اخبار داغ

دادستان اردبیل:

برخورد جدی با متخلفان حوزه محیط زیست اردبیل/حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است

برخورد جدی با متخلفان حوزه محیط زیست اردبیل/حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است
دادستان اردبیل گفت: همه باید نسبت به محیط زندگی مردم و محیط زیست استان و حتی کشور حساسیت نشان دهیم و توجه به محیط زیست و حفاظت از آن بعنوان میراث طبیعی، برعهده آحاد جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،سید عبدالله طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در دیدار  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  از حمایت و توجه دادستانی جهت برخورد با متخلفان در این حوزه خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

 وی افزود: همه باید نسبت به محیط زندگی مردم و محیط زیست استان و حتی کشور حساسیت نشان دهیم و توجه به محیط زیست و حفاظت از آن بعنوان میراث طبیعی، برعهده آحاد جامعه است.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز ضمن تقدیر از حمایت های همه جانبه و همکاری مجموعه قضایی استان در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست در سطح استان گفت: امروز نقش و جایگاه قوه قضائیه برای داشتن محیط زیست مطلوب غیر قابل انکار است و حمایت همه جانبه مراجع قضایی در حل مسائل زیست محیطی می تواند ما را در به سرانجام رساندن وظایف قانونی مان و حفاظت از محیط زیست استان یاری کند‌.

,

محمد خداپرست گفت: خوشبختانه استان اردبیل دارای تنوع زیستی مختلف و گونه‌های جانوری ارزشمندی از جمله پلنگ ایرانی، خرس قهوه ای و غاز پیشانی سفید است که با انجام برنامه ریزی های لازم و تدوین برنامه عمل حفاظت از گونه های در معرض تهدید، تلاش شبانه روزی محیط بانان و همکاری دستگاه قضایی حفاظت از تنوع زیستی استان حاصل شده است.

,

خداپرست خاطر نشان کرد: کارشناسان و ماموران حفاظت محیط زیست به منظور جلوگیری از تخریب و تصرفات غیر قانونی در مناطق تحت مدیریت و آلودگی‌های زیست محیطی، کار پایش مستمر و نظارت پیوسته بر عملکرد واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی، عمرانی و زیربنایی را برعهده دارند.

,

وی تصریح کرد: با توجه به نقش مهم آموزش به منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی و آموزش مفاهیم و موضوعات محیط زیست به مخاطبان این موضوع در راس برنامه های کاری این اداره کل قرار دارد و در همین راستا برنامه های آموزشی محیط زیست برای گروههای هدف از جمله زنان روستایی، کشاورزان، جوامع عشایری، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و طرح یک ساعت با محیط بانان برای مدارس برگزار شده و در سالجاری نیز این برنامه ها تداوم دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه