اخبار داغ

بازار ماه محرم نظارت ویژه می‌خواهد

بی‌تدبیری برای پیشگیری از گرانی‌های تکراری در بازار ماه محرم

بی‌تدبیری برای پیشگیری از گرانی‌های تکراری در بازار ماه محرم
هر ساله و در آستانه ورود به ماه محرم، افزایش تقاضا در بازار سبب تنش‌های قیمتی می‌شود؛ امری که با وجود وقوع حتمی و تکراری آن طی چنین ایامی، یا با بی تدبیری و یا با سهل‌انگاری، هر ساله تکرار و تکرار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، هر ساله و در آستانه ورود به ماه محرم و با آغاز مراسمات عزاداری در تکایا، هیئات و مساجد، افزایش تقاضا در بازار محصولاتی نظیر گوشت، مرغ، برنج، چای، قند، خرما و میوه موجب بروز تنش‌های قیمتی می‌شود.

امری که با وجود وقوع حتمی و تکراری آن در هرسال طی چنین ایامی، یا با بی تدبیری و یا با سهل‌انگاری در اجرای تدابیر، هر ساله تکرار و تکرار می‌شود.

یکی از بازارهایی که طی این ایام با افزایش قابل ملاحظه مواجه می‌شود، بازار گوشت است؛ در خصوص وضعیت فعلی بازار گوشت و همچنین وضعیت پیش روی این بازار در ماه محرم گفت‌وگویی را با سیدکاظم اصغر نژاد رئیس اتحادیه قصابان مرکز استان انجام داده‌ایم که در ذیل می‌خوانید:

سیدکاظم اصغرنژاد با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به قیمت گوشت و وضعیت معیشت مردم کاملا راکد است؛ گفت: همچنان در گوشت بره، افزایش قیمت داریم و با واردات گوشت به استان می‌توانیم این مشکل را کم کنیم.

وی افزود: این روزها و در آستانه شروع مراسمات ماه محرم، مساجد بدنبال گوشت هستند و وقتی تقاضا در بازار بالا می‌رود، در حالیکه عرضه متناسب با آن نباشد؛ صد در صد قیمت‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس اتحادیه قصابان تصریح کرد: شاید خیلی از استان‌ها نیاز به واردات گوشت نداشته باشند اما استان مازندران نیاز مبرم به واردات گوشت دارد و باید گوشت بیشتری به استان وارد شود.

اصغرنژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال کنترل بازار گوشت در استان هستیم و با پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم تا 12 تن به استان وارد کنیم که در سطح استان تقسیم شده است.

وی متذکر شد: باید با تزریق و وارد کردن گوشت به استان از تنش قیمتی در ایام پر تقاضای ماه محرم به ویژه در دهه اول پیشگیری کنیم.

رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران در خصوص قیمت حال حاضر انواع گوشت در بازار استان پاسخ داد: هم اکنون قیمت هر کیلو گوشت بره در بازار 110 هزار تومان، گوشت گوسفندی 95 هزار تومان، گاوی 80 هزار تومان و گوساله 95 هزار تومان است.

اصغرنژاد در خصوص قیمت گوشت منجمد در بازار عنوان کرد: گوشت‌های منجمد، تفکیکی است و بسته به هر قسمت، قیمت متفاوتی نیز دارد؛ اما به طور متوسط قیمت هر کیلو گوشت منجمد حدود 54 هزار تومان است.

گفتنی است آنچه از بازار بر می‌آید قیمت هر کیلو گوشت وارداتی نیز حدود 80 هزار تومان است.

در پایان باید اذعان کنیم که با توجه وجود پر شمار هیئات، تکایا، مساجد، امامزادگان و بقاع شریف فرزندان و نوادگان امامان معصوم (ع) در استان مازندران که از این حیث، جزو رتبه‌های نخست در سطح کشور محسوب می‌شود، طبیعی است که شمار مراسمات و حضور مردم در این مراسمات نیز رقم قابل ملاحظه‌ای است که پذیرایی از این عزاداران حسینی، مستلزم تامین نیاز مطلوب بازار در برابر تقاضا است؛ امری که اگر تمهید نشود، بازار را با چالش‌ها و تنش‌های متفاوتی مواجه خواهد کرد که در نهایت منتهی به گرانی کالاهای پر تقاضا در این ایام خواهد شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه