اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

مدیران بانکی اعتقادی به اجرای احکام بانکداری اسلامی ندارند

مدیران بانکی اعتقادی به اجرای احکام بانکداری اسلامی ندارند
کارشناس مسائل اقتصادی، با انتقاد از اینکه بسیاری از مدیران بانکی اعتقادی به بانکداری اسلامی ندارند گفت: با توجه به ثبت روز بانکداری اسلامی به نام جمهوری اسلامی ولی متاسفانه هنوز بسیاری از بانک های ما بوی ربا می دهند و هرچقدر اصلاح این نظام بانکی به عقب بیافتد گناه مالی و پولی به گردن رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی و رؤسای شبکه بانکی کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی، کارشناس مسائل اقتصادی، در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه امتیاز نام گذاری روز بانکداری اسلامی  در سال ۱۳۶۲ به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شده گفت: امروز در کشورهای غربی صدها موسسه پولی و مالی به شیوه اسلامی عمل می کنند اما متاسفانه در بانک های کشور خودمان این موضوع دیده نمی شود و بسیاری از مدیران بانکی اعتقادی به اجرای احکام بانکداری اسلامی ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

شیخی، گفت: بسیاری از بانک های ما شبهه ناک اند و متاسفانه بوی ربا می دهند  که باید عملکردشان اصلاح شود.

,

وی، با تاکید براینکه امروزه رئیس جمهور، وزرا و معاونین رئیس جمهور صراحتا از اقتصاد سرمایه داری  حمایت می کنند و این اقتصاد یعنی اقتصاد ربوی ادامه داد: مسئولین حوزه مجریه ما متاسفانه اعتقادی به اسلام ندارند و این عیب بزرگی برای نظام ما است که مسئولین در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیستند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی، با بیان اینکه نظام بانکی باید اصلاح شود و همواره جز اولویت های مجلس بوده و هست گفت: هرچقدر اصلاح این نظام بانکی به عقب بیافتد گناه مالی و پولی به گردن رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی و رؤسای شبکه بانکی کشور است.

,

شیخی، با اشاره بر اینکه نظام بانکداری اسلامی مشخصاتی دارد و مشخصه اصلی این است که برای پول هزینه فرصت قائل نیست افزود: در بانکداری اسلامی بنابر اجرای برخی شرایط عدالت پیاده می شود و در این نظام حق خصوصی تلقی نمی شود و حق عمومی است بنابر این اصل یک بانک نمی تواند  برخلاف سیاست های عمومی نظام اسلامی عمل کند و متاسفانه این کاری است که خلاف آن عمل می شود.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی، در پایان با تاکید براینکه در نظام بانکداری اسلامی منابع در حد افراط و تفریط تخصیص پیدا نمی کند خاطر نشان کرد: منابع در جامعه باید به نیازمندی های عمومی تخصیص پیدا کند و اولویت ها رعایت شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه