اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

برداشت برنج از 37 هزار هکتار از اراضی شالیرازی آمل

برداشت برنج از 37 هزار هکتار از اراضی شالیرازی آمل
مدیر جهاد کشاورزی آمل از برداشت 37 هزار و 300 هکتار برداشت برنج از اراضی شالیزاری آمل خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسین اسلامی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به 37 هزار و 678 هکتار اراضی شالیزاری در شهرستان آمل، گفت: بیش از 31 هزار هکتار نشاء مجدد برنج و پرورش رتون در این شالیزارها صورت گرفته است که از این بین 15 هزار هکتار نشاء مجدد و 16 هزار و 200 هکتار پرورش رتون بوده است.

وی با بیان رشد برداشت مکانیزه در سطح شهرستان آمل خاطرنشان کرد: 2 هزار هکتار به صورت سنتی و 35 هزار و 678 هکتار به صورت مکانیزه برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از افزایش سطح برداشت برنج در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته صد و هشتاد و یک هزار تن تولید داشتیم که در امسال به 215 هزار تن جدای از رتون و دوباره نشاء رسیده است.

وی تصریح کرد: سطح پر محصول در امسال 9 هزار هکتار بوده است که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

اسلامی ادامه داد: تا کنون 37 هزار و 300 هکتار برداشت برنج انجام شد که با توجه به شرایط مساعد جوی 15 هزار هکتار نشاء مجدد و 15 هزار هکتار رتون پیش بینی خواهیم کرد.

وی با بیان پروژه های افتتاحیه در هفته دولت تصریح کرد: پروژه لاینینگ بطول یک کیلومتر در روطتای چنگاز، آبندان 7 هکتار گلخانه هیدروپونیک به مساحت 3 هزار متر مربع در روستای مارکتی، گلخانه پرورش گل بنفشه آفریقایی، دامداری 10 راسی واقع در روستای پولیکیاده از جمله این افتتاحیه ها بود.

اسلامی در پایان از قیمت برنج در بازار گفت: 17 تا 18 هزار تومان برنج طارم در بازار فروخته می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه