اخبار داغ

مدیرکل اوقاف استان قم:

محافل عزاداری در 40بقاع متبرک استان قم برگزار می شود/اجرای طرح شمیم حسینی برای کمک به هیئت ها

محافل عزاداری در 40بقاع متبرک استان  قم برگزار می شود/اجرای طرح شمیم حسینی برای کمک به هیئت ها
مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به اینکه طرح شمیم حسینی برای کمک به هیئت ها در سراسر کشور اجرا می شود، گفت: محافل عزاداری در 40بقاع متبرک استان برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری  ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی ، اظهار داشت: بیش از هزار سال است که ایران در عزاداری برای اهلبیت(ع) سابقه دارد.

وی ادامه داد: امسال هم طبق روال سال های قبل مردم متدین و ولایتمدار استان برنامه های عزاداری و روضه برای امام حسین(ع) را خود تنظیم و اجرا خواهند کرد مخصوصا هیئت های مذهبی که با شور و اشتیاق خاصی پیشقدم هستند.

مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به اقدام موثر خیرین در این ایام ، بیان داشت: اداره اوقاف هم آمادگی دارد تا جایی که توانایی دارد از این هیئت های مذهبی پشتیبانی  کند.

وی اضافه کرد: در ماه محرم و صفر طرح شمیم حسینی اجرا خواهد این طرح در واقع بحث حمایت مالی از هیئت های مذهبی و محافل و مجالس عزاداری را دنبال می کند.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به نمایشگاه برگزار شده در چند روز پیش، عنوان داشت: در استان بیش از 800هیئت وجود دارد که طبق معرفی سازمان تبلیغات ما در این نمایشگاه حواله دریافت لوازم مورد نیاز را برای 105 هیئت صادر کردیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم در برخی مراکز و مکان ها که در سال های نه چندان دور روضه و عزاداری برگزار می شد را دوباره احیا کنیم که این کار با متولیان همان مکان صورت میگیرد.

مدیرکل اوقاف استان قم خاطرنشان کرد: یکی از این مکان ها بازار قم است که سابقه دیرینه در برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) را داردکه در چندسال گذشته این مسئله به فراموشی سپرده شده بود که انشالله از امسال این مسئله احیا خواهد شد.

وی افزود: برگزاری مراسمات عزاداری برای اهلبیت(ع) مخصوصا امام حسین(ع) در ارتقاء سطح فرهنگی و دینی مردم مخصوصا جوانان تاثیر مستقیم دارد.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به برنامه های بقاع متبرکه در این ایام، بیان داشت: 40 بقاع متبرکه در سطح استان مراسم عزاداری در این دو ماه را طبق برنامه های تعیین شده برگزار خواهند کرد.

وی افزود: در بقاع متبرکه علاوه بر عزاداری مانند هرسال خیمه های معرفت که شامل غرفه های مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی،کودک و نوجوان، قرآن، حجاب، ترویج وقف و... برپا خواهدشد.

مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به مراسم شیرخوارگان حسینی، گفت: این مراسم در اولین جمعه دهه ماه محرم یعنی 15شهریور ماه در امامزاده شاه ابراهیم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح لبیک یا حسین که در امامزاده شاه سید علی در شب اول محرم با حضور مردم و هیئت های مذهبی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری عنوان داشت: در این ایام همایش رهروان زینبی هم در 12 محرم در دو امامزاده شاه سید علی و موسی مبرقع برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ نماز در روز تاسوعا و عاشورا در بقاع نماز بصورت ویژه برگزار خواهد شد، گفت: در اربعین امسال هم همچون سال گذشته در سامرا موکبی برپا خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف استان قم افزود: این موکب نماینده مردم قم و بقاع متبرک در این شهر می باشد و همچنین در این ایام در بقاع متبرکه هم موکب هایی برای اسکان زائرین برپا خواهد شد.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه