اخبار داغ

در همایش بزرگداشت سالگرد شهادت شهید کاوه مطرح شد؛

کشور نیازمند احیای روحیه مقاومت است/ ولایتمداری رمز موفقیت شهید کاوه بود

کشور نیازمند احیای روحیه مقاومت است/ ولایتمداری رمز موفقیت شهید کاوه بود
مشاور وزیر دفاع گفت: امروز کشور نیازمند استراتژی‌های شهید کاوه و احیای روحیه مقاومت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سی و سومین سالگرد شهادت سردار شهید محمود کاوه ظهر امروز با حضور هم‌رزمان و مردم ولایت مدار مشهد در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد و در این همایش میزگردی با حضور هم‌رزمان و خواهر شهید کاوه برای تبیین ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در ابتدا حمید عسکری، مشاور وزیر دفاع و هم‌رزم شهید با بیان اینکه شهید کاوه در تمام ابعاد شخصیتی برای رزمندگان و جوانان الگو بود، اظهار کرد: شهید کاوه علاوه بر داشتن شاخصه‌های یک مدیر خوب، دارای امتیازها و شاخصه‌هایی مانند جوانی، ولایتمداری، اخلاق نیکو، شجاعت و اهل اقدامات بزرگ بود.

,

وی افزود: در سال 61 با کاوه آشنا شدم، کاوه در آن زمان نفر دوم لشکر بود و در جبهه‌های غرب مشغول مبارزه با ضدانقلاب بود.

,

مشاور وزیر دفاع تصریح کرد: در آن زمان اوضاع به صورتی بود که ضدانقلاب توانسته بود با غنائم جنگی که از پادگان‌های تصرف کرده‌اش به دست آورده بود جاده‌ها و ارتفاعات پیرانشهر را تصرف کند.

,

عسکری یادآور شد: در جاده پیرانشهر 2 فرمانده را از دست دادیم اما محمد کاوه در مقابل دشمن راست ایستاد و عملیات کربلای 2 را به پیش رد و توانست با فرماندهی قوی بسیاری از ارتفاعات و مناطق تصرف شده توسط دشمن را باز پس گیرد به صورتی که امام(ره) در وصف این شهید بزرگوار صحبت‌ها کردند.

,

وی تأکید کرد: رمز موفقیت شهید کاوه در این بود که همواره خودش و نیروهای تحت امرش را ارزیابی می‌کرد و در مقابل دشمن مقاومت می‌کرد.

,

مشاور وزیر دفاع خاطرنشان کرد: امروز کشور نیازمند استراتژی‌های شهید کاوه و احیای روحیه مقاومت است؛ ما نیز در وزارت دفاع زمانی که شاهد زیاده‌خواهی‌های دشمن بودیم استراتژی مقاومت که همان استراتژی شهید کاوه بود پیش گرفتیم و با این اقدام دشمن از مواضع خود کوتاه آمد.

,

, ,

زهرا کاوه، خواهر شهید کاوه نیز در خصوص ابعاد شخصیتی شهید در دوران کودکی گفت: ما خانواده‌ای به‌شدت مذهبی هستیم و محمود به عنوان پسر کوچک خانواده در مغازه کوچک پدرم کمک می‌کرد و همواره انصاف را در معاملات خود رعایت می‌کرد.

,

وی ادامه داد: او تنها پسر خانواده بود و پدر خانواده هیچ ممانعتی برای اعزام محمود نداشت و او همواره می‌گفت اگر در جنگ با عراق شهید نشوم در جنگ لبنان شرکت خواهم کرد.

,

, ,

در ادامه هوشنگ بزرگی، از فرماندهان تیپ ویژه شهدا اظهار کرد: قرآن می‌گویید کسانی که در راه خدا شهید شده‌اند را مرده فرض نکنید، آن‌ها نزد خدا زنده‌اند و روزی می‌خوردند و در جای دیگر خداوند می‌فرماید اگر می‌خواهید زندگی خوبی داشته باشید پیروی پیامبران و شهدا باشید.

,

وی افزود: محمود کاوه در سال 61 با محمود کاوه سال 65 متفاوت بود و وی توانست در این زمان درجات نظامی و معنوی را با هم کسب کند و بزرگ‌ترین ویژگی او مقاومت و پشت‌کارش بود که توانست در آن محیط بسیار سخت، پیروزی‌های فراوانی را به دست آورد.

,

بزرگی تصریح کرد: شهید کاوه بسیار خوش‌اخلاق و مردمی بود و هیچ‌گاه کسی فکر نمی‌کرد او فرمانده لشکر باشد و دقیقاً مصداق آیه شریف « اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» بود.

,

, ,

سردار مجید ایافت، هم‌رزم شهید کاوه نیز در پایان اظهار کرد: اولین دیدار من با محمد کاوه سال 59 و اوایل جنگ بود که در آن زمان شهید کاوه در دوران آموزشی پیش از اعزام به جبهه‌های جنگ مربی ما در زمینه جنگ‌های نامنظم بود.

,

وی افزود: دریکی از عملیاتی که کاوه فرماندهی آن را بر عهده داشت توانست ارتش را با خود همراه کند و با اقتدار و اخلاق نیکویی که داشت توانسته بود در دل تمام نیروها نفوذ کند.

,

هم‌رزم شهید کاوه یادآور شد: او عاشق شهادت بود و حتی زمانی که دریکی از عملیات زخمی شد، با خنده پیش من آمد و با خنده گفت مجید عقب ماندی و من زخمی شدم.

,

, ,

در پایان از خانواده شهدا کربلای 2 و مستندسازان دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه