اخبار داغ

تهدیدی برای صنعت گردشگری؛

رودخانه‎های کهگیلویه و بویر احمد بلای جان گردشگران بی احتیاط شده است

رودخانه‎های کهگیلویه و بویر احمد بلای جان گردشگران بی احتیاط شده است
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با ارائه آمار تعداد جانباختگان در رودخانه‎های استان، خبر از تعداد تلفات و کشته شدگان این نوع حوادث داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ در خصوص جانباختگان در رودخانه های استان می‎توان به مواردی از جمله مرگ یک نفر در پی غرق شدن در  سد چمشیر گچساران، مرگ نوجوان ۱۲ ساله در تنگ سولک بهمئی، مرگ کودک 3 ساله باشتی در رودخانه پارک ساحلی یاسوج، غرق شدن جوان 29 ساله در تنگه شترخون پاتاوه، بخشی از حوادث غرق‎شدگی در رودخانه های استان، را می توان اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در این خصوص باید اشاره کرد چند عامل می‎تواند در بروز این اتفاقات نقش داشته باشد، از جمله آنها بی احتیاطی و سهل‎انگاری در هنگام شنا، عدم توانایی و توجه جدی به خطرناک بودن جریان رودخانه‎های استان، نبود علائم یا تابلوهای هشداردهنده در مناطق در معرض ریسک بالا، و در برخی موارد عدم دسترسی به امکانات امدادی، و عدم تامین امکانات شنا متناسب با توان مالی اقشار ضعیف جامعه را می توان اشاره کرد.

,

با توجه به ذکر مشکلات مختلف و دلایل غرق شدگی  از جمله مواردی چون آموزش‎های شنا در مقاطع تحصیلی، نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده در مناطق پر خطر، وجود ایستگاه های امدادی برای کمک‎رسانی به موضوعات اورژانسی تا بیمار مجبور نشود مسافت طولانی را برای فوریت‎ها پزشکی طی کند، و نهایتا توجه مسوولان و مدیران ورزشی استانی برای تجهیز و توسعه مکان های سرپوشیده شنا با کمترین هزینه را می‎توان نام برد.

,

مجموعه نبود این امکانات یا کمبود آنها سبب شده است که به تازگی سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان از غرق‎شدگی 16 نفر در رودخانه‎های اسنتان خبر دهد.

,

در همین خصوص محسن جلیل بیان کرده است تعداد کشته‎شدگان در مقایسه با آمارهای استان های ساحلی زیاد بوده، و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته است.

,

 بنابراین افزایش 58 درصدی تعداد غرق شدگان نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد، که مسوولان مربوطه ضمن توجه به موضوع غرق شدگی در سال جاری باید به فکر راهکارهای علمی برای کاستن از آمار غرق شدن در سال های بعدی باشند.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه