اخبار داغ

نژاد پرستی؛ سیاستی نهادینه شده در سیاستمداران آمریکا

نژاد پرستی؛ سیاستی نهادینه شده در سیاستمداران آمریکا
عزلت اجباری کتابی از آلبرت وودفوکس است که چهار دهه از عمر خودش را در سلول انفرادی در زندان لوئیزیانا به جرم و جنایتی که مرتکب نشده بود به سر برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس،اگر دانشنامه جنگ های ناپلئون را ورق بزنید، صفحاتی در مورد موسیقی دان بزرگ آلمانی بتهوون می یابید که او چگونه و چقدر شیفته ناپلئون بود و چه میزان زحمت کشید تا با ساختن آهنگ های حماسی در موسیقی به نام او تلاش کرد تا نشان دهد که چه مقدار به او علاقه و ایمان دارد اما ناگهان دید که ناپلئون به آلمان حمله کرد و برنامه ی قتل و کشتار و تخریب و نابودی را در طول و عرض آلمان بصورت رفت و برگشت پیاده کرد. و ناچار به او کافر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, سپاس, گر دانشنامه جنگ های ناپلئون را ورق بزنید، صفحاتی در مورد موسیقی دان بزرگ آلمانی بتهوون می یابید که او چگونه و چقدر شیفته ناپلئون بود و چه میزان زحمت کشید تا با ساختن آهنگ های حماسی در موسیقی به نام او تلاش کرد تا نشان دهد که چه مقدار به او علاقه و ایمان دارد اما ناگهان دید که ناپلئون به آلمان حمله کرد و برنامه ی قتل و کشتار و تخریب و نابودی را در طول و عرض آلمان بصورت رفت و برگشت پیاده کرد. و ناچار به او کافر شد.,

سارتر فیلسوف فرانسوی می گوید: وقتی کشور ما بوسیله ی آلمان ها اشغال شد آنگاه قدر آزادی خود را کاملاً فهمیدیم. آنها ما را از فکر و احساس مسئولیت محروم کردند و بی اراده هر کاری را بخاطر آنها انجام می دادیم.

, سارتر فیلسوف فرانسوی می گوید: وقتی کشور ما بوسیله ی آلمان ها اشغال شد آنگاه قدر آزادی خود را کاملاً فهمیدیم. آنها ما را از فکر و احساس مسئولیت محروم کردند و بی اراده هر کاری را بخاطر آنها انجام می دادیم.,

هیتلر وقتی فرانسه را اشغال کرد در کنار قبر ناپلئون حاضر شده و گفت: متاسفم عزیزم! که توانستم کشورتان را اشغال کنم زیرا زمانیکه که ما در حال تولید آتش بارها و طراحی نقشه جنگ بودیم هموطنان شما در عیش و نوش غرق شده بودند.

, هیتلر وقتی فرانسه را اشغال کرد در کنار قبر ناپلئون حاضر شده و گفت: متاسفم عزیزم! که توانستم کشورتان را اشغال کنم زیرا زمانیکه که ما در حال تولید آتش بارها و طراحی نقشه جنگ بودیم هموطنان شما در عیش و نوش غرق شده بودند.,

روز 16 دسامبر هر سال، سرخپوستان و سیاهپوستان آمریکا به مناسبت سالگرد قیام علیه مصیبت کشف قاره ی آمریکا بوسیله کریستف کلمب، که در قالب زیاده طلبی استعماری که در حدود 500 سال پیش روی داد علیه کشورهای اروپایی مراسمی ویژه می گیرند.

, روز 16 دسامبر هر سال، سرخپوستان و سیاهپوستان آمریکا به مناسبت سالگرد قیام علیه مصیبت کشف قاره ی آمریکا بوسیله کریستف کلمب، که در قالب زیاده طلبی استعماری که در حدود 500 سال پیش روی داد علیه کشورهای اروپایی مراسمی ویژه می گیرند.,

واضح است که این احساسات ضد استعماری در قاره آمریکای لاتین نیز گسترش یافته است برهمین اساس اکثریت مردم این محدوده ی جغرافیایی مواضعی ضد اروپائی و آمریکائی دارند و و انقلاب ها و مبارزات زیادی علیه آمریکا و همپیمانانش در آن اقلیم صورت گرفته است زیرا آنها کریستف کلمب و جانشینان او را به عنوان قاتلان سریالی توصیف کرده اند که به بهانه گسترش صلح و تمدن، بدبختی را برای مردمان قاره آمریکا از شمال تا جنوبش به ارمغان آورده است.

فردریک داگلاس (Frederick Douglass؛( ۱۸۱۸- فوریه ۱۸۹۵) برده ی که به مقام روزنامه‌نگاری، دیپلمات و نویسندگی و بعنوان یکی از رهبران بزرگ ضد برده داری در آمریکا رسید با این عبارت برجسته خود را به جهان معرفی کرد: سیاه پوستان سه ابزار دارند صدا، قلم و رأی آنها که امروز آنها مورد تهدید قرار گرفته اند.

, واضح است که این احساسات ضد استعماری در قاره آمریکای لاتین نیز گسترش یافته است برهمین اساس اکثریت مردم این محدوده ی جغرافیایی مواضعی ضد اروپائی و آمریکائی دارند و و انقلاب ها و مبارزات زیادی علیه آمریکا و همپیمانانش در آن اقلیم صورت گرفته است زیرا آنها کریستف کلمب و جانشینان او را به عنوان قاتلان سریالی توصیف کرده اند که به بهانه گسترش صلح و تمدن، بدبختی را برای مردمان قاره آمریکا از شمال تا جنوبش به ارمغان آورده است.

فردریک داگلاس (Frederick Douglass؛( ۱۸۱۸- فوریه ۱۸۹۵) برده ی که به مقام روزنامه‌نگاری، دیپلمات و نویسندگی و بعنوان یکی از رهبران بزرگ ضد برده داری در آمریکا رسید با این عبارت برجسته خود را به جهان معرفی کرد: سیاه پوستان سه ابزار دارند صدا، قلم و رأی آنها که امروز آنها مورد تهدید قرار گرفته اند.
,
,
,

"جانسون" رئیس جمهور وقت آمریکا بهمراه نمایندگان افراطی جمهوری خواه نگاه نژاد پرستانه ی خود را همچنان بشدت اعمال می کرد اما در زمستان 1866 داگلاس با هیئت 12 نفره ی بنمایندگی جامعه ی سیاه پوستان  به کاخ سفید  رفت تا مراتب اعتراض و حق خواهی خود را اعلام کنند. اما جانسون با عصبانیت تمام و انتقادات تند بهمراه بکارگیری عبارات نژادپرستان از مخاطبین استقبال کرد من برده هایی دارم و برده های دیگری خریده ام اما هیچ برده ی نفروخته ام این ها فکر می کنند مرا به دام انداخته اند من معتقدم این داگلاس ملعون مثل هر زنگی دیگری اگر فرصت بیابد گردن هر سفید پوستی را خواهد زد و اما  ساعاتی بعد در جواب او داگلاس نوشت: رئیسی که بدنبال مطیع ساختن چشم و گوش بسته ی مردم است" عین نکبت"است .

, "جانسون" رئیس جمهور وقت آمریکا بهمراه نمایندگان افراطی جمهوری خواه نگاه نژاد پرستانه ی خود را همچنان بشدت اعمال می کرد اما در زمستان 1866 داگلاس با هیئت 12 نفره ی بنمایندگی جامعه ی سیاه پوستان  به کاخ سفید  رفت تا مراتب اعتراض و حق خواهی خود را اعلام کنند. اما جانسون با عصبانیت تمام و انتقادات تند بهمراه بکارگیری عبارات نژادپرستان از مخاطبین استقبال کرد من برده هایی دارم و برده های دیگری خریده ام اما هیچ برده ی نفروخته ام این ها فکر می کنند مرا به دام انداخته اند من معتقدم این داگلاس ملعون مثل هر زنگی دیگری اگر فرصت بیابد گردن هر سفید پوستی را خواهد زد و اما  ساعاتی بعد در جواب او داگلاس نوشت: رئیسی که بدنبال مطیع ساختن چشم و گوش بسته ی مردم است" عین نکبت"است .,

و مبارزه سیاهپوستان حتی با قتل مالکوم ایکس و مارتین لوتر کینگ دو رهبر ضد نژاد پرستی آنها ادامه یافت اما همچنان نژاد پرستی و تبعیض به سرکردگی ترامپ شدت و قدرت بیشتری می یابد تا علاوه بر ساکنین حتی به مهاجرین و مسافرین به آمریکا نیز سرایت کند.

, و مبارزه سیاهپوستان حتی با قتل مالکوم ایکس و مارتین لوتر کینگ دو رهبر ضد نژاد پرستی آنها ادامه یافت اما همچنان نژاد پرستی و تبعیض به سرکردگی ترامپ شدت و قدرت بیشتری می یابد تا علاوه بر ساکنین حتی به مهاجرین و مسافرین به آمریکا نیز سرایت کند.,

چندی پیش کتابی منتشر شده که نشان میدهد نژادپرستی در میان دولتمردان آمریکا سیاستی نهادینه شده است و حتی با روی کارآمدن رئیس جمهور و وزیری سیاهپوست این ماجرا همچنان استمرار خواهد داشت.

, چندی پیش کتابی منتشر شده که نشان میدهد نژادپرستی در میان دولتمردان آمریکا سیاستی نهادینه شده است و حتی با روی کارآمدن رئیس جمهور و وزیری سیاهپوست این ماجرا همچنان استمرار خواهد داشت.,

«عزلت اجباری» کتابی بعنوان تنهایی و انزوا در قالب ایزوله کردن در برگیرنده خاطرات دوران زندان  است از آلبرت وودفوکس، مردی که چهار دهه از عمر خودش را در سلول انفرادی در زندان لوئیزیانا به جرم و جنایتی که مرتکب نشده بود به سر برد. دهه 1960 بود که او  به عنوان یک زندانی محکوم به طولانی ترین دوره زندان انفرادی، رهسپار مدت حبس شد با این حال تلاش وی برای بقا به اندازه ی دوست داشتن زندگی ،انسجام، امید و به همان اندازه مضطرب و غم انگیز است.وی در سال 2016 از زندان آزاد شد و برتری ذهن خود را پس از آن سالهای سخت حفظ کرد و به خودی خود شاهد پیروزی روح بشری بود.

, «عزلت اجباری» کتابی بعنوان تنهایی و انزوا در قالب ایزوله کردن در برگیرنده خاطرات دوران زندان  است از آلبرت وودفوکس، مردی که چهار دهه از عمر خودش را در سلول انفرادی در زندان لوئیزیانا به جرم و جنایتی که مرتکب نشده بود به سر برد. دهه 1960 بود که او  به عنوان یک زندانی محکوم به طولانی ترین دوره زندان انفرادی، رهسپار مدت حبس شد با این حال تلاش وی برای بقا به اندازه ی دوست داشتن زندگی ،انسجام، امید و به همان اندازه مضطرب و غم انگیز است., وی در سال 2016 از زندان آزاد شد و برتری ذهن خود را پس از آن سالهای سخت حفظ کرد و به خودی خود شاهد پیروزی روح بشری بود.,

 نویسنده در این کتاب به صراحت و بشدت از سیستم قضایی آمریکا  انتقاد کرده و روایات فراوانی از رفتار غیرانسانی با خود در سلول انفرادی نقل می کند و با یاد آوری نکات مهم از زندگی جوامع محروم در ایالات متحده و چگونگی مجبور ساختن آنها به ارتکاب جرم مواردی را برشمرده است.

وودفوکس می نویسد که او توسط یک سیستم پیش داوری در آمریکا محاصره قربانی شده و به زندان افتاده است تا هزینه ی بالایی را بدون ارتکاب گناهی بپردازد اما هر بازپرداخت به او هدفی می داد. او مکانیزمهایی را برای مقابله با انزوای کشنده در خود ایجاد می کرده است گرچه احساس خشم، ناتوانی و ناامیدی همیشه وجود داشته که عزم و سلامت عقل او را تهدید می کرده است هر روز مجبور می شدم آن قدرت را پیدا کنم مجبور شدم اراده و عزم را پیدا کنم که شکسته نشوم. آن خصوصیات را از مادرم دریافت کرده بودم.

,  نویسنده در این کتاب به صراحت و بشدت از سیستم قضایی آمریکا  انتقاد کرده و روایات فراوانی از رفتار غیرانسانی با خود در سلول انفرادی نقل می کند و با یاد آوری نکات مهم از زندگی جوامع محروم در ایالات متحده و چگونگی مجبور ساختن آنها به ارتکاب جرم مواردی را برشمرده است.

وودفوکس می نویسد که او توسط یک سیستم پیش داوری در آمریکا محاصره قربانی شده و به زندان افتاده است تا هزینه ی بالایی را بدون ارتکاب گناهی بپردازد اما هر بازپرداخت به او هدفی می داد. او مکانیزمهایی را برای مقابله با انزوای کشنده در خود ایجاد می کرده است گرچه احساس خشم، ناتوانی و ناامیدی همیشه وجود داشته که عزم و سلامت عقل او را تهدید می کرده است هر روز مجبور می شدم آن قدرت را پیدا کنم مجبور شدم اراده و عزم را پیدا کنم که شکسته نشوم. آن خصوصیات را از مادرم دریافت کرده بودم.
,
,
,

انتهای پیام

, انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه