اخبار داغ

مدیرکل اوقاف مازندران عنوان کرد

حضور 200 مُبلغ در طرح "بصیرت عاشورایی" مازندران

حضور 200 مُبلغ در طرح "بصیرت عاشورایی" مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 200 مبلغ اعزامی و بومی در راستای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه مازندران حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌ جناسمی صبح امروز در نشست توجیهی مبلغان اعزامی سوگواره بصیرت عاشورایی اظهار کرد: استان مازندران دارای هزار و 361 امامزاده است که در کشور به دیار علویان شهرت دارد و بیش از 14 هزار موقوفه دارد.

وی با بیان اینکه اجرای نیات موقوفات بسیار حساس است و وظیفه شرعی و قانونی دارد، افزود: اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش با حساسیت کامل و دقت لازم در مازندران صورت می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اگر تمامی موقوفات مازندران احیا شود دیگر ما نیازمندی در استان نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بعضی از بیمارستان‌های مازندران دارای موقوفه هستند که اگر این موقوفات احیا شوند بسیاری از نیازهای این بیمارستان‌ها برطرف می‌شود.

حیدری با بیان اینکه احیای وقف و موقوفات نیازمند مشارکت مردم است، عنوان کرد: بسیاری از موقوفات در اختیار مردم است که باید اجاره‌بها آن را پرداخت کنند تا اجرای نیت آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه از محل اجرای نیت واقف چندین دستگاه مجهز درمانی برای بیمارستان امام(ره) ساری خریداری شده است، افزود: اگر تمامی رقبات موقوفه محمدباقر تاجر ساروی احیا شود قطعا بیمارستان امام ساری بصورت کامل تجهیز می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه 7 هزار رقبه موقوفات مازندران سنددار شدند، اظهار کرد: چندین پروژه عمرانی وقف و موقوفات توسط اوقاف در سطح مازندران در حال اجراست که بهره‌وری وقف را افزایش داده و موجب اشتغال نیز شده است.

حیدری با اشاره به اینکه طی سال گذشته پروژه عمرانی 70 بقعه متبرکه به اتمام رسیده است، گفت: اوقاف در اجرای پروژه‌های عمرانی نیازمند مشارکت مردم است.

وی با بیان اینکه همزمان با ماه محرم طرح بصیرت عاشورایی در 300 بقعه متبرکه مازندران اجرا می‌شود، بیان کرد: 200 مبلغ اعزامی و بومی در راستای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان حضور دارند.

امام جمعه محمودآباد نیز در این نشست اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در منابر طی ماه محرم به خوبی تبیین شود
وی با بیان اینکه اهداف قیام امام حسین(ع) باید در سخنرانی ها تشریح شود، افزود: روحانیون نقش مهمی در جلوگیری از خرافات در ایام عزاداری ماه محرم دارند.

امام جمعه محمودآباد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امامزاده قاسم (ع) محمودآباد قطب فرهنگی این شهرستان است و امیدواریم مالکیت آن هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه