اخبار داغ

توصیف خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی از ماه محرم

توصیف خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی از ماه محرم
خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی ماه محرم را از دیدگاه یک فردی که در همه روزهای محرم در میان مردم هستند توصیف کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  صبح زاگرس، ماه محرم است ماهی که همه مسلمانان به ویژه مردم ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد نگاه دیگری به ان دارند ماهی که در ان خیلی ها خلاف را غلاف می کنند و خیلی ها با وجود اینکه از گناهان خود با خبر هستند اما به سوی امام حسین(ع) می روند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

اسم امام حسین(ع) که می آید هر فردی حس متفاوتی نسبت به بقیه  دارد برخی ها با شنیدن نام امام حسین(ع) بر نیزه کردن سر مبارک ایشان را به در ذهن تداعی می کنند و برخی نیز طفل های صحرای کربلا را یاد می کنند حضرا علی اکبر و علی اصغر کودک شیرخوار و نوجوان 14 ساله ای که شهادت را شیرین تر از عسل می دانستند و حضرت رقیه دختر کوچکی که از دیدن سر پدر بر نیزه و آزار و اذیت های دشمنان شب بعد از عاشورای حسینی آنقدر بغض کرد و گریه کرد تا اینکه قلب کوچکش از تپش ایستاد.

,

در ماه محرم صحنه های مختلفی را می توان در مراسمات عزاداری ها دید خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در این مراسمات هستند و انها را به تصویر می کشند.

,

در همین خصوص از خبرنگاران استان خواسته ایم که ماه محرم را در دو سطر برای ما توصیف کنند که در زیر می خوانید.

,
 
,
, ,

 

,

نسیم راوند-خبرگزاری فارس

, نسیم راوند-خبرگزاری فارس, نسیم راوند-خبرگزاری فارس,

محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و یادآور رشادت و دلاوری امام حسین(ع) و یاران باوفایشان برای استمرار دین رسول خدا (ص) است و این موضوع باید مورد توجه باشد که فرزندان رسول خدا در راه استمرار دین مبین اسلام خود،خانواده و بهترین یارانشان را فدا کردند .

,

امیدوارم تریبون به دستان، مداحان و علما در مراسمات و مجالس روضه این مورد را بیشتر تبیین کنند که هدف قیام اباعبدالله این موضوع مهم بود هدفی والایی که باعث شد حتی طفل خردسال این بزرگوار از یک قطره آب هم محروم شود.

,

 

,

, ,
 
,

صمد احسانی-خبرگزاری پانا

, صمد احسانی-خبرگزاری پانا, صمد احسانی-خبرگزاری پانا,

محرّم، اهرم حرکت دهنده انسانها و پدیدآورنده شورشهای شیعی و نهضتهای علوی و قیامهای مکتبی است.

,

آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، رخداد عاشورا فرهنگی جاودان و نقشه راه سعادت و جاودانگی است، مسیری که بزرگان دین اسلام برای حفظ عزت و شرف مسلمانان با سربلندی پیموده اند و در برابر ظلم ایستادگی کرده اند.

,

 

,

, ,
 
,

صادق علیپور-امید ملت

, صادق علیپور-امید ملت, صادق علیپور-امید ملت,

محرم یادآور و الگویی است برای ولایتمداران و عاشقان امام زمانشان که به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام زمانشان لبیک گفتند.

,
 
,
, ,

رضا شایسته-نفت ساران و صبح گچساران

, رضا شایسته-نفت ساران و صبح گچساران, رضا شایسته-نفت ساران و صبح گچساران,

محرم میثاق زمان با حسین (ع) است.

,

, ,
 
,

حسین دوستانی-سفیردنا 

, حسین دوستانی-سفیردنا , حسین دوستانی-سفیردنا ,

عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) با شروع محرم به میعادگاه عاشقی نزدیک می شوند.

,

زمان و مکان در این ایام به یک روز و یک مکان اختصاص دارد کربلا و محرم، پیوند تاریخی که معنای عزا، گریه، مصیبت، پرچم سیاه را تغییر داده است. این واژه‌ها در همه مکان‌ها و زمان‌های دنیا معنای منفی و ناراحت کننده دارد، اما در این ایام و برای یک نفر، اوج لذت است.

,

شروع جاذبه مغناطیس حسینی، در روز اربعین است. حضور میلیون ها عاشق در پیاده روی اربعین نشان ازمغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن های متمادی، در دل من و شماست. کسانی که معرفت به اهل بیت دارند، عشق و شور به کربلا همیشه در دلشان زنده است. این از آن روز شروع شده است. عشق به تربت حسینی و به مرقد سرور شهیدان. 

,

, ,
طاهره السادات احمدی مهریان- هفته نامه طریق الوسطی
, طاهره السادات احمدی مهریان- هفته نامه طریق الوسطی,

 

,

کربلاعصاره ی بهشت است و عاشورا آبروی عشق

,

ازامام حسین (ع)گفتن ونوشتن بسیار سخت است چراکه درک واقعه کربلاسخت است کربلایی که عشق بازی امام و یاران عاشورایی اش باخدابود که فروغ این شعله عشق هنوز هم دل هر عاشقی راکربلایی می کند

,

کربلاعصاره بهشت است و عاشورا آبروی عشق...اگرکربلانبودهیچ گلی از زمین نمی روییدومشام هیچ انسان آزاده ای حقیقت را استشمام نمی کرد.اگرکربلانبودعاشورانبودواگرعاشورانبود،امروزعشق برسرهرکوی وبرزنی بیگاری نمی کرد.

,

, ,
میلاد کرمی-امید ملت
, میلاد کرمی-امید ملت,

محرم در تاریخ ماند تا تلنگری باشد بر وجود ما که در زمانه خود نیز میتوانیم حر باشیم در مکتب حسین (ع)

,
 
,
, ,

مریم قربانی-روزنامه ابتکار

, مریم قربانی-روزنامه ابتکار, مریم قربانی-روزنامه ابتکار,

نمیدانم در حقیقت ماجرای کربلا و از خودگذشتگی های حضرت ابوالفضل و صبر زینب (س)و .....حسین (ع)چه رازی است ولی انچیزی که مبینم ولمس میکنم انکه معتقد  هست و نیست انکه از این جهان درک دارد و ندارد خالصانه بی هیچ دعوتی بی هیچ منتی با پای دل در اول محرم به خانه عذای زینب می رود و جانانه تا اخرین روز با خلوص نیت میماند .

,

امیدوارم در جامعه شیعه ی  با شرایط  امروزی همه ی ما علی الخصوص مسئولین تلاش کنن  افکارنمان حسین گونه باشه تا مردم با دل و جان پای این ارزش ها ماندگار بمانند.

,
 
,
, ,

اسحاق باقرزاده-خبرگزاری بسیج

, اسحاق باقرزاده-خبرگزاری بسیج, اسحاق باقرزاده-خبرگزاری بسیج,

محرم ماهی بود که حتی قبل از اسلام ریختن خون در آن ماه حرام بود اما فرزند حضرت زهرا س و یاران باوفایش را سربیده و بر پیکر آنها تاختند، تا در تاریخ و قلب های انسان ها بنام ماه شهادت ، ماه جهاد ، ماه اخلاص ، ماه وفا ، ماه گذشت و ماه اهتمام به حفظ دین خدا ثبت و ماندگار شود تا قیامت.

,

می توان مدعی بود محرم ماه انقلاب است و به راستی انقلاب اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ عاشورا و محرم است و امروز دشمن از فرهنگ عاشورایی ترس و واهمه دارد چرا که فرهنگ عاشورایی پیش زمینه بیداری اسلامی در سراسر دنیا در برهه کنونی است.

,

, ,
 
,

سید ولی موسوی-نسیم دنا و آفتاب دنا

, سید ولی موسوی-نسیم دنا و آفتاب دنا, سید ولی موسوی-نسیم دنا و آفتاب دنا,

بدون تردید ماه محرم وعاشورای حسینی رخدادى است که تاریخ اسلام و حتى تاریخ بشریت همانندى براى آن سراغ ندارد. معمار خلق این حماسه بزرگ به ما آموخته است که همیشه مدافع مظلومان ومستضعفان باشیم وبا هرگونه ظلم وجور وبی عدالتی مخالفت کنیم .

,

عاشورای حسینی که کاخ ستمگران وجباران عالم را با خون درهم کوبید، مظهر عشق به خداوند و تسلیم محض در برابر او و سمبل قیام در راه دین و آزادى‌خواهى و شهادت‌طلبى بوده است و همچون نگینی درخشان بر تارک تاریخ و فرهنگ بشرى مى‌درخشد.

,

به تعبیر امام عزیزمان محرم وصفر است که اسلام را نگه داشته است و در آموزه های دینی ما بر زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا تاکید فراوان شده است.

,

فرهنگ عظیم عاشورا با گذشت زمان نه تنها کهنه نمی شود و رنگ نمی بازد بلکه هرسال این حماسه عظیم که نشات گرفته از فطرت پاک واهداف والای انسانی والهی است، باشکوه تر وسرزنده تر از همیشه گرامی داشته می شود .

,

در ایام محرم همه می آیند و برای مظلومیت حسین (ع) به سر و سینه می زنند ، عزادار حسین (ع)سن سال نمی شناسد کوچک وبزرگ با هر سلیقه وگرایشی که باشند ولی دل آنها به عشق حسین می تپد.

,

, ,
 
,

پژمان امیدی-خبرگزاری مهر

, پژمان امیدی-خبرگزاری مهر, پژمان امیدی-خبرگزاری مهر,

نام محرم که می آید قلبها ناخواسته به تپش می افتد و اشک مهمان چشمان عاشقان امام حسین (ع) و یارانش می شود.

,

می توان تمام ایستادن های دنیا ( هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة) را در قاب محرم دید.

,

قابی که هیچگاه به فراموشی سپرده نخواهد شد.

,

پیر، جوان، کودک، نوجوان، زن و مرد، همه و همه با ذکرهایش مانوسند، این روزها جای جای شهرمان بوی محرم پیچیده است. شهر رنگ عاشقی خواهد گرفت و زیباترین موسیقی دنیا قلب ها را به آرامش خواهد رساند... لبیک یا حسین.. لبیک یا حسین

,
 
,
, ,

خدایار درخش-راک نیوز

, خدایار درخش-راک نیوز, خدایار درخش-راک نیوز,

السلام ای سرزمین پربلا

,

محرم تنها در برپایی عَلم و تکیه خلاصه نمی شود اگرچه در تقویم قمری سر آغاز سالی دیگر است اما در واقع محرم  برای عموم آزاداندیشان جهان تکرار درس آزادگی است که معلم این درس مهم  پرورش یافته دامان فاطمه زهرا سلام الله علیها است ، محرم برای شعیان یاد آور صبوری خواهری است که بقولی کربلا در کربلا میمرد اگر زینب نبود.

,

, ,
 
,

زهرا داوودی –ایل بانو-صبح زاگرس

, زهرا داوودی –ایل بانو-صبح زاگرس, زهرا داوودی –ایل بانو-صبح زاگرس,

محرم واژه ای که نمی توان آن را توصیف کرد، محرم که می شود در مراسمات عزاداری که هستم سعی می کنم لحظه ای چشمانم را ببیندم و آن روز و آن صحنه را ترسیم کنم اما باز سخت است،ترسیم آن واقعه را می توان در نحوه به شهادت رسیدن حضرت رقیه درک کرد داستان واقعی و غم انگیزی که هر گاه آن را می خوانم اشک از چشمانم سرازیر می شود شما نیز بخوانید.

,

حضرت رقیه (س)عصر روز سه شنبه در خرابه در کنار حضرت زینب(س) نشسته بود. جمعی از کودکان شامی را دید که در رفت و آمد هستند، پرسید: عمه جان! اینان کجا می روند؟ حضرت زینب(س)فرمود: عزیزم این ها به خانه هایشان می روند. پرسید: عمه! مگر ما خانه نداریم؟ فرمودند: چرا عزیزم، خانه ما در مدینه است. تا نام مدینه را شنید، خاطرات زیبای همراهی با پدر در ذهن او آمد.

بلافاصله پرسید: عمه! پدرم کجاست؟ فرمود: به سفر رفته. طفل دیگر سخن نگفت، به گوشه خرابه رفته زانوی غم بغل گرفت و با غم و اندوه به خواب رفت. پاسی از شب گذشت. ظاهراً در عالم رؤیا پدر را دید. سراسیمه از خواب بیدار شد، مجدداً سراغ پدر را از عمه گرفت و بهانه جویی نمود، به گونه ای که با صدای ناله و گریه او تمام اهل خرابه به شیون و ناله پرداختند.

خبر را به یزید رساندند، دستور داد سر بریده پدرش را برایش ببرند. رأس مطهر سید الشهدا را در میان طَبَق جای داده، وارد خرابه کردند و مقابل این دختر قرار دادند. سرپوش طبق را کنار زد، سر مطهر سید الشهدا را دید، سر را برداشت و د رآغوش کشید.

بر پیشانی و لبهای پدر بوسه زد و آه و ناله اش بلند تر شد، گفت: پدر جان چه کسی صورت شما را به خونت رنگین کرد؟ پدر جان چه کسی رگهای گردنت را بریده؟ پدر جان «مَن ذَالَّذی أَیتَمَنی علی صِغَرِ سِنِّیِ» چه کسی مرا در کودکی یتیم کرد؟ پدر جان یتیم به چه کسی پناه ببرد تا بزرگ بشود؟ پدر جان کاش خاک را بالش زیر سرم قرار می دادم، ولی محاسنت را خضاب شده به خونت نمی دیدم.

دختر خردسال حسین(ع) آن قدر شیرین زبانی کرد و با سر پدر ناله نمود تا خاموش شد، همه خیال کردند به خواب رفته. وقتی به سراغ او آمدند، از دنیا رفته بود. شبانه غساله آوردند، او را غسل دادند و در همان خرابه مدفون نمودند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

حرف آخر: شرایط امروز نیز دست کمی از کربلا ندارد سعی کنیم  ولایت و رهبری را تنها نگذاریم که همچون امروز که خودمان می گوییم ای کاش در زمان واقعه کبلا در کنار امام حسین(ع) بودیم  نسل های بعد از ما آه و ناله نکنند  که ای کاش ما در آن زمان بودیم و از رهبری حمایت می کردیم.

,
, ,
 
,

سید اسماعیل میری -خبرلنده

, سید اسماعیل میری -خبرلنده, سید اسماعیل میری -خبرلنده,
ماه محرم، ماه نذر و نیاز و ماه مهربانی و گسترانیده شدن سفره پرخیر و برکت اقااباعبدالله الحسین(ع)است که مردم و شیعیان بیشتر حوائج خویش را در این ماه با شفاعت حسین ابن علی(ع)از خداوند می گیرند.
,
 
,
بدون شک اصحاب رسانه بیشترین سهم و نقش را در تعالی و ترویج فرهنگ حسینی در جامعه به دوش می کشند.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه