اخبار داغ

مدیر امور آب بروجرد:

برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی/برق 150 حلقه چاه کشاورزی قطع می‌شود

برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی/برق 150 حلقه چاه کشاورزی قطع می‌شود
مدیر امور آب بروجرد با اشاره به برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی گفت: برق 150 حلقه چاه آب کشاورزی به دلیل برداشت اضافه قطع می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: مهمترین مشکل در حال حاضر برداشت های اضافی از چاه های آب کشاورزی است که علیرغم همه تذکرات و توصیه ها اما برخی از صاحبان چاه های آب کشاورزی بیش از اندازه برداشت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: در شهرستان بروجرد هزار و 353 حلقه چاه آب در بخش کشاورزی، صنعتی و شرب وجود دارد که متاسفانه برخی از چاه های مجاز آب کشاورزی بیش از اندازه آب برداشت می کنند و زمین های کشاورزی را به کشاورزان غیر بومی اجاره داده و با کشت محصولات آب‌دوست، برداشت ها چند برابر شده است.

,

مدیر امور آب منطقه ای بروجرد تصریح کرد: در همین راستا برق 150 حلقه چاه آب کشاورزی که اضافه برداشت داشته قطع خواهد شد و جریمه هایی برای صاحبان این چاه ها در نظر است که حکم قضایی نیز گرفته شده و با این افراد برخورد می شود.

,

وی بیان کرد: اغلب کشاورزان به کشت برنج روی آورده و کشاورزان غیربومی از برخی استان ها برای کشت برنج و هندوانه راهی بروجرد شده اند و برداشت های بی رویه از چاه ها، تهدیدی برای سفره های آب زیرزمینی است؛ 11 حلقه چاه آب غیر مجاز در شهرستان بروجرد وجود دارد که دو حلقه از چاه ها مسدود شده  و تلاش می شود تا مابقی چاه ها نیز مسدود شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه