اخبار داغ

بوی ماه مدرسه؛

زنگ اول: بازار نوشت‌افزار

زنگ اول: بازار نوشت‌افزار
بسیاری از والدین و خصوصاً والدینی که چند دانش‌آموز دارند از بالا بودن قیمت‌های نوشت افزار و تناسب نداشتن با درآمد خانواده‌ها گله‌مند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ با فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس یکی از دغدغه‌های والدین این است که بدانند امسال برای نوشت‎افزار دانش‌آموز خود باید چه مقداری هزینه کنند؛ از این‌ رو خبرنگار صاحب نیوز به آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار نوشت افزار پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز, صاحب نیوز,

این خبر برای دانش آموزان دبستان تنظیم شده است و در دو گروه کلاس‌های  اول تا سوم و از چهارم تا ششم به تفکیک هزینه‌ها بیان شده است.

,

کیف: کیف در بازار انواع مختلفی دارد که نسبت به‌اندازه و کیفیت قیمت‌های متعددی را هم به خود می‌بینید اما در بازار اکثر کیف‌ها از 70 هزار تومان به بالا قیمت خورده‌اند.

,

کتاب: هزینه کتاب در شش سال اول تحصیلی از حدود 16 هزار تومان شروع و به مبلغ 28 هزار تومان هم می‌رسد.

,

مداد قرمز و مشکی: هر مداد قرمز و مشکی از قیمت یک هزار تومان شروع و تا بیش از پنج هزار تومان هم می‌رسد لازم به ذکر است که مداد بیشتر مورد استفاده سه ساله اول سال تحصیلی مدارس است.

,

لباس فرم: هر چند گفته می‌شود لباس فرم اجباری نیست اما هر دست لباس فرم از 60 تا 100 هزار تومان برای هر دانش‌آموز هزینه دارد.

,

برگه آچهار: هر برگه آچار بین 100 تا 200 تومان هزینه دارد

,

مداد رنگی: یک بسته مداد رنگی 12 تایی بزرگ از 9 هزار تومان شروع و به بیش از 30 هزار تومان هم می‌رسد

,

خودکار: قیمت هر خودکار از هزار تا یک هزار و 500 تومان شروع و هر دانش آموزان سه ساله دوم باید خودکار داشته باشند که به صورت معمول آن‌ها هر کدام خودکارهایی به رنگ آبی، قرمز و سبز را دارند

,

پاکن و تراش: قیمت پاکن و تلاش از هزار تومان شروع می‌شود.

,

جامدادی: جامدادی‌ها بر اساس جنس و اندازه‌ای که دارند قیمتشان متغیر است، اما تقریباً از 9 هزار تومان قیمت آن‌ها شروع می‌شود

,

خط کش: قیمت آن از هزار تا دو هزار شروع می‌شود و تا هفت هزار تومان هم ادامه دارد.

,

دفتر: سه ساله اول دبستان پنج دفتر و سه ساله دوم هفت دفتر لازم دارند که دفتر 40و 60 و 80 و 100 از قیمت‌های 3 هزار و سه هزار و 500 و پنج هزار و شش هزار و 500 شروع می‌شود.

,

اتود و پرگار و کلاسر: این دو وسیله بیشتر برای سه ساله دوم ابتدایی مورد نیاز است و قیمت آن از چهار هزار تومان و شش هزار تومان(پرگار داری جنس های مختلف است) و 20 هزار تومان که برگه‌های کلاسر هم باید به صورت جدا و با مبلغ حدود 12 هزار تومان تهیه کرد شروع می‌شود

,

بسیاری از والدین و خصوصاً والدینی که چند دانش‌آموز دارند از بالا بودن قیمت نوشت افزار و تناسب نداشتن با درآمد خانواده‌ها گله‌مند هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه