اخبار داغ

تولد بچه شیرها در قفس باغ وحش تبریز؛

توله‎های ولیعصرنشین با سرپناه سیمانی / نگرانی‎ها از ادامه حیات سلاطین جنگل

توله‎های ولیعصرنشین با سرپناه سیمانی / نگرانی‎ها از ادامه حیات سلاطین جنگل
برخی فعالین زیست‎محیطی با اشاره به تولد دو توله شیر بر روی بلوک سیمانی در باغ وحش باغلارباغی تبریز، در خصوص نحوه ادامه حیات بچه‎های سلطان جنگل ابراز نگرانی می‎کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار، عصر دیروز قدیر پورعلی مدیر پارک باغلارباغی از تولد دو‌توله شیر در باغ وحش این پارک خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار،,

انتشار این خبر در فضای مجازی دست‎خوش شوخی‎های فضای مجازی قرار گرفت و برخی کاربران تبریزی در شبکه‎های اجتماعی این دو توله شیر را «بچه ولیعصر» خطاب کرده بودند.

,

اما برخی فعالین زیست‎محیطی با اشاره به تولد این دو توله شیر بر روی بلوک سیمانی در این باغ وحش، در خصوص نحوه ادامه حیات بچه‎های سلطان جنگل ابراز نگرانی می‎کنند.

,

جهت مشاهده فیلم تولد این توله ها اینجا کلیک کنید

, جهت مشاهده فیلم تولد این توله ها اینجا کلیک کنید,

در پاسخ به این نگرانی‎ها مدیر پارک باغلارباغی اظهار می‎کند: در حال حاضر باغ وحش باغلار باغی با رعایت تمام موازین زیر نظر دامپزشک مورد اعتماد سازمان دامپزشکی اداره می‎شود.

به گفته پورعلی هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد چرا که کارشناسان حفاظت محیط زیست و‌بازرسان دستگاه های زیر ربط به صورت مرتب از این باغ وحش بازدید کرده و مدیریت پارک پاسخگوی تمام موارد است. 

,
,
,

امیر حسین بهداد مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در مورد نحوه نظارت به باغ وحش باغلارباغی به تبریزبیدار می گوید: مسایل سلامت حیوانات در حیطه نظارتی معاونت سلامت این اداره کل است اما موضوعات این چنینی به بحث های زیست محیطی مربوط می شود و ارتباط چندانی به ما ندارد.

,

وی با بیان اینکه رسیدگی به بیماری های حیوانات در حیطه اداره کل دامپزشکی است، می افزاید: در کل پرورش و نگهداری حیوانات اهلی به معاونت داروی اداره کل دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی مربوط است و در خصوص حیوانات غیراهلی اداره کل محیط زیست ورود پیدا می‎کند.

,

تلاش های تبریزبیدار برای پیگیری موضوع از مسئولین محیط زیست استان بی نتیجه ماند اما برخی کاربران فضای مجازی مدعی شدند کارشناس محیط زیست وضعیت این دو توله را از نزدیک مشاهده کرده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه