اخبار داغ

جشن عاطفه ها، جشن تقسیم شادی ها‏

جشن عاطفه ها، جشن تقسیم شادی ها‏
جشن عاطفه ها، جشنی برای به نمایش گذاشتن مهربانی و انسان دوستی، در ماه مهربان مهر، جشنی که به نوع دوستی مسلمانان شهرت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از شاخه طوبی، هر ساله به مناسبت بازگشایی مدارس، جشن عاطفه ها همزمان در سراسر کشور برگزار می شود تا در این جشن با جمع آوری کمک های مردمی دست دانش آموزان نیازمند و محروم گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, به نقل از شاخه طوبی،, شاخه طوبی, .,

در این جشن داراها دست ندارها را می گیرند و با نگاه محبت آمیز، شادی ها را در میان همدیگر تقسیم کنند تا این جشن برای ترویج فرهنگ کمک، بخشش و محبت باشد.

, .,

اما با گذشتن چندین سال از برگزاری این جشن زیبا و دعوت مردم به نیکوکاری، به نظر می‌رسد استقبال‌ها مانند سابق پرشور نیست.

, .,

اگر ۵سال گذشته روز جشن عاطفه‌ها در میادین اصلی، مساجد مرجع و حتی سر چهارراه‌ها پر بود از مردم مشتاق، پایگاه‌ها پر بود از بسته‌های کادو پیچ شده و صندوق‌های شیشه‌ای پر از هدایای نقدی، اگر در آن سال‌ها هنرمندان و ورزشکاران زیادی داوطلبانه در این جشن نیکو شرکت می‌کردند، در سال‌های اخیر، با نگاهی به خیابان‌های سمنان در روز جشن عاطفه‌ها به خوبی می‌توان تفاوت با سال‌های گذشته را احساس کرد.

, .,

این روزها نه از آن شور و هیجان نیکو کاری خبری هست و نه از هدایای نقدی و غیر نقدی فراوان. صندوق‌های شیشه‌ای نیمه خالی از کمک‌های نقدی گواه خوبی برای این مساله است.

, .,

چند سوال از همشهریان خود دارم:

, چند سوال از همشهریان خود دارم:,

سهم من و تو در شاد کردن دل کودکانی که پوشیدن لباس نو و خوردن غذای گرم آرزویشان است چیست؟

, سهم من و تو در شاد کردن دل کودکانی که پوشیدن لباس نو و خوردن غذای گرم آرزویشان است چیست؟,

 آیا میدانید احسان ناچیز و کوچک ما هم می تواند شادی را به خانه ای غم زده مهمان کند ؟و.....

, آیا میدانید احسان ناچیز و کوچک ما هم می تواند شادی را به خانه ای غم زده مهمان کند ؟,

فقط می خواهم بگویم کم نیستند دانش آموزان نیازمندی که به دلیل درآمدهای ناکافی خانواده های خود از بسیاری امکانات و وسایل اولیه از جمله لباس، کیف برای تحصیل محروم هستند و این دانش آموزان وقتی ماه مهر فرا می رسد و همکلاسی هایی را می بینند که از وضعیت مناسبی برخوردارند و لباس های نو دارند، چشم انتظار مهر و محبت و یاری رساندن کسانی هستند که می توانند دست هایشان رابگیرند و امید را به آن ها هدیه کنند.

, .,

ایران اسلامی همواره با برگزاری چنین جشن بزرگی حمایت و همراهی خود از قشر نیازمند و محروم را نشان داده و این جشن این معنا را به همه ما می فهماند که باید در همه حال از یاد محرومان غافل نشویم.

,

 

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه