاد و دارایی ارائه داده است.

,

با این وجود، وی خاطر نشان کرد: در استان کمیته مولدسازی اموال تشکیل شده است تا اموالی که قابلیت تغییر کاربری را برای فروش و یا اجاره دادن را دارند را مشخص کند تا مجوز تغییر کاربری از کمیسیون ماده 5 اخذ شود.

,

وی گفت: تا به کنون در استان 15 مورد از اموال مازادی که قابلیت مولدسازی را دارند نهایی شده اند تا برای تعیین تکلیف به این کمیته ارسال شوند.

,

مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود به بهبود فضای کسب و کار استان اشاره کرد و گفت: در سال 96 رتبه استان در این زمینه رتبه 29، در سال 97 رتبه استان 30 و رتبه استان در بهار امسال 25 کشوری بوده است.

,

درخشانی با بیان اینکه در بهبود فضای کسب و کار دو مولفه، مولفه پیمایشی ( بررسی وضعیت فعالیت فعالان اقتصادی) و مولفه آماری ( بررسی وجود زیرساخت ها) مورد ارزیابی قرار می گیرند، بیان کرد: یکی از علل بسیار مهم در جایگیری خراسان شمالی در رتبه پایین کشوری در ارزیابی های بهبود فضای کسب و کار، مسئله ضعف زیرساخت ها در استان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه